Waar gaat het heen? Help mij mijn Perpetual knoop doorhakken!

Ik heb de ambitie om dit jaar een Perpetual Calendar toe te voegen aan mijn draag collectie. Hierbij twijfel ik enorm tussen de volgende horloges:

WhatsApp Image 2022-04-28 at 10.45.17

IWC Da Vinci 3750 in Rose

Of

Omega Louis Brandt 1 (met of zonder stenen)

Belangrijke factoren in de overweging zijn dat de Louis Brandt een mooie compacte 34mm is terwijl de IWC 38.5mm is. De IWC is voornamelijk veel dikker. Mijn pols omtrek is 18cm. Hiernaast is het belangrijk om te vertellen dat ik 20 jaar ben. Ik loop dus niet elke dag rond in grijs met zwarte oxfords. Wel draag ik graag jasjes en mooie schoenen. De IWC biedt dan wellicht wat meer mogelijkheid tot smart casual. Hieronder mijn huidige draag set:

Op welk van de twee horloges zouden jullie de pijlen richten en waarom? Of hebben jullie nog andere goede suggesties?! Ik hoor het graag!

6 likes

:joy:

Een twintigjarige die zo praat moet wat vaker neu…de deur uit.

Is een BP een optie? Veel toffer!

28 likes

De lugs van die IWC geven zero optie tot smartcasual.

6 likes

Beetje gek maar Villeret doet me denken aan mijn docente Frans van 5 jaar geleden… Dat is geen pré😬 Ik zou dan eerder een AP ambiëren.

1 like

Top.

Die moderne Rolexen de deur uit en gaan met die banaan!

Zou ook goed opletten of er iets bekend is over de service geschiedenis, en of alles perfect werkt. Dit soort uurwerken wil je niet voor revisie weg brengen.

1 like

Kijk eens naar een IWC novecento, ziet er ook niet zou oudbollig uit

Naar mijn mening de mooiste perpetual calendar rond 10k

13 likes

Ja die zijn natuurlijk leuk! Ook een fijn idee dat het basis uurwerk een JLC is tov een eta in de 3750.

Dat zijn nou juist perfecte horloges voor een 20 jarige die meer moet neu… Anyways, de Dunhill ligt dan eerder op het blok.

JLC Polaris misschien? En dan uitgevoerd in staal want goud vind ik een beetje oubollig voor een 20-jarige

10 likes

Denk dat als je iets een beetje smart casual wilt dit een goede optie kan zijn.
46a3079d15b277ca2704e5f5fecf75a87b7dda77

4 likes

Mijn pa heeft de memovox variant dus dat wordt een beetje saai😅

1 like

Deze lijkt erg op mijn Reserve de Marche maar ik meen dat hij 39mm is. Mijne is 37mm (oude versie) en dat is voor mij een ideale maat.

1 like

Deze is dan misschien wat:

2 likes

Ik vind die lugs niets mooi.

Heel erg 80s…

Ook te 80s voor mij.

Ik zou denk ik zelf voor bovengenoemde JLC master control gaan., vind ik een mooi klassiek ding om te zien al zou ie van mij ook een paar mm compacter mogen.

Edit:

Deze
image

5 likes

“Gold and greed are good!” :money_mouth_face: :money_mouth_face:

Deze kan je ook nog overwegen

3 likes

Ja de 3540 staat ook op de lijst van opties. Ik denk dat ik dan wel voor een op leer zou gaan.

Op het moment dat de marketing een seksistische 1955 oprisping is diskwalificeert een merk zich in mijn ogen. Los van de lelijke lugs en oncoole kastvorm zou ik dus uit principe al niet voor de IWC kiezen.

Mijn geld zou naar de Omega gaan, zonder stenen.

Laat me even nadenken… Een Perpetual calendar die bij een 20 jarige past? Hmmmm.

:wink:

Perfecte smart casual spullenboel, prachtig draagbaar, 10mm dik, 100m WR, en weegt geen ene reet. 37mm ligt ook nog tussen de 34 en 38 in, en je hebt al die overbodige reut niet op je wijzerplaat staan. Een perpetual calendar moet ongezien werken, het moet geen barokke toestand zijn.

Betere optie, mooi in balans, stepped bezel, check. :white_check_mark:

Nee hoor, de horloges die TS laat zien worden in staal ook niet beter. Het zit 'm in de vorm. Die Polaris is mooi, al zou ik de band brushen, maar dit is een mooi voorbeeld van goud wat prima kan voor een jonger persoon:

Soit. Het is een annual calendar, maar dat vergeef ik ze.

11 likes

Ik krijg gelijk enorm zin om er een te kopen!

Die Citizen gaat het niet redden naast mijn DJ. Geen onaardig horloge maar gewoon niet mijn stijl en niet wat ik zoek.

1 like