Vrouwencollectie

We tonen maar al te graag wat er in onze (overwegend mannelijke) verzamelingen zit, maar het kan wel eens interessant zijn om te zien wat de vrouwen dragen!

Mijn vrouw begint meer en meer mee te kijken met wat ik draag en heeft een uitgesproken mening over wat ze mooi vindt. Steekt wat tegen soms, maar over het algemeen is’t wel aangenaam er thuis over te kunnen praten :innocent:

Ik trap af met haar 3-piece collectie:
De Lotus heeft ze jaren gedragen, maar moet binnen voor een batterijtje.
De Certina (op Ko strap!) heeft ze een goed jaar geleden voor kerst gekregen van me en ze heeft net een 3de zelf gekozen voor haar verjaardag. Het moest goudkleurig zijn om te matchen met haar juwelen. Komische noot: ze heeft de hele dag lopen vragen “je vind het zeker niet erg dat het een Armani is hé” :rofl:. Tuurlijk niet, ze moet het vooral zelf mooi vinden.

De foto’s! Een automaat is overigens uit den boze, het moet grab and go zijn, anders moet ze’t niet.

14 likes

Leuk topic! Ik zal eens kijken of Mevrouw Klokkengek bereid is een paar van haar horloges te posten…:slightly_smiling_face::+1: Die zet ik er dan later in hier. :sunglasses: Ja, ze is bereid…

Hier haar Cartier:

Hier de Oris Big Crown:

De Oris Tonneau:

Haar Tudor:

En nog een Oris:

En de Oris Rectangular:

Esprit Bling Bling :

Zij houdt er niet van om dit soort dingen te showen, dus ik heb beloofd erbij te zeggen dat ze haar horloges niet thuis bewaart. :ok_hand::wink:

34 likes

Leuk idee Jasper :+1:

Leuke collectie ook van missus Illewoare :ok_hand:

Benieuwd naar de klokjes van mevr Klokkengek…:sunglasses:

2 likes

Ze staan er inmiddels! :blush:

2 likes

Prachtig hoor…vind vooral de foto van his and her Big Crown erg leuk. :ok_hand:

3 likes

Dank je wel David! :blush:

Hier nog een in dat genre, dan de Tonneau’s :slightly_smiling_face:

Fijne Paasdagen! :+1:

14 likes

De Armani doet me denken aan een Longines

1 like

Ah ook prachtig…leuk zo samen gevangen in 1 foto. :ok_hand:

Jij ook fijne paasdagen. :rabbit: Oh en btw…ik ben aan de studie :wink:

3 likes

Ha kerel! Dat is leuk om te zien! :ok_hand::relieved: Wat een prachtig boek is dat trouwens. Ik geniet er ook erg van. Het is inderdaad leuk- en handig- om ook iets van de techniek te weten. Ook ik hou mij daarmee bezig, maar ik moet wel zeggen dat ik echt twee linker handen heb en dat maakt het echte horlogemaken voor mij helaas onmogelijk…:grimacing:

3 likes

:joy: Valt best mee toch lijkt mij? Volgens mij ben jij best een beetje bedreven in beperkt horloge onderhoud…en oefening baart kunst lijkt mij erg toepasselijk vwb horloge techniek? Dus gaandeweg zou je best een eind kunnen komen.

Mooi boek dat zeker…ik geniet er van. Wist al wel eea van hoe een mechanisch uurwerk functioneert maar is leuk om nog eens fijntjes uitgelegd te krijgen en met handige en mooie plaatjes.

:+1:

3 likes

Collectie van mijn vriendin

image

8 likes

In ieder geval elegant! :ok_hand::wink:

2 likes

Ik ga de OOZOO en de DKNY van haar hier echt niet posten…

5 likes



en daarnaast nog wat G-Shocks en ook een DKNY en Casio digitale retro’s

10 likes

Kom d’r maar in @Nathalie1

1 like

Prachtige verzameling! Zo’n Oris Aquis zie ik mijn vrouw ook nog dragen als ze er klaar voor is :wink: De Cartier is ook heel mooi!

1 like

Klopt, er zijn wel Longines modellen te vinden waar hij waarschijnlijk op geïnspireerd is, zoals deze:

Nu dan koop ik liever voor haar een automaat in staal van een mooi merk dan een pvd quartz voor die prijs :blush:

3 likes

Dankjewel Jasper! :blush: Overigens houdt mijn vrouw ook niet van horloges gelijk zetten en pakt zelf eerder een quartz. Dus je begrijpt wel wie die klokjes opwindt en gelijk zet voor haar…:wink:

2 likes

Ik kan me er zeker iets bij voorstellen :smiley:

Hahaha… mijn ‘likes’ zijn op, dus: handmatige like :+1: :smiley:

3 likes