Vrouwenhorloge

Ligt het nu aan mij of lijkt het maar zo? 96% van de reaguurders zijn allemaal man en 98% van de onderwerpen gaan over mannenhorloges?

De reden dat ik vraag is omdat ik op zoek was/ben naar een tijdloze horloge voor mijn dochter uit haar geboortemaand en jaar. En zodra ze 18 is, dat ik dat aan haar kan geven.

Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben? En wat voor horloges raden jullie aan? Ik zoek een horloge tussen de 300 en 400 euro

Ik geef mijn kinderen horloges die zij (!) mooi vinden en zet mijn eigen smaak aan de kant.
Maar wij kunnen jou niet helpen met je vraag want wij weten niet wanneer je dochter geboren is…

Dat klopt. :smile: Horloges als hobby is toch vaak een mannen ding.

Wil je haar ook echt een dameshorloge geven? Of meer een uniseks horloge bijvoorbeeld?

Ik denk dat de meeste 18 jarige meiden het blijste zullen zijn met een Apple watch of Michael Kors horloge voor dat geld. :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

2 likes

Weet je zeker dat het horloge tijdloos moet zijn of wil je hem graag uit een bepaald jaar en maand hebben? :roll_eyes:

Over welk jaar en welke maand hebben we het?

Beste Goku,

Het merendeel van de leden op dit forum zijn man. Mannen hebben nu eenmaal meer met horloges dan vrouwen. Mogelijk omdat een horloge vaak het enige sieraad is wat een man draagt.
Verder heb ik geen dochter, noch een zoon, dus is kan niet zeggen dat ik dit ook heb gedaan. Ik zou voor een tijdloos model gaan van goede kwaliteit. Goede kwaliteit is relatief maar een zwitsers huis wat al 100 jaar horloges maakt valt meestal niet tegen. Houd er wel rekening mee dat je dit horloge moet laten servicen als je deze 18 jaar lang hebt weg gelegd. Een mechanisch horloge heeft gemiddeld om de 5 jaar een onderhoudsbeurtje nodig. Als je het horloge daadwerkelijk gewon 18 jaar lang in de kast laat liggen zou ik dit niet om de 5 jaar doen maar gewoon een paar maanden voordat je dochter 18 wordt. Sommige merken hanteren lange service-tijden. 2 maanden is niet ongebruikelijk.
Tissot is eigenlijk het eerste merk wat in me op komt. of deze ook dames horloges maken weet ik niet, ik ga ervan uit van wel.
Succes met je speurtocht!

3 likes

Jawel, mijn vrouw heeft een tweetal Tissots. Zowel quartz als automaat. Van € 150 tot in de € 1000

Onze dochter kreeg voor haar zestiende van ons een horloge. Ze wilde graag een Swatch Rosetta. Dat is een skelleton automatisch horloge. € 160 zo’n beetje.

1 like

Als ik haar nu iets geeft wat ze leuk vindt, dan wordt het iets met Frozen haha ze is van april 2015. Was wel handig geweest van mij om gelijk te zeggen :sweat_smile:

2 likes

Ik denk aan een dameshorloge. Iets sjieks

Tijdloos zodat ie over 15 jaar nog steeds leuk uitziet. Het gaat om april 2015

Tnx voor de info

Ik heb ook alvast een horloge aangeschaft voor mijn dochter. Maar ik geef het pas op haar 24ste verjaardag. 18 is ze voor de wet wel volwassen maar te jong om horloges te appreceren. Dat is mijn mening.

Iets boven je budget maar het is wel de overweging waard.

image

4 likes

Neem je dochter mee gezellig lekker shoppen in de stad vader-dochter momentje en stap gerust een juwelier binnen. Laat haar zelf kiezen wat ze mooi vindt. Wordt een onvergetelijke dag :wink:

1 like

ik zou toch een goede tweedehands nemen, want dames horloges kelderen in prijs, zelfs bij de duurdere merken. Je hebt dan voor weinig geld, prima horloge.

1 like

Om dat te garanderen zou je denk ik iets moeten zoeken wat nu al 15 jaar lang tijdloos is. Wat nu tijdloos lijkt, kan over 15 jaar hopeloos achterhaald zijn.

“Maar pàààààp! Ik draag mijn computertelefoon met holografisch scherm en geïntegreerde AI met stemherkenning al om mijn pols. Staal is echt zóóó slecht voor het ecologisch-cultureel milieu, dat kan écht niet meer.”

6 likes

Hahaha jij kent ze. Wat draagt een Youtube flogger tegenwoordig of wat is anno 2018 onder jongeren echt ‘vet’ ik weet het niet :joy:

Ik denk dat een Apple Watch een slim idee is. Als ze echt van horloges houd, maar dat zou ik toch echt eerst even checken, dan moet je eens kijken naar vintage dameshorloges, voor minder dan 100 euro heb je dan al een fraaie Omega:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=omega%20ladies&_sacat=0&LH_Sold=1&LH_Complete=1&LH_Auction=1&rt=nc&_udhi=120

1 like

Ariel heeft er een stuk geschreven

https://www.ablogtowatch.com/oris-aquis-date-diamonds-my-daughters-future-self/

2 likes

Mooi verhaal. Grappig ook die foto van zijn dochter als baby met het horloge. Leuke foto voor over 18 jaar. Hij heeft er echt goed over nagedacht en een horloge gekozen die de tand des tijds kan doorstaan. En dat kost dan ook wat. Deze (Oris Aquis Date Diamonds) is behoorlijk tijdloos en heeft een mooie ‘tussenmaat’ van 36mm. Niet te klein en niet te groot.

Ik denk dat je met een budget van 300-400 euro niet makkelijk gaat slagen voor een tijdloos horloge of het moet een hommage zijn van een DD of DJ. Die zijn tijdloos en hebben een mooie maat van +/- 36mm.

Mijn dochter van 17 heeft uit een erfenis een DJ van 26mm gekregen. Die vindt ze prachtig maar vanwege de maat denk ik niet dat ze die dagelijks gaat dragen. En dat is eigenlijk wel wat je wilt.

2 likes

Ging het soms om 1 April.
Wel, dat is ook tijdloos.

Mijn vriendin heeft een Eterna van me gekregen. Is ze erg blij mee

4 likes