Vrouw vindt Rolex van 50.000 euro

Geen newman…

Een 6263 was t. Meneer had die op zijn 18e gekregen van zijn oom dus er zat veel emotionele waarde aan…

Had mevrouw zeker een rooitje gegeven ipv een plant…

2 likes

Ok, wist niet dat het een vintage collectors item was. Als het een nieuwe(re) exemplaar is zit je voor 50.000 euro wel als snel aan de bling bling exemplaren. Een plant (toch geen cactus?) is trouwens wel het meest lullige bedankje als iemand zo’n klokje met emotionele waarde terugbrengt.

1 like

Rijke ouders, maar wel het vooroordeel van zuinig. Familie of niet.

misschien was het wel een rooitje en een plant…geen info uit eerste hand…
Daarbij zou ik zelf een eventueel bedankje niet tot in detail aan de grote boom hangen…wellicht dictretie met voorbedachte rade?

Misschien wel een rooie plant :grin:

Jawel…cactus…

Wel welke straat,maar ze vindt het niet nodig om ze een slechte naam te bezorgen.(ze hoopt wel dat ze de krant hebben gelezen)

Ze heeft vanochtend telefoon van de gemeente gehad,er had zich nog een eigenaar gemeld.

1 like

Op… Officine panerai?

1 like

Originele Patek :wink:

1 like

Nee, Oyster Perpetual. Die jongen gaat nu iig niet meer squashen met zijn Rolex om…

Makes sense. Veel meer die een vintage rolex hebben dan n vintage Panerai.

Fijn dat ie em terug heeft.

Uhm…

1 like

Ik ben voor eerlijkheid, maar als ik een 6263 zou vinden in de bosjes, vrees ik toch dat ie in m’n horlogebox terecht zou komen :smile:

Dan ben je ook niet voor eerlijkheid.

Als ik zo’n klok vond, zou ik me eerst doodschrikken natuurlijk.
Vervolgens zou ik het serienummer noteren en op internet gaan zoeken of ik wellicht de eigenaar kan traceren. Indien dat niet lukt zou ik hem waarschijnlijk toch naar de politie brengen al zou ik het het liefste persoonlijk afhandelen.

Als jij dit concludeert, kan het niet anders dan waar zijn natuurlijk.

Wellicht had ik het zo moeten formuleren:

“Naar mijn mening ben je dan niet voor eerlijkheid.”

Een horloge waarvan je weet dat het niet van jou is en dan ook nog eens zo’n waarde vertegenwoordigd houden, is naar mijn mening niet echt eerlijk.

3 likes

Ik durf te wedden dat de meesten op dit forum zullen zeggen het horloge naar de politie te brengen, maar dat er bijzonder weinig mensen dit ook daadwerkelijk zouden doen als ze echt een horloge van 50k vinden.

En zoals ik al zei, ik ben voor eerlijkheid. Dat betekent niet dat er nooit een uitzondering op de regel zal zijn.

Maar wellicht had ik moeten zeggen, ik ben een oneerlijke klootzak en zou het horloge zelf houden. Wat je wil.

1 like

Dan ben je in ieder geval eerlijk :smile:

2 likes

Er is maar 1 echte winkelstraat in Zeist waar een aantal juweliers zitten. Maar ik denk dat ik wel weet welke dat moeten zijn geweest.