Waar bewaar jij je horlogecollectie in?

Ooit heb ik een goedkope horlogebox gekocht om mijn aankomende collectie ik te bewaren. Nu een aantal horloges verder, en immidels is die horlogebox wel aan het eind van zijn Latijn.

Nu is het tijd voor een nieuwe en ben gelijk benieuwd waar jullie de horloge collectie in bewaren? Wie heeft er een aanrader?

2 likes
1 like

Zo doe ik het tegenwoordig.

7 likes

Ik vind horlogedozen maar onhandig. Als je niet de juiste polsmaat hebt zijn ze eigenlijk onbruikbaar.

3 likes

Ik heb nog niet veel horloges maar ben al wel aan het kijken naar een mooie oplossing.

Vind het wel lastig om een mooie te vinden. Vooral in de 3, 4 of 5 stuks categorie. Zag al wel de La Royale dozen die zijn opzich wel leuk. Maar een stapje meer is ook gelijk heel wat duurder. Ik zoek ook rustig verder :+1:

Ik gebruik tegenwoordig een jute zak.

6 likes

9 likes

ik heb er tegenwoordig al een kast voor in gebruik :smiley:

132f0bd44a8643f45b0e63edd2afd52305710a36_1_375x500

in de onderste lade heb ik de horloge dozen liggen (leeg natuurlijk)
in de middelste lade zitten de horloge winders voor de automaten in.
en in de bovenste lade de handwinders - quartz - eco-drives in zelf gemaakte display dozen.
en om het geheel af te maken heb ik er nog led verlichting in verwerkt :smiley:

de6cc543fe96876397b34d4d985a6e53753f27f8_1_375x500

7 likes

In een mooie lederen handgemaakte etui voor 4 horloges met intitialen :sunglasses:

9 likes

Breda-kluisoverzicht-1

29 likes

Mooie georganiseerd in de verschillende lades👍🏻

2 likes

Ziet er mooi uit

De Nederlandse kluis is de beste horlogedoos die er bestaat.

4 likes

Ik bewaar ze niet in, maar achter het filter van de afzuigkap. Geen inbreker die daar zoekt.

4 likes

9 likes

Er ligt een stapel Casios en een paar Seikos tussen de stapel boeken op mijn nachtkastje.
Vooral met de G-Shocks handig, dan kan ik die met de ongelezen boeken in de juiste richting leggen voor de radio ontvangst om ze gelijk te laten zetten 's nachts.

2 likes

Da’s altijd een dikke plus wat mij betreft :+1:

1 like

11 likes

Ik zet volgende week een Rainer box (8-vaks) te koop. Wellicht is dat wat voor je. :ok_hand:

1 like

:ok_hand:t3:

28 likes