Ben erg benieuwd, waar jullie je nieuwe horloge vandaan halen, of je oude aan verkopen.
Beperkt zich dat tot Nederland of doe je zaken in heel Europa, of zelfs wereld wijd?
Ik geef de voorkeur aan HF
Ik heb er ooit eentje verkocht aan een collega en een gebruikte heb ik tot nu toe een paar maal via het forum gekocht.
Vroeger via MP.
Nu alleen nog via HF.
Vind ik net iets meer betrouwbaar.
Verkocht naar Frankrijk.
Diverse gekocht in Spanje (Solojapan en Crepas) en India (Crepas Tektite)
Tot nu toe alleen nog maar gekocht. Heb een beetje verlatingsangst wat betreft horloges…
Kopen doe ik via MP, Ebay, rommelmarkten (zijn echt goudmijntjes) en de juweliers.
Ik ben het versturen met risico op problemen en dan het eventuele vervolgtraject helemaal zat. Zowel post.nl als DHL is veel te onbetrouwbaar.
Dus bij voorkeur in een straal van 60 km rond Amsterdam dan kan ik halen en brengen op de fiets. Ik combineer met mijn training rondjes, zo kom je nog eens ergens.
Ik koop en verkoop ook via marktplaats maakt mij niks uit en ik vind de reacties en manier van communiceren daar wel grappig. Je moet het alleen niet zo serieus opnemen.
Een panerai naar Duitsland, en een Omega Seamaster 300 vintage naar Engeland. Deze laatste is nooit aangekomen, gelukkig heeft de verzekering betaald. Beide via Ebay verkocht, verstuurd via PostNL. Dat dus nooit meer naar het buitenland. Daarna een vintage Omega Speedmaster, verkocht via Chrono24, verstuurd naar Singapore, via DHL. Wat mij betreft is DHL zeker betrouwbaar. Door mijn engelse avontuur wel slecht van geslapen. Is prima gegaan. Voor het overige aan forumleden, eentje via marktplaats.
Enkel binnen Nederland.
Weet dat ik me daarin beperk, maar het is de soesa gewoon niet waard naar het buitenland.
Binnen Nederland overigens ook geen PostNL meer maar DHL.
Via Marktplaats een horloge verkocht, face-to-face in Amsterdam overhandigd. Gekocht via marktplaats, HF (beiden fysieke overhandiging) en meerdere keren via ebay (Noord-Amerika eenmaal, Frankrijk, Engeland). Horloge laten servicen en teruggekregen via post. Het nadeel van verder weg, vooral Noord-Amerika, is het risico op schade. Zo heb ik van een verkoper met veel unaniem positieve feedback een zeer oud horloge (onlangs een servicebeurt gekregen) ontvangen dat het maar heel even deed, en nu al een tijd maar in de lade ligt (zeer zonde). Als ik terugkijk naar de route die het pakketje heeft doorlopen, is het begrijpelijk, vijf tussenstops in NA alleen al…
Persoonlijk heb ik in Engeland,en Duitsland gekocht (altijd goed gegaan) maar verkocht alleen in Nederland en nooit problemen met de bezorging gehad.
Ge- en verkocht in US, UK, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Kroatië, Polen, Japan, Singapore, Hong Kong, Rusland, Zwitserland, Oostenrijk, Ierland, Italië, Portugal, Australië… en dan vergeet ik er vast nog een stel. Meestal via PostNL (wel extra verzekerd) en maar 1 keer misgegaan. Toen heeft de verzekering na redelijk wat geduld en inspanning wel netjes uitbetaald.
HF en MP vindt ik voor verkoop en aankoop, tot op heden betrouwbaar. Maar ik zit dan ook wel in de goedkopere klasse horloges. En het blijft gewoon zo, als het te mooi is om waar te zijn ( ik doel dan op MP) kan het vaak niet!!
Verder vlooien en of oranjemarkten oid. Dan is het vaak Euro werk qua aankoop. Maar je moet er dan wel op tijd bij zijn en een portie geluk hebben.
Ik koop en verkoop horloges via MP, HF en Chrono24, waarbij ik ook bij Chrono24 de laatste tijd negatieve ervaringen heb; niet meer reageren na een aantal e-mail, belachelijk laag bieden en afspraken niet nakomen…
Mijn horloges blijven over het algemeen in Nederland, België en Duitsland. Vorige week voor het eerst een horloge naar Amerika verstuurd! Ik koop het liefst in Nederland, België en Duitsland i.v.m. persoonlijke overdracht.
Is die tektite nog in jou bezit? Ik ben zeer gecharmeerd van die klok en zou graag een persoonlijke mening van een bezitter(s) horen, plaatjes zijn natuurlijk ook altijd top
Verkocht in Nederland en de US en gekocht hier op het HF in Rusland en India en Hong Kong Thailand en China.
Het meeste gaat naar Duitsland, Engeland en uiteraard binnen NL, maar daarnaast Oostenrijk, Frankrijk, Griekenland, Malta, Filipijnