Waar ben ik nou eigenlijk mee bezig?

Misschien had ik het topic ook waar zijn “we” mee bezig kunnen noemen. Ik ben momenteel goed op weg om een Breitling of Omega aan te gaan schaffen. Het is me weer eens gelukt om te sparen. :wink: Vorige keer ging mijn budget toch weer op aan een flatscreen en PS3 waar ik overigens helemaal geen spijt van heb. Hoe dichter ik het bedrag nader voor de aanschaf hoe huiveriger ik word om de aanschaf ook door te zetten. Dit gevoel wordt ook nog eens versterkt door de Ploprof die na een paar weken te koop is gezet. Ik ben zo bang dat ik straks hetzelfde gevoel als Seamaster krijg. Moet ik het nu wel of niet doen?

Ik zou zeggen: laat het lekker op z’n beloop. Als er een Breitling of een Omega aan je pols moet komen, dan zál-ie er komen. Niet te veel over piekeren dus.

Zolang je 't niet zeker weet: het geld gewoon lekker laten staan (euh… wel op een veilige bank) en er dus ook geen andere zaken voor kopen. Het heeft toch geen haast ?

Groet
Mark

Ik denk dat iedereen dat gevoel wel eens heeft. Je hebt een flink aantal mooie horloges en je blijft kijken / zoeken / vergelijken naar anderen. De waarde neemt toe, er ligt voor een paar honderd of duizend euro op je nachtkastje en dan? De Breitling en de Citizen schenken je beide evenveel draagplezier. Je voelt je goed met je Rolex maar vaak draag je je Seiko-tje omdat je bang bent voor de krassen…

uiteindelijk zijn alle merken functioneel en verstaan ze hun functie: de tijd weergeven.

Ik denk dat je voor je gevoel moet gaan en ik blijf daar voor nu dan ook bij; ik vind het leuk om er een beetje mee te spelen, hou van variatie, jij zeker ook dreski :):slight_smile: (wie weet krijg ik ook zo’n moment op korte termijn). Mijn advies is dus dat je lekker moet kopen als het je gelukkig maakt. Misschien moet je de totale verzameling iets inkrimpen maar zeker nooit afhaken!

succes met je keuze!

Ik kan me vinden in het twijfelende gevoel.

Enerzijds:

  • mooi
  • waardevast
  • voor jaaaaaren :z

Anderzijds:

  • bang voor beschadigingen en DUS draag ik zo’n horloge te weinig :+
  • “goedkopere” horloges betekent niet minder draagplezier
  • wisseling van spijs doet eten (en aangezien ik geen budget voor 15 omega’s heb 8-))

Neemt niet weg dat de wens blijft :wink:

laat je niet gek maken door een …:wink:
zolang je toch schik hebt met je klokken is het goed (tu)

bij mij is alles nog weg gegaan van rolex tot piaget …Glashütte tientalle omega’s en breitlings … seiko’s, ik weet het nu zeker het ligt niet aan de horloges dat is zeker

frenk Schreef:

Ik denk dat iedereen dat gevoel wel eens heeft. Je
hebt een flink aantal mooie horloges en je blijft
kijken / zoeken / vergelijken naar anderen. De
waarde neemt toe, er ligt voor een paar honderd of
duizend euro op je nachtkastje en dan? De
Breitling en de Citizen schenken je beide evenveel
draagplezier. Je voelt je goed met je Rolex maar
vaak draag je je Seiko-tje omdat je bang bent voor
de krassen…

uiteindelijk zijn alle merken functioneel en
verstaan ze hun functie: de tijd weergeven.

Ik denk dat je voor je gevoel moet gaan en ik
blijf daar voor nu dan ook bij; ik vind het leuk
om er een beetje mee te spelen, hou van variatie,
jij zeker ook dreski :):slight_smile: (wie weet krijg ik ook
zo’n moment op korte termijn). Mijn advies is dus
dat je lekker moet kopen als het je gelukkig
maakt. Misschien moet je de totale verzameling
iets inkrimpen maar zeker nooit afhaken!

succes met je keuze!

Afhaken zal moeilijk worden want ik ben te erg verslaafd. :wink: Ik ben ook al aan het inkrimpen dus dat gaat wel goed. Voordeel van de genoemde merken is idd dat ze redelijk waardevast zijn. Ik hoop alleen dat ik er net zo veel voeldoening van krijg als wanneer ik er 3 horloges van 500 of 600 euro voor aanschaf.

Ik herken het gevoel, maar ben helaas een verzamelaar.

Ik draag nu alweer een lange tijd de Arnie, en heb genoeg horloge om elke dag van de maand een andere om te doen. Alleen, ik heb er maar een paar die ik regelmatig draag. De rest is gewoon “hebben”. Zo heb ik een aantal Helmets compleet geserviced, met saffier uitgerust en netjes opnieuw laten borstelen en polijsten (voor de handel dacht ik) en kan ik er gewoon niet aan om ze te verkopen. Mijn collectie groeit alleen maar, ik moet echt heel erg in geldnood komen voordat ik iets verkoop vrees ik. Of het moet aan een mede-horlogegek zijn, waar ik een klik mee heb.

Bij twijfel niet doen. Alleen als je een helder gedefineerde, lang gezochte heilige graal hebt dan kan je wellicht makkelijker een keuze maken? Bovenstaande niks voor je trouwens?

hharry Schreef:

http://i465.photobucket.com/albums/rr20/jente2008/
41MILgjxG7L.jpg

Bij twijfel niet doen. Alleen als je een helder
gedefineerde, lang gezochte heilige graal hebt dan
kan je wellicht makkelijker een keuze maken?
Bovenstaande niks voor je trouwens?

Geweldige zanger maar als horloge kan hij me niet bekoren. :wink:

Tja dit laat ik dan maar mooi liggen en deze zijn ook erg mooi. Voor de Hamilton zou ik mijn rose gouden Velatura Direct Drive direct opofferen. (PB’s met voorstellen worden netjes beantwoord. :wink: )

Als de wens voor een bepaald horloge groot genoeg is,koop je hem toch wel.
Achteraf wel of niet blij zijn is een probleem voor later en dat maakt bijna iedereen wel eens mee.

Een horlogevirus kan ooit positief of negatief voor ons uitpakken.

Radjoe

Denk dat je hier alleen maar achter gaat komen door daadwerkelijk een horloge uit genoemde categorie aan te schaffen. Zolang je een courant merk voor een nette prijs koopt kan je er altijd weer vanaf. En laten we het eens van de andere kant bekijken: Misschien wordt het wel de beste aanschaf uit je leven…:slight_smile:

middagje naar de juwelier. Passen en voelen of het de moeite(prijsverschil) waard is??

Mijn beste,

Andre, ik begrijp je dualisme.
En als ik zo jou horloges door de jaren heen heb mogen aanschouwen, dan weet ik dat je ergens in de kern van je ziel ruimte schept voor een horloge uit die hogere klasse.
Ik vind het derhalve een hele prestatie dat je hiervoor al een spaarpotje hebt gevormd.
Dat bewijst dat jou horlogepassie zich aan het ontwikkelen is. Immers waar een wil is, is een weg.
En laat die weg jou nou eens mogen doen genieten van een droomhorloge!!

En voor wat je horlogecollectie betreft:
“zie dankbaar terug en vertrouwend vooruit”.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Zoals al eerder geschreven denk ik dat je het gewoon moet proberen. Anders kun je het nooit met zekerheid zeggen.

Moeilijkheid is dat je het geld maar 1x kunt uitgeven en dan zou ik niet voor een nieuwe gaan. Een tweedehands Omega/Breitling is makkelijk(er) voor dezelfde prijs weer te verkopen mocht het je niet afdoende kunnen bekoren.

Zelf enige tijd geleden de Tutima fliegerchrono gekocht. Ik wilde graag een titanium horloge maar vooral graag een horloge met dat uurwerk. De Tutima was dan ook nog een hele mooie uitvoering. En toch was hij snel weer weg, gewoon omdat het horloge me niet ‘raakte’. Dat had ik daarvoor nooit gedacht. Ik had hem bij een kennis een paar keer omgehad en toen was ik telkens onder de indruk.

Veel wijsheid gewenst!

El penumbra Schreef:

Zoals al eerder geschreven denk ik dat je het
gewoon moet proberen. Anders kun je het nooit met
zekerheid zeggen.

