Waar ga je voor Tudor Sub, Rolex DJ of Pelagos 39?

1 rooitje is 1000 euro. 1500 rooitjes is 1.500.000 euro. Nogal een verschil…

3 likes

Klopt daarom mijn rectificatie. Je kon het nu lezen als 1000 X €1500 :rofl:

2 likes

Is verhoog je budget al geroepen? :joy:

11 likes

Geen van de drie.

Tudor submariner natuurlijk :smile:
https://chrono24.app/tudor/submariner-prince-oysterdate-ref-75090---tudor-box--id31646404.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

1 like

Pelagos 39 :nerd_face:. Gewoon een topper!

2 likes

Ik ga hier in mee! Laatst toevallig nog een voorbij zien komen!

1 like

Hier kan TS vast iets mee :ok_hand:

1 like

Beste advies. Doe gewoon een middagje bij verschillende winkels langsgaan. AD’s, preowned zaken. Dan kan je alles en meer passen en weet je meteen wat er verrast en wat er tegenvalt

2 likes

Ja of een oyster perpetual, mits je die met een beetje geluk kan krijgen. 36mm 6300,-

2 likes

Lekker doorsparen voor een Oyster perpetual. Liefst blauwe plaat in mijn geval, maar de zilver/champagne plaat is ook prachtig! 36mm 6300.

12 likes

Als je nu zit te twijfelen tussen een Tudor en een Rolex… Wil je eigenlijk een Rolex maar heb je misschien net het budget niet en geef je jezelf een alternatief. Ga voor de Rolex en spaar verder voor misschien het volgende model dat je wil (komt er sowieso van). Je begint met een DJ van 3k(toen toch) en je eindig met een YM van 30k…(als je oud en versleten bent)

3 likes

Hier Bam in het blauw. 16570 polar. Klaar. Ff de vrouw lief aankijken voor paar ekkies van de spaarrekening. Sluit over uit. Is wel sportief dus die kan je moeilijk netjes dragen maar daily en op kantoor EN op de berg ben jij de blitz.

Voor hele nette gelegenheden moet je toch geen horloge dragen want de tijd , die is dan niet belangrijk !

Oh enne voor die prijs heb je geen NOS kwaliteit hè maar goed gewoon dragen doorsparen en dan naar tempus of dik van horlogepolijsten sturen voor renovatie.

3 likes

Tudor sub en/of pelagos 39 wat mij betreft.
Als je uiteindelijk een Tudor wil, zou ik geen rolex kopen maar even doorsparen om beide Tudors te kopen :slight_smile:

3 likes

Dat staat toch nergens?

Voor TS: het is echt net wat je wil, een 79090 koop je wel tussen de 5.5/6k met een beetje geduld. Dan heb je wel iets dat redelijk vintage is, als dat de look is waar je voor wil gaan :+1:
Same voor een datejust 16014 of 16234. Overigens kun je al de genoemde horloges prima waterdicht krijgen mocht je er alles mee willen doen.
Let even op dat een 16234 saffier is, dit geeft wel echt een totaal andere look. Minder vintage gevoel.
Modern is er uiteraard mega veel keus, een p39 is top. Maar toch wel heel anders dan een sub…

2 likes

Je geeft duikers en een DJ aan. Totaal verschillende stijlen wat me een beetje de indruk geeft dat de DJ er bij staat “voor het kroontje”.
Als je een duiker wil koop een duiker en Tudor of spaar door en koop een Rolex.

Een sub 79090 of 79190 kun je prima mee plotsen als je ze maar hun onderhoud geeft. De 79090 is net zo oud als een 16610 met als enige verschil plexi ipv saffier. Die dingen zijn gemaakt om dier te gaan, die 3 meter zwembad overleven ze echt wel :grinning:.

6 likes

'N 14060 zal er niet ver vanaf zitten qua prijs en veel meer aanbod.

DJ, vind ik een prachtig horloge op een leren band.

1 like

Waarom ga je niet voor een Tudor BB58 (het liefst in blauw natuurlijk maar zwart kan ook)?

Ze komen hier regelmatig voorbij in het blauwe gedeelte. Dan houd je nog budget over en heb je een horloge waar je alle kanten mee op kan!

5 likes

Ik zeg een Pelagos 39 (of BB58) uit het blauw en dan van de 2k die je over hebt nóg iets moois uitzoeken :blush:

1 like