Ik ben al een tijd meelezer maar sinds kort ook geregistreerd lid en dacht daar ga ik meteen gebruik van maken:
Ik zit al een tijdje in een een heen en weer situatie over wat ik wil met een beschikbaar budget van rond de €5,5K - een Tudor Submariner (40 of 36mm), een Rolex Datejust (bijv 16014 of 16234 als dat past) of een Tudor Pelagos 39.
Alle drie hebben wat mij betreft hun eigen voordelen, maar vind het lastig om tot een definitieve keuze te komen.
Wat denken jullie?
Benieuwd naar de meningen!
Tsja wat wil je, Tudor sub en dj zijn meer vintage, daar krijg je dus ook vintage perikelen bij, zoals waterdichtheid en een ratelband. Ik heb zelf voor een pelagos 39 gekozen want modern en kan je alles mee doen.
Maar het is natuurlijk helemaal aan jou wat je uiteindelijk van een horloge verlangt. Wil je Rolex én modern ga dan voor een exp1.
Pelagos 39 is een goede keuze. Weet niet wat je mening is over titanium maar als je geen probleem hebt met dat zou ik ervoor kiezen. Goede maat, super band en goed geprijsd. Hier in het blauwe kan je zo ophalen. En ja ik heb niet ervaring met een 16234 maar als je een mooi exemplaar kan vinden zoals die van @MrMojo voor 5,5K zou ik dat ongetwijfeld kiezen. Voor duiken en sport heb ik een Casio.
Is een 40mm Sub al te doen voor dat budget? Laatste keer dat ik keek, zat er relatief weinig verschil tussen 40mm Sub van Tudor en Rolex.
Uiteraard hangt het een beetje af wat je doel is. Wil je één horloge voor alle gelegenheden, dan zou ik voor de DJ gaan. Met de juiste service kun je er bijna alles mee.
Ja die krijg je niet voor 5,5k denk ik… no date is rond de 7.5k ? Ja dus ff doorsparen Gelijk voor de Rolex gaan… een Tudor gaat je dat gevoel niet geven als je toch een Rolex wil.
Een DJ voor 5500 is scraping the bottom of the barrel, maar ik vind de meeste DJ’s ook niet cool, eerlijk gezegd. Dan zou ik zoeken naar een 36mm met smooth bezel en oyster band, maar dan moet je de center links ook weer gaan borstelen.
Je betaalt al snel 6K voor een JLC Reverso, en gegeven je drie opties lijkt het me niet je ding. Een Tudor Sub is… tja. Een Pelagos 39 is nog de leukste keuze van deze opties.
Als ik dus echt, echt moet kiezen, een P39.
Maar anders? Met een beetje mazzel scoor je een Santos, Shunbun, Glassbox voor dat bedrag. Of je koopt een 36mm Breitling chronomat met rouleaux bracelet voor dat geld (minder, tweedehands). Etc. Zo veel leuke opties.
Ga je denk ik geen nos 16234 vinden. Zou wel altijd gaan voor een DJ vs welke Tudor dan ook. Heb zelf de BB54 ernaast, maar pak hem gewoon veel minder vaak.
Engine turned met volledig geborstelde band? Wow. Normaal krijg je rammelende jubilee ellende met flutes. OK, ok, die heeft potentieel. Ik zou 'm nog niet kopen, want een Breitling met rouleaux band is veel toffer, maar fair enough.
Veel geld voor een ETA uurwerk. Al heeft het ook zijn voordelen.
Een nette Tudor Sub schurkt al dicht tegen een Rolex aan. Dat knaag dan toch, voor velen.