Moeilijkheid is dat je het geld maar 1x kunt
uitgeven en dan zou ik niet voor een nieuwe gaan.
Een tweedehands Omega/Breitling is makkelijk(er)
voor dezelfde prijs weer te verkopen mocht het je
niet afdoende kunnen bekoren.

Zelf enige tijd geleden de Tutima fliegerchrono
gekocht. Ik wilde graag een titanium horloge maar
vooral graag een horloge met dat uurwerk. De
Tutima was dan ook nog een hele mooie uitvoering.
En toch was hij snel weer weg, gewoon omdat het
horloge me niet ‘raakte’. Dat had ik daarvoor
nooit gedacht. Ik had hem bij een kennis een paar
keer omgehad en toen was ik telkens onder de
indruk.

Veel wijsheid gewenst!

Ik wil zeker een nieuwe of hij moet er zeer geod uitzien. Ik hou ook naarstig dhr Wien in de gaten. :wink:

dreski Schreef:

Misschien had ik het topic ook waar zijn “we” mee
bezig kunnen noemen. Ik ben momenteel goed op weg
om een Breitling of Omega aan te gaan schaffen …

Tja, hier móét ik natuurlijk wel op reageren :wink:

Ik wil al enkele jaren weer een Omega en had daarom de Longines beter niet kunnen kopen. Spijt? Nee. Iedere keer als ik het horloge uit de winder haal en een of meer dagen draag dan geniet ik weer van dit prachtige horloge. De reden dat ik het weinig draag is meer dat ik het te klein vind. Dat is uiteraard een persoonlijk gevoel en wellicht verandert het de komende jaren om het vervolgens veel te gaan dragen als ik juist op mijn grote(re) horloge(s) ben uitgekeken.

Toen ik eindelijk op het punt stond om (ook) weer een Omega te kopen bleek er geen model te zijn dat me écht iets doet. Tijdens de ontdekkingstocht viel mijn oog op een model van een merk dat ook al lang op mijn wensenlijstje staat. Echter steeds als ik daarvan de afzonderlijke modellen bekeek dan vielen ze allemaal af … totdat ik de Superocean Héritage zag. Toen ik die een jaar geleden zag vond ik die meteen prachtig, maar heb er verder niet meer aan gedacht. Nu mijn oog er weer op viel was de keuze vrij snel gemaakt en kan ik niet wachten totdat ik het kan gaan dragen!

Ja, het is (erg) veel geld voor iets om je pols dat de tijd aangeeft en voor (veel) minder geld kun je er ook veel plezier van hebben. Sinds ik bijvoorbeeld mijn Seiko Atlas heb geniet ik daar bijna dagelijks van. Rationeel is het dan ook niet te verantwoorden om (zo)veel geld voor een (of meer!) horloge(s) uit te geven en veel mensen verklaren je voor gek, maar ja die passie hé!
Het geld kun je ook maar één keer uitgeven, maar spijt krijg je in de meeste gevallen juist van dingen die je níet hebt gedaan. Bovendien: geniet vandaag, want je weet niet wat er (na) morgen is ;).

Veel wijsheid!

Mooi gezegd Eric. Zelf wil ik natuurlijk ook wel eens een horloge uit het iets hogere segment, ook ik kijk naar een breitling, omega of 2de hands rolex alleen heb ik voor mezelf een limiet gesteld omdat ik naast een wishlist voor horloges er ook nog 1tje heb voor reizen. En dan bedoel ik niet 2 weken naar Salou of zo, nee meer plekken als Patagonia, maar op nummer 1 staat toch wel Antartica. Tja, en helaas speelt geld dus een grote rol, voor het bedrag van Ploprof kan ik 3 weken naar Antartica, dus moet ik doorsparen en dan een keus maken.
Ben ik ook wel bang dat ik die dure klok uiteindelijk ook niet veel zal dragen, zoals Frenk zegt, bang voor verlies, diefstal, beschadiging enz.
Tja…uieindelijk is het een luxe probleem natuurlijk.
Succes!

veel wijsheid dreski :wink:

ik kan alleen zeggen, dat ik er nooit geen spijt van heb gehad en dat het echt goed voelt