Vrouwenhorloges... zijn die er dan?

Mooi kado, en het is een tijdloos horloge.

1 like

Ik had er een nodig, nu heb ik er 3
 Even kijken welke ik ga geven en welke weer weg mag.

Niets mis mee :+1:

Maar hoe bedoel je dit:

Nou, er wordt altijd vanuit gegaan dat heren “stoer” moeten zijn, er wordt veel in zwart en hardere kleuren gedaan (uitzonderingen daargelaten). Voor dames is dat omgekeerd. Daar is meer pastel en wit te vinden, de kleuren en vormen zijn zachter. Natuurlijk zijn hier ook overlappende venn diagrammen van te tekenen, maar de tendens is wel degelijk te zien.

Voor ieder vrouwelijk stereotype is er een tegenovergesteld en vrijwel even beperkend mannelijk stereotype. Waarom zou een heer niet in een rok kunnen lopen met een roze horloge waar edelsteentjes op zitten? Heren hadden, voor de broek uitgevonden was, altijd rokken aan. :slight_smile:

Dit betekent overigens niet dat ik “male privilege” ontken.

De aanname dat de geslachten gemiddeld verschillend kiezen als gevolg van sturing door het aanbod van produkten klopt niet.

Jongetjes rennen in de speelgoedwinkel vaker naar jongensspeelgoed en meisjes vaker naar meisjesspeelgoed niet omdat er een bordje “jongensspeelgoed” of “meisjesspeelgoed” boven hangt. (Dat bordje hangt er overigens niet hù). Dat komt door testosteron. Daar veranderen de hersenen van, en daarmee differentieert het gedrag.

De overlap van de Venn diagrammen die je noemt bestaat zeker. Bart Smit vind het prima als kinderen speelgoed “voor het andere geslacht” voor hun verjaardag vragen.

Een juwelier is gewoon een Bart Smit voor oudere kinderen.

edit: even opgezocht, kon me dit fragment Pauw en Witteman herinneren toen ik deze post schreef. Een beroepsfeministe wil het liefst meisjes in roze jurkjes uit de Bart Smit folder verbannen:

2 likes

Ik heb het geloof ik niet over causaliteit gehad, dus ik zeg ook niet dat het aanbod de keuze stuurt. Ik signaleer alleen dat er voor zowel mannen als vrouwen een verwachtingspatroon is omtrent “de echte man” en “de echte vrouw”.

Waarom dingen zo zijn interesseren mij in dit geval niet, ik zou alleen graag zien dat een “echte man” ook met een roze 34mm horloge rond mag lopen in z’n sleehakjes, terwijl een “echte vrouw” ook met een 44mm zwarte tuna rond mag hobbelen in de werkschoenen met stalen teen. :sunny:

@anon50762135EV komt zondag gezellig een barbecuetje leggen en ik vind het jammer dat ik de sleehakjes in het vet moet laten staan.

3 likes

Topic is weer geopend.
Hoe mooi ook, de niet-horlogegerelateerde discussie is verwijderd.
Vanaf hier graag on topic.
Dank

1 like

Jur, Helemaal mee eens. Verder met de on topic.
Ik post hier het horloge wat mijn vrouw regelmatig draagt.
Raymond Weil Parsival
Deze heeft ze ook met een witte wijzerplaat en die draagt ze het meest.
Haar opmerking, deze draagt fijn. Goed af te lezen en niet opvallend groot 28 mm.

Deze Cristian Bernard is ook populair, met name bij veel dames uit het verre oosten.
Deze heb ik ooit eens in 1980 in Singapore gekocht, het model is helaas niet meer te vinden.
25 mm doorsnede.

Zo, mijn nieuwe vrouwenhorloge is tot in het niet zo hoge Noorden geraakt.

Ik heb wel meteen het bandje vervangen. Dat is niet Ă©cht lelijk, maar het deed me te veel denken aan de rioolbuisgrijs-mĂ©t-metalliekoptie-kleurige leaseauto’s-van-de-zaak van de VAG-groep die in BE en NL zo alomtegenwoordig zijn (of waren? ben er een beetje uit, inmiddels :wink: )

Dank aan @Motormuis en @jeroenderee!

18 likes

Laat ik dat nu juist een topkleur vinden!
Veel plezier met je Precista!!

2 likes

Gelukkig, jij hebt hem ook! Veel plezier ermee :clap:

1 like

Gelukkig hebben we niet allen dezelfde smaak. Zou maar een saaie boel worden


1 like

Ik rijd een blauwe Italiaan dus niks aan de hand :wink:

En, bijna vergeten, mijn laatste aanwinst. Ook weer zo’n mooi vrouwenhorloge! Eh
 mensenhorloge.

9 likes

Hey Wnd,

Sommige modellen hebben wel 3 formaten. Dames, unisex en heren.
Veel meer vrouwen dragen tegenwoordig een groot horloge.
Het is maar net wat je mooi vind en wat mooi staat, sommige vrouwen hebben eenmaal te kleine pols om een groot horloge te dragen bijvoorbeeld.
Veel dames horloges zijn ook erg mooi, maar staan snel minder mooi om de pols van een man.

Off-topic: wij bedoelen beiden deze kleur (niet mijn auto):

Niks mis mee vind ik. Sterker nog: ik vind het de allermooiste kleur voor een VAG-auto! Fiat heeft hem ook in de 500. Wauw.

Prachtig. Wilden wij ook op onze A3 limousine. Kost meer dan € 3.000,- extra! Dat hebben we dus maar niet gedaan


1 like

Deze valt eigenlijk nog niet tegen. Ik bedoelde het meer algemeen Grey metallic in al zijn verschijningsvormen. Op zeker moment leek het wel alsof elke leaserijder last kreeg van mobiliteitsvergrijzing.

1 like

Nee al dat muisgrijze, helemaal mee eens. Dit is een soort “Kliko”-grijs zonder diepte.