Waar bewaar jij je horlogecollectie in?

Ex.

2 likes

Top altijd leuk dat je nog een mooie foto hebt.

1 like

Heb je wel plaats genoeg ? :rofl:

1 like

Bedankt voor de info weet ik waar ik moet zoeken . :rofl:

Zozo, Hadley Roma op een :green_apple: :watch:. Stijltje hoor :sunglasses:

1 like

2 likes

Dat is een mooi doosje. Waar is die van?

1 like

Scatola del tempo volgens mij

Bulang

1 like

Dat is inderdaad een rebranded Scatola del tempo met een hoger prijskaartje

Uuhmmm nee, dat is het niet.

Al die hippe horloge-accessoire boeren (HODINKEE, Bulang, Molequin) verkopen spullen van Jean Paul Menucci.

Zo ook deze case.

1 like

Is dat ook met die molequin cases? Denk het wel toch? Die zien er ook altijd wel lekker uit.

Edit. Nevermind. Je noemde het al

1 like

Molequin zegt zelf van niet, made in Belgium beweren ze.
Maar die banden en dozen lijken verdacht veel op JPM…

Echt heel erg veel…

1 like

Ja was mij ook wel opgevallen…

Ik ben erg benieuwd naar deze onderbouwing.

Boven de duikertjes en onder de hele vintage verzameling.

4 likes

Ik heb 3 dozen,

Een goedkopere 24 stuks horlogedoos die ik heb voor de meeste van de collectie. Die zit in een kast

Dan heb ik een doos (letterlijk een kartonnen doos) waar ik al de ā€œbeatersā€ indoe, g-shocks en quartz waar ik niet echt om geef maar nog steeds leuk vind af en toe aan te doen.

3de is een 12 stuks horloge die op het livingrek pronkt, is gemaakt uit fijn houtveneer en ziet er fantastisch uit. Daarin stoppen ik en de vrouw de horloges die we op dat moment dragen. Mijn systeem is ik zet er 1 klaar voor elke dag van de komende week, de vrouw die wisselt ze elke maand wat af.

Als ik een NA heb komt die op mijn bureau op een horlogestaander, dan kan ik hem bewonderen en ligt hij altijd klaar als ik hem toch meeneem. Eens het nieuwe eraf is gaat hij in de mooie doos als weekrotatie en daarna eindigen ze wel in de 24 stukken doos. Eens daarin roteren ze vaak nog, of als ik merk dat ze blijven zitten (ik leg ze altijd rechts terug dus alles dat helemaal links eindigt is niet veel gedragen) dan verkoop ik ze.

Ik ben nu opzoek naar een mooie horlogewinder met bruine houtveneer zodat ik hem naast die doos op het livingrek kan zetten (liefst met batterijen) omdat de vrouw geen seiko-shake wilt doen met haar automaten.

Die van Hodinkee is een Scatola 4+4 met custom sluiting, volgens mij is die Bulang precies dezelfde. De Scatola del Tempo is echter met een flinke korting op de RRP te krijgen.

We gaan het zien. Kon me niet inhouden en net deze besteld :sweat_smile:

4 likes

Met de bijhorende inhoud? :slight_smile:

1 like