Vrouwenhorloges... zijn die er dan?

Tja, wat zal ik zeggen, normaal door de week een lady’s Raymond Weil Parcifal.
En in de weekenden natuurlijk een Jaeger le Coultre afgewisseld met een le Coultre of Movado.



Bij de diverse gelegenheden zet ik er een zwrt, bruin of wit croco bandje op.

2 likes

Wederom een dame die ons mooie forum komt verrijken, leuk!

Ik heb zelf een soort haat-liefde verhouding met de Aerospace, ik vind het echt een topklok, maar elke keer verkoop ik hem toch weer, en dat nu al een keer of drie…

1 like

Welkom !

Ah Casio Edifice. Leuke keuze. Heb er zelf ook nog twee in het bezit :slight_smile:

1 like

Had van de week een klant die er ook al verlekkerd naar zat te kijken. Zou ik de Aerospace al hebben gehad, dan zou ik hem wellicht verkocht hebben. Maar ja… zonder horloge voelt een beetje “naakt”!

1 like

Dan heb je een Aerospace… en doe je hem weer weg. Waarom eigenlijk?

Nou… deze is nog wel mooi. Zou ik ook nog wel omdoen.

1 like

Dit vind ik toch wel echt een dameshorloge van formaat. Voor een rapper te weinig diamanten, en daardoor een dameshorloge :wink:

Dank je !
Het was een gelimiteerde uitgave al weer een tijd geleden ; handopwinder

2 likes

Een Rolex submariner vind ik weinig aan. Het doet mij niets.
Daarentegen, om een damespols vind ik het wel heel erg stoer en opwindend staan.
Ik draag dus de Submariner voor als ultiem dameshorloge!

5 likes

Waarom je hem weer weg doet is een goede vraag. De eerste was echt belachelijk goedkoop en kon deze met een forse winstmarge verkopen dus dat heb ik toch maar gedaan (eeuwig spijt).

Bij de tweede (bi-color) kwam er iets anders langs waar ik funds voor nodig had en bij de derde waren de wijzers vernieuwd en dat irriteerde mij uiteindelijk toch teveel.

Op vakantie in Edinburgh kom je haast onvermijdelijk langs een juwelier. Mijn vrouw gaf er nooit erg veel om, maar na enig aandringen toch eens wat horloges gepast. Omega Constellation, Tudor, en nog wat: erg leuk maar er was geen klik. Wel was het vuurtje aangewakkerd. Later die vakantie eens bij Laings (overigens erg prettig geholpen daar, aanrader.) binnen gestapt, vooral omdat ik benieuwd was naar de IWC Petit Prince. Daar heeft ze dan nog een Cartier Tank Francaise gepast. Die vond ze erg mooi, alleen vond ik 'm erg duur in verhouding. Maar er was ook geen echte vonk nog. Toen kwam er een Rolex Oyster Perpetual op tafel en toen was het hek van de dam. Vuurwerk, bliksem die insloeg, dit was 'm. Die dial is in het echt ook wel prachtig trouwens. En zoals het een goed horloge betaamd: hij wordt gewoon elke dag gedragen.

Genoeg geouwehoer, plaatjes :slight_smile:

5 likes

Mooi hoor! :ok_hand:t2: @BeQuietAndDrive Ook leuk voor jou om naar te kijken :slight_smile: Welk formaat is het geworden?

Dit is de 26mm versie.

Heel vet. Waar kan je die vinden?

Die Cartier vind ik dan weer veel meer classy dan die Rolex

Wel, ik heb er nog een paar die nu langzaam van eigenaar mogen wisselen.

1 like

Er valt zeker wat voor te zeggen. Dit is de klassieke versie, met iets geel-witte wijzerplaat. Daar moet je net van houden. In het echt lijkt het dan net alsof hij iets verkleurd is. De ‘sunburst’ varianten zijn allemaal weer groter qua maat. En dik 3K voor een quartz, daar moest ondergetekende wel even aan wennen :wink:

Benieuwd welke en wat zoiets kost (mag per PB uiteraard :wink: )

Afgelopen week heb ik deze Cartier Tank Francaise gekocht met Mother of Pearl wijzerplaat. Is niet zo roze als de cartier foto’s doen geloven. Hoop dat ze er blij mee is, als straks onze dochter is geboren.

1 like

Jazeker zijn er horloges voor vrouwen. Waarom niet? Ik heb samen met mijn partner een tweetal Mühle’s gehaald, en de 34mm versie is toch iets te klein voor de gemiddelde mannenpols.

Dat mannen en vrouwen qua afmetingen in deels overlappende venn diagrammen leven neemt niet weg dat er een paar wetmatigheden geformuleerd zouden kunnen worden over de optimale afmetingen van kleding en accessoires.

Daarnaast lijkt het er op dat het voor vrouwen geaccepteerd is om meer met edelstenen te doen op horloges dan voor mannen, en dat mannen toch een ander kleurpalet opgedrongen krijgen. Of ik het er mee eens ben is een tweede, maar het bestaat wel degelijk.