Ik voel dat dit topic om foto’s schreeuwt.
De BB54 is ook wel echt een toppertje. Bovendien houd je dan nog wat startkapitaal in je zak voor die DJ.
BB54 kopen?
Ik voel dat dit topic om foto’s schreeuwt.
De BB54 is ook wel echt een toppertje. Bovendien houd je dan nog wat startkapitaal in je zak voor die DJ.
BB54 kopen?
Ik zou een mooie vintage DJ 16014 wel zien zitten
maar dat komt Tudor heeft me nog nooit kunnen bekoren.
Dan promoot ik 'm nog even in de hoop dat iemand anders het wel doet.
Alleen vreemd dat Breitling 'm als dameshorloge ziet.
is een BB58 geen mooie optie?
Dit.
Wil je echt graag een Rolex, dan heb je iconische vintage met garantie bij preowned voor onder de 5.5k met een 1601. Rond de 6-7 voor variaties op een 16014 of 16234
Wil je minder zorgen en een echte daily, dan zou ik voor die Breitling gaan als je die DJ look wil of een Tudor met 5link band.
Als je een echte alleskunner wil, dan zou ik voor een BB54 of BB41 monochrome gaan. Wil je meer de toolwatch look, dan is een Pelagos39 een goede optie.
Verder natuurlijk genoeg merken en opties waar je soortgelijke modellen voor andere prijzen kan vinden. GS is hier al een aantal keer genoemd maar een Omega Aqua Terra is denk ik een fantastische keuze die ik ook in overweging zou nemen
Ik heb de Pelagos 39 gehad die nu bij @Luxata is. Deze heb ik toen geruild voor een BB54. Vintage look, maar moderne feel en zorgeloosheid.
Gewoon lekker gaan passen bij een grijze dealer. Dan weet je snel genoeg wat je wil.
Ja met een omweg toch bij mij gekomen! Gelukkig haha
Het is de vraag wat je wil, en waar het aan moet voldoen. Ik heb een tudor sub 79090 gehad, ik vond t een waanzinnig horloge.
Maar gezien de leeftijd etc was t niet voor mij een horloge waarmee ik ging zwemmen.
Daarna had ik een Pelagos39 (en ik heb nog een tudor blackbay 58), beide fijne moderne duikers waar ik onbezorgd alles mee zou doen, en zelf ook doe of deed.
Rolex Datejust is een classic en alledaags, kan met alle outfits etc. Maar niet het eerste horloge dat ik om zou doen naar het strand (tenzij je een moderne datejust hebt).
Kortom, genoeg overwegingen en afwegingen.
Ps, die 79090 zou je niet redden met de bovengenoemde 5.5k, denk dat daar een rooitje of 1500 bij zou moeten.
De Rolex Datejust!
Geen van de drie… maar wie ben ik
Gaat erom wat jij wilt… niet wat wij willen!!
Een DJ kan altijd, dit past bij elke stijl, zelfs bij @stijlloos
Het leuke van een goed onderhouden vintage is dat je ook nog eens kan afwisselen met leren band, mocht je van stijl willen wisselen. Meteen een andere look.
Goed onderhouden is vintage toch prima te doen. Tenzij je hem om hebt terwijl je een badkamer sloopt ofzo, of gaat duiken.
Edit: dit is mijn DJ 1601 en goed onderhouden en zoiets valt prima binnen jouw budget.
Voor 1500 rooitjes koop ik wel wat anders
On topic: ik denk dat de meerderheid het verstandige antwoord geeft: als je ietwat gedateerde horloges gaat bekijken moet je niet vallen voor het goedkoopst beschikbare aanbod. Blijft alleen de Pelagos over, waarbij ik me aansluit dat waarschijnlijk vanaf dag één een Rolex zal blijven kriebelen.
Ik heb de Pelagos 39 gehad en ook weer snel verkocht.
Vind hem heel mooi, maar Titanium is het gewoon niet voor mij.
Als je dan wat geld uitgeeft en je hebt al wat andere horloges dan kan je best voor een mooie dj gaan. Een beetje “headturner” is nooit slecht.
Koop gewoon iets waar van jij denkt godverpillekes wat ben ik hier blij mee. Waar je een glimlach van krijgt als je hem omdoet. Want je hoeft hem niet elke dag om te doen. Ook niet met zwemmen etc.
Is beetje het gevalletje: EL auto niet kopen omdat de reikwijdte niet groot genoeg is als je op vakantie gaat. Ga je nu vertellen dat doe je misschien een of twee keer per jaar dus boeiend !
Andere kant; als dit je enige horloge wordt, dan zou ik zelf meer een alleskunner doen. En dan zou ik of een moderne tudor pakken. OF doorsparen en een submariner kopen (als je echt Rolex wilt). Dan ben je eigenlijk klaar voor 7/7,5k . Koop een mooie no date. (Fuck the cyclops , datum check je maar op je telefoon).
Dus maak nu een keuze wat je echt wil ! En spaar er voor. Ben je gelijk klaar. Want als je een tudor koopt met de insteek dat je eigenlijk een Rolex wil dan zeg ik hou je geld in je zak en investeer het in een echte end game klatser.
Voor mij is dat de Pelagos want er is niets vergelijkbaars in deze prijsklasse maar ook niet duurder. Tenzij het een titanium Yachtmaster is en die is wel bling. Niet mijn ding. Pelagos of een titanium sword hands is mega tool.
DJ is gewoon lekker voor casual en op de zaak.
Dus mijn advies ? Die 2k meer heb je zo bij elkaar gespaard. En als je het kan lijen doen ! Ik ben al te laat begonnen en heb nu kinderen en een huis etc dus 2k sparen duurt wat langer voor mijn persoonlijke potje.
Een rooitje óf 1500.
1000piek óf 1500piek
Maar fair enough
1 rooitje is 1000 euro. 1500 rooitjes is 1.500.000 euro. Nogal een verschil…
Klopt daarom mijn rectificatie. Je kon het nu lezen als 1000 X €1500
Is verhoog je budget al geroepen?
Geen van de drie.