Waar dragen jullie het horloge op de pols deel 2: linksdragend of rechtsdragend?

In navolging van de post van Dotx, waarbij ik discussie over de anatomie en fysiologie van de pols en de relatie tussen de pols en het horloge graag aan hem wil laten, vraag ik me ineens af: Links of Rechts? En waarom?

Het valt me bijvoorbeeld op dat met name in Zuideuropese landen het horloge veel vaker rechts gedragen lijkt te worden. Weet iemand waarom?

Weer zo’n productief topic. Ik ben zo onwijs benieuwd of men links- of rechtsdragend is. Ik kan niet wachten!!!

9 likes

Bij de juwelier voor mijn eerste horloge. De verkoopster maakt de sluiting open, houdt het voor me en ik steek zonder er bij na te denken mijn linker arm uit.
Dan de verstandelijke benadering: ik ben rechtshandig, de knopjes van de chrono zijn makkelijker te bedienen met de rechterhand en dus moet het horloge om de linker pols.

Links. Waarschijnlijk omdat ik rechtshandig ben.

Ditto…alleen ben ik linkshandig :smile:

1 like

Haha. Ok. Dus die vlieger gaat niet op.:grin:
Dan weet ik eigenlijk ook niet waarom ik links draag Is het fijnst denk ik

Links omdat ik rechtshandig ben. :sunglasses:

Links. Omdat ik rechts moet muizen :innocent:

Ik draag helemaal geen horloges! Volgens mij ben ik verdwaald geraakt op het verkeerde forum… :fearful:

6 likes

Ik draag hem rechts… Maar kom niet uit Zuid-Europa… Wat zegt dit over mij? :disappointed_relieved:

Heb gelukkig geen chrono :grin:

Ik ben links en draag m’n klokjes ook links.
Heb geen moeite met later aangeleerde dingen als rechthandige te acteren.

Ik draag mijn horloge zoals het hoort.

Met de dial aan de bovenkant?

Nee, met de kroon aan de zijkant…

Een iets serieuzere opmerking over horloges die op een bijzondere manier gedragen moeten worden. Deze Omega chronostop dient gedragen te worden aan de onderkant van de pols.

En @Jaco, de bull heads dan? :smile:

2 likes

links. Doe iets nuttigs met deze informatie

Misschien meer linkshandigen :smile::+1:

2 likes

En je mag soms al op je 53ste met pensioen :smile::+1::palm_tree::tropical_drink:

1 like