Vrouw vindt Rolex van 50.000 euro

Je zal het maar hebben! Ook erg netjes dat ze zoveel moeite heeft gedaan om te achterhalen of het een origineel is. Wat de prijs betreft… ligt die niet hoger?

Gerda Vercoutre heeft in de struiken bij een winkelcentrum in Zeist een Rolex van 50.000 euro gevonden. Met haar gevonden polsklok stapte ze naar twee juweliers in Zeist, maar die vonden het geen echte Rolex. Dan hebben ze het uurwerk niet open geschroefd, weet Hans Beelaerts van Blokland van Belle Heur. ,Dan zie je onmiddellijk dat het om een echte Rolex gaat. De imitaties worden wel steeds beter. Aan de buitenkant is het dus lastig te zien."

Bron

Ach, ik heb laatst ook een OP gevonden bij het squashen. Uiteindelijk via de squashschool de eigenaar gevonden en die heeft hem bij mij opgepikt… Was erg blij, erfstuk van zijn vader…

Wat ik me dan weer afvraag; wat doe je in de struiken bij een winkelcentrum? :wink:

6 likes

Juwelier zijn is de laatste jaren er niet leuker op geworden dus mijn respect hebben ze sowieso maar ik vind het van deze beide juweliers in Zeist geen handige actie en getuigt niet van veel kennis.
Ik zou mij kapot schamen als mij dit als juwelier zijnde zou overkomen. Daarom snap ik de vragen bij horloge foto’s van “is dit een echte…” ook niet zo goed, alsof het uurwerk zelf wat er in het horloge zit er totaal niet toe doet.

1 like

Fijn bericht! En wat men suggereert in de comment van de nieuwspagina, ze heeft recht op vindersloon. Hopelijk eenieder blij!

kakken

2 likes

Goed hoor…!

Als mijn hond zijn behoefte doet, ruim ik het op. Zeker op plekken waar kinderen kunnen spelen. En ik zie ook wel eens wat spullen liggen, maar waardevoller dan een verroeste fiets heb ik helaas nog niet gezien. Ben wel benieuwd welk winkelcentrum, misschien ligt er nog wel meer.

Verbaast me niks vind dat in Nederland erg veel juweliers geen of weinig kennis hebben van de duurdere horloges. Ze verkopen meestal alleen modemerken en dat is het dan. Wel jammer dat ze fake roepen terwijl dat niet zo is. In Duitsland is dat toch anders daar heeft elke redelijke plaats een juwelier met rolex breitling etc

Gehoord dat ze een plant heeft gekregen…hopelijk schrikt dat geen andere min of meer eerlijk vinders af

een bloemetje bedoel je hopelijk, met een aardig vindersloon aan het kaartje vastgeplakt?

Een plant? :smiley:

Een struik denk ik :wink:

Het is een aangetrouwde nicht,dus het verhaal gaat al in de familie rond.
Tis een plant

Je hebt toch ook recht op vindersloon?

1 like

Dat hangt toch van degene af die zijn horloge weer terug krijgt?

Plant, cash, een nieuwe wieldop…who cares…als zowel de vinder als verliezer blij zijn is het toch goed?

Weet je ook welke juweliers het zijn geweest waar ze langs is gegaan?

1 like

Weet iemand welke Rolex het is met een waarde van 50.000 euro. Vind het nogal wat. Als het een gouden submariner ofzo is ben je er met 20.000 euro toch wel? Of was het een bling bling variant van de plaatselijke pimp daddy.

Check Rolex Paul Newman