Waar eindigt niche en beginnen de "reguliere" merken?

Denk niet dat dit een eis moet zijn… wel dat het een klein merk moet zijn. Je kunt best een eigenaar en designer, of eigenaar/designer + horlogemaker zijn en een micro. Zeker als je wat meer zelf doet dan alles in china bestellen.

2 likes

Eens. Ik zou dat eenman niet zo letterlijk nemen

:point_down:

Mijn punt was kleine boetiek merken met een soort VOF structuur.

1 like

Dank je voor jouw ‘mee-redeneren’ in dezen, @bnv, Benjamin. :smiley:

Zeker, @bnv, Benjamin, kijk maar eens eventjes op de volgende link … :wink:About — D E R I J K E & C O.

De auteur van dit artikel verdient een prijs. Het is lang geleden dat ik zoveel onzin, neergezet zag worden alsof het een doordacht filosofisch verhaal is. Tering, wat kan die kerel uit zijn nek lullen zeg.

Om even in te gaan op de Holy Trinity tegenhanger en de auteur van je artikel pogen te evenaren; Ik zou Seiko willen voorstellen.

Seiko heeft namelijk met introductie van de quartz ‘revolutie’, over enkele decenia de zogenaamde ziel die vele pretenderen te voelen bij mechanische uurwerken uit de mechanische horloge industrie gereten en dood en verderf gezaaid in de industrie, door de markt te overspoelen met massa geproduceerde quartz uurwerken.

Als gevolg hiervan, is de markt verschoven naar vorm over functie. Uiterlijk, oppervlakkige waarden, trots, consumptie, voeden van ego, prestige en ‘keeping up with the Johnsons’ is de kern van de horlogemarkt geworden, ipv de oorspronkelijke essentie waarin horloges een daadwerkelijke tool waren waarbij vorm, ondergeschikt was aan de functie.

3 likes

Zo fatalistisch.

Technologie hou je niet tegen. Het is ook die technologische vooruitgang die ervoor zorgt dat modernere mechanische horloges zo mooi kunnen afgewerkt worden.
Het levert wel bravere zieltjes op.

Chatgpt?

1 like

:nauseated_face::nauseated_face:

2 likes

Aa, dat verklaart een hoop.

Erger nog. Het is onzin. Een reactie op niveau van het artikel en de vraag over een ‘unholy trinity’ in de post.

1 like

Keeping up with the Joneses :wink:

2 likes