Waar ga je voor Tudor Sub, Rolex DJ of Pelagos 39?

De reden dat ik hem verkocht heb. Koop sowieso nooit meer iets op staal zonder on-the-fly fijnverstelling. Dus ook geen Tudor Sub of oude DJ. Heb door de dagen heen toch snel een (halve) schakel maatverschil. Dan is een horloge snel niet meer comfortabel.

Van deze drie zou daarom de P39 mijn keuze zijn. Gewoon super draagbaar in alle omstandigheden. De BB54 is eigenlijk de beste keus (de vintage vibes met het moderne gemak) maar geen onderdeel van de vraag.

3 likes

Ter illustratie

8 likes

Ik heb, van de Santos en de Shunbun tot aan de Marinemaster, helemaal geen bracelet met snelverstelling, en ik snap niet waarom mensen zo aan die functie hangen. Tuurlijk zit hij 's winters iets losser dan 's zomers, maar dat scheelt geen halve centimeter. Het zijn m’n enkels niet. :slight_smile:

Ik zou dus niet aarzelen. Ik had die van @Ojjz gekocht als hij er wat langer over had gedaan om 'm kwijt te raken, want het aanbod was er, maar ik ben slecht in ad hoc horloges kopen. :thinking: Hij staat ergens nog op m’n lijst.

1 like

Wat is je doel met het horloge?
Heb je nog meer horloges of wordt dit je eerste (dure) aanschaf?

Is dit een vervanger van iets, of een aanvulling?

Wat maakt dat je een 5,5K horloge wil, en is er niks leuks te vinden voor bijv €1500,- of €2000,-?

Gewoon zomaar wat vragen die je jezelf kunt stellen. Je wil iets, maar je weet naar mijn idee niet precies wat.

Want de keuze die je nu maakt aan de hand van de adviezen van dit topic, is de keuze gebaseerd op de smaak van een ander en niet die van jezelf. :wink:

2 likes

Ik doe mee hoor.

Gepast en goed bevonden. Nu mijn huis nog verkocht zien te krijgen. Tot dit tijd geen ā€œspatsiesā€. :sweat_smile:

Mooi om te zien dat bijna al mijn gedachten hier ook terugkomen in het topic.

Beetje achtergrond: natuurlijk hoeft het budget niet op maar ik merk dat ik naar deze drie modellen neig.
Vooral door de esthetiek ervan, ik heb nog nooit gezwommen met een horloge dus dat ga ik nu ook niet doen.
Het zou mijn eerste ā€˜dure’ horloge worden en heb niet per sĆ© een hang naar Rolex.
Ik denk dus niet echt in vakjes maak kijk vooral naar wat me aanspreekt.

Tudor sub door de mooie (en eventueel kleinere) formaat en de matte uitstraling eigenlijk mooier dan Rolex Subs.

Datejust de iconische vibe en fijn formaat is plus een grijze plaat heeft me altijd wel aangesproken.

Pelagos waardeer ik de materiaalkeuze en de ā€˜minimalistische’ uitstraling. Plus de veelzijdigheid.

3 likes

Heel tof deze!

1 like

BB54

1 like

Sluit ik me helemaal bij aan… wijs man ben je :ok_hand:

1 like

:kissing_heart:

Rolex DJ!

Je wil toch geen hommage aan je pols?

Suggestie
https://www.montredo.com/nl-nl/horloges/tag-heuer/carrera/cbs2212-fc6535/38603/

1 like

Waarom zou je dan in godsnaam voor een duikhorloge gaan? Curieuze neiging. Sommige duikhorloges zijn best een soort van mooi, maar het is een beetje een clichƩ, en buiten dat is het niet de meest breed inzetbare soort horloge.

Bovendien zou ik de veelzijdigheid die je aan de Pelagos toekent, om redenen die ik niet helemaal begrijp, eerder aan de DJ toekennen.

Ik moet ook toegeven dat de engine turned variant met oyster band waar @SwedishChef me op wees een aardige variant is die wat minder onder de radar vliegt.

Dat gezegd, ik zou zelf zo ongeveer als laatste bij de Rolex stal uitkomen, maar als ik het deed zou ik 800 euro door sparen in de richting van gewoon een nieuwe OP.

1 like

Zeker mooi, de cs3113 reissue heeft me ook een tijdje getrokken.

1 like

Plaatje voor de sfeer

Zeker mooi :star_struck:

4 likes

Chef heeft hem zelf ook, maar dan met een mooie plaat.

1 like

Een BB54 natuurlijk! :innocent: Met een beetje zoeken is die prima nieuw te krijgen voor < €3.500 en hou je nog wat over voor iets leuks ernaast. Een Pelagos, tsja……ik ben anti, omdat ze grade 2 Ti gebruiken voor de kast.

Vintage vibes met moderne tech. Niet voor niets voor de 2e keer gekocht :yum:

5 likes

Staat er nu een in blauw voor 3k rond. Mooie prijs !

4 likes
2 likes

Pic or it didn’t happen. En, gewetensvraag, zou je 'm binnen bundget aan TS verkopen?

Uiteraard bedoelde ik meer onder de radar, of minder opvalt. Niet minder onder de radar.