Vrijdag plaatjesdag 2026 💿

Heerlijk die kapsels :joy:

10 likes

Thuiswerkdag, even wat filmmuziek in de pauze.

16 likes

15 likes

Geen platenspeler op de camping :camping: helaas.
Maar denk wel aan jullie :hugs:

13 likes

Jazz en swing waren in het 3e Rijk officieel verboden, maar daar trokken musici zich lang niet altijd wat van aan. Drummer Fritz “Freddie” Brocksieper stelde tijdens de oorlogsjaren combo’s en een internationale gelegenheidsbigband samen die verbijsterende opnamen maakten. Hoogtepunt op deze cd (van totaal 3) is Cymbal Promenade van 1 juli 1943, een door Hans Vlig van der Sijs geschreven boogie met Primo Angeli op klavecimbel en een donderende drumsolo van Freddie.

15 likes

14 likes

Goed weekend.

13 likes

Fijne plaatjesdag!

16 likes

Thank God it s friday.

15 likes

Beetje laat, maar alsnog heb ik nu even tijd om wat te draaien.

Van de week was ik hier al aan begonnen, maar zojuist heb ik 'm pas tot aan het laatste numner afgeluisterd. Wat een goede plaat is dit nog steeds!

Maar ik heb een hele grote hoop cd’s liggen die nog beluisterd moeten worden, dus dit is de selectie voor nu:

Best of ELP. Ik wou weer eens wat Prog luisteren en van ELP heb ik nog niet zoveel gehoord, dus daarom heb ik laatst deze verzamelaar gekocht. Wat een interessante groep wat dit zeg.

Motörhead - Orgasmatron. Ik ben nu al voor het vierde jaar op rij een gigantische Motörheadfan, dus deze is laatst bezorgd met de post. Ik heb nu alle albums uit de jaren '70, bijna alle uit de jaren '80 en een hoop uit de '90s, '00’s en de jaren '10. Lemmy word nog steeds door velen gemist, net als Phil Campbell en Würzel, alleen drummer Pete Gill leeft nog.

David Bowie - Ziggy Stardust. Die Slade-LP van @singlehoesjes deed me denken aan de paar Slade-CD’s (een van m’n favoriete jaren '70 glamrockbands) die ik nog heb liggen, maar die heb ik al beluisterd, dus ik heb een andere glamrock-klassieker gepakt. Sluit ook mooi aan op de gestrande Bowie-marathon die ik eigenlijk wou doen, want alle voorafgaande Bowie-albums heb ik al beluisterd.

Om m’n pols zit weer eens m’n Pagani Design Datejust, die stof lag te happen op m’n bureau. De laatste keer dat ik die om heb gehad was in april!

Ook ga ik vandaag (als ik nog tijd heb) luisteren naar het nieuwe album van Airbourne, een australische rockband die je kan zien als een soort “zoon van AC/DC”, zanger Joel O’Keefe klinkt net zoals Bon Scott.

https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lbdFN5wB7DaWCnfWQQxF7_2H0Dunv-_ig&si=8RSu7TVULObuYKev

Fijne plaatjesdag, allemaal!

14 likes

Wat kringloopvondstjes van afgelopen week. :smiling_face:

14 likes

Andrew Bird lieve mensen :raised_hands:

Fijn weekend allemaal!
https://open.qobuz.com/track/267433647

9 likes

Klein beetje valsspelen, maar hier zijn zaterdag en zondag toch meer plaatjesdag dan vrijdag :yum:

6 likes

Ha, die plaat heb ik ook maar dat horloge (steely) dan weer niet, oh wacht :wink:

Wat een nostalgie, hè; de platen van je vader.

Heb ze onlangs ook opgehaald bij mijn moeder en staan ook mooi in een krat.

Want ik heb 3 streamers en 2 CD-spelers, maar was nog niet toegekomen aan een platenspeler.

Sommige van die platen zijn bijna zo oud als ik…

1 like

Ja echt geweldig! Elke plaat die ik eruit haal weer één grote verrassing.

1 like