Vrouw vindt Rolex van 50.000 euro

Karma…

Nu is t me ook duidelijk waarom Tobias je heeft opgelicht…

Het is ook waar. Als jij iets vindt waarvan je weet dat er een eigenaar moet zijn, en je besluit het te houden, dan wordt dat over het algemeen als oneerlijk beschouwd. Dat is bijna universeel zo aanvaard.

Al verschillende keren wat gevonden op straat. Voornamelijk portemonnee’s. Allen naar de politie gebracht of rechtstreeks naar de eigenaar (en ook alles erin laten zitten). Slechts 1 keer heb ik iets gehouden wat op straat lag: 2 in elkaar gevouwen 20-euro biljetten.

Officieel mag de Politie geen gevonden voorwerpen meer aannemen, maar moet je dit bij de gemeente inleveren.
Ik zou toch zelf op zoek gaan naar de eigenaar, dikke kans anders dat die Rolex nooit meer boven water komt door die bureaucratische rompslomp.
Een paar afleveringen van Rambam gezien hierover, dat bevordert niet echt het vertrouwen in dit soort zaken.

Maar het was ook een zeister bedrijf wat hem als echt heeft geindentificeerd!

Absurd hoe je dat aan elkaar koppelt. Ik heb nog nooit iets gehouden wat niet van mij is. Maar toch is het schijnbaar karma dat ik opgelicht word. Is het voor al die andere mensen die de dupe worden van oplichting ook karma, of geldt dat alleen voor mij?

Als jij zo verrot van binnen bent dat je nu al weet dat je andermans horloge in je eigen horlogebox zou steken heb ik er geen moeite mee dat je wordt opgelicht nee…

Zullen we ten behoeve van de sfeer deze discussie of per pb voortzetten, of, nog beter, gewoon kappen?

3 likes

Ok dank je wel man. Ik ga er verder maar niet meer op in.

Ruzie via internet, elkaar opjutten, nutteloos, niemand wint.

Plant bleek een rolexdendron

3 likes

Ik vind dit een eerlijke reactie. Ik kom genoeg mensen tegen die naar mijn idee iets te gemakkelijk roepen ‘als dit…dan zou ik wel ff dat’. Mijn vrouw meteen op straat zetten als ze vreemd gaat, direct in het water springen als er iemand verzuipt, een terrorist ontwapenen als ik de kans kreeg, etc. Mijn ervaring is dat je pas echt over iets kan oordelen als je in een (min of meer) vergelijkbare positie hebt verkeerd. Ik heb verbale helden in jankerige peutertjes zien veranderen op het moment dat er op aan kwam en stille twijfelaars tot krachtige helden. De twijfel die jij aangeeft is naar mijn idee een (zeer) realistische twijfel. En twijfel wil niet zeggen dat je niet het juiste zult doen.

3 likes