De reden dat ik hem verkocht heb. Koop sowieso nooit meer iets op staal zonder on-the-fly fijnverstelling. Dus ook geen Tudor Sub of oude DJ. Heb door de dagen heen toch snel een (halve) schakel maatverschil. Dan is een horloge snel niet meer comfortabel.
Van deze drie zou daarom de P39 mijn keuze zijn. Gewoon super draagbaar in alle omstandigheden. De BB54 is eigenlijk de beste keus (de vintage vibes met het moderne gemak) maar geen onderdeel van de vraag.
Ik heb, van de Santos en de Shunbun tot aan de Marinemaster, helemaal geen bracelet met snelverstelling, en ik snap niet waarom mensen zo aan die functie hangen. Tuurlijk zit hij 's winters iets losser dan 's zomers, maar dat scheelt geen halve centimeter. Het zijn mān enkels niet.
Ik zou dus niet aarzelen. Ik had die van @Ojjz gekocht als hij er wat langer over had gedaan om 'm kwijt te raken, want het aanbod was er, maar ik ben slecht in ad hoc horloges kopen. Hij staat ergens nog op mān lijst.
Bovendien zou ik de veelzijdigheid die je aan de Pelagos toekent, om redenen die ik niet helemaal begrijp, eerder aan de DJ toekennen.
Ik moet ook toegeven dat de engine turned variant met oyster band waar @SwedishChef me op wees een aardige variant is die wat minder onder de radar vliegt.
Dat gezegd, ik zou zelf zo ongeveer als laatste bij de Rolex stal uitkomen, maar als ik het deed zou ik 800 euro door sparen in de richting van gewoon een nieuwe OP.
Een BB54 natuurlijk! Met een beetje zoeken is die prima nieuw te krijgen voor < ā¬3.500 en hou je nog wat over voor iets leuks ernaast. Een Pelagos, tsjaā¦ā¦ik ben anti, omdat ze grade 2 Ti gebruiken voor de kast.
Vintage vibes met moderne tech. Niet voor niets voor de 2e keer gekocht