Belangrijke factoren in de overweging zijn dat de Louis Brandt een mooie compacte 34mm is terwijl de IWC 38.5mm is. De IWC is voornamelijk veel dikker. Mijn pols omtrek is 18cm. Hiernaast is het belangrijk om te vertellen dat ik 20 jaar ben. Ik loop dus niet elke dag rond in grijs met zwarte oxfords. Wel draag ik graag jasjes en mooie schoenen. De IWC biedt dan wellicht wat meer mogelijkheid tot smart casual. Hieronder mijn huidige draag set:
Zou ook goed opletten of er iets bekend is over de service geschiedenis, en of alles perfect werkt. Dit soort uurwerken wil je niet voor revisie weg brengen.
Ik zou denk ik zelf voor bovengenoemde JLC master control gaan., vind ik een mooi klassiek ding om te zien al zou ie van mij ook een paar mm compacter mogen.
Op het moment dat de marketing een seksistische 1955 oprisping is diskwalificeert een merk zich in mijn ogen. Los van de lelijke lugs en oncoole kastvorm zou ik dus uit principe al niet voor de IWC kiezen.
Mijn geld zou naar de Omega gaan, zonder stenen.
Laat me even nadenken… Een Perpetual calendar die bij een 20 jarige past? Hmmmm.
Perfecte smart casual spullenboel, prachtig draagbaar, 10mm dik, 100m WR, en weegt geen ene reet. 37mm ligt ook nog tussen de 34 en 38 in, en je hebt al die overbodige reut niet op je wijzerplaat staan. Een perpetual calendar moet ongezien werken, het moet geen barokke toestand zijn.
Betere optie, mooi in balans, stepped bezel, check.
Nee hoor, de horloges die TS laat zien worden in staal ook niet beter. Het zit 'm in de vorm. Die Polaris is mooi, al zou ik de band brushen, maar dit is een mooi voorbeeld van goud wat prima kan voor een jonger persoon:
Soit. Het is een annual calendar, maar dat vergeef ik ze.