Waar dragen jullie het horloge op de pols deel 2: linksdragend of rechtsdragend?

Nee, met de kroon aan de zijkant…

Een iets serieuzere opmerking over horloges die op een bijzondere manier gedragen moeten worden. Deze Omega chronostop dient gedragen te worden aan de onderkant van de pols.

En @Jaco, de bull heads dan? :smile:

2 likes

links. Doe iets nuttigs met deze informatie

Misschien meer linkshandigen :smile::+1:

2 likes

En je mag soms al op je 53ste met pensioen :smile::+1::palm_tree::tropical_drink:

1 like

Links. Dan slijt je overhemdsmanchet minder door het schaven met de ribbeltjes van de kroon.

Ik ben een uitgesproken linksdrage… oh, wacht. Horloge. Juist. Dat zit rechts. :slight_smile: Ik ben overigens een gedeeltelijke ambidexter.

Rechtshandig en rechtsdragend hier, waarom:

  1. jarenlange ervaring heeft mij geleerd dat ik bij het dragen van een horloge aan de linker arm het horloge VEEL vaker per ongeluk tegen deuren en kozijnen aan sla. Waaarschijnlijk omdat de motoriek van de non-dominante arm net wat minder fijn is. Stukje zelfbescherming dus.

  2. ik draag mijn horloge vaak op de “knobbel” in de pols. Bij links dragen drukt de kroon dan soms in je hand wanneer je je hand te veel omhoog beweegt, dat Is niet comfortabel.

  3. Voelt comfortabeler op rechts, maar dat is ook een kwestie van gewenning…

Daarom dus rechts… :slight_smile:

1 like

Rechtshandig en linksdragend. Altijd zo gedaan en zal het ook nooit veranderen. Mijn horloge aan de rechterhand dragen voelt simpelweg “raar” aan.

Ik draag altijd een horloge links en rechts tegelijkertijd. Waarom zou je denken? Nou anders raak ik uit balans.

1 like

Ik hang 'm altijd links… euh ik bedoel draag :smile:

Ik heb geen Bullhead…

Linkshandig en linksdragend…

Rechts onhandig, links nog onhandiger. Het horloge draag ik om de linker pols. Waarom? Zo ben ik nu eenmaal opgevoed. Daar praatten wij niet over, als deftige burgers (irl: arme sloebers in een hele erge achterbuurt).

Zie ook mijn productieve bijdrage aan deze belangwekkende vraag op “deel 1” :wink:

Je kan een horloge natuurlijk ook in je zak dragen, je kan dan gelijk ziet hoe laat je weer een sigaret opsteekt.
Er zit alleen nog geen tellertje op voor het aantal sigaretten dat je die dag rookt.

1 like

Leuk ding, maar kreeg toch krasjes op glas. Gelukkig eraf kunnen polijsten met brasso. :blush:

1 like

Ik heb twee linker handen en draag mijn klokken aan de pols waar de duim rechts zit.

draag alles links.

Links, ben zelf rechts… zo bescherm je je horloge ook tegen deskdives… :sweat_smile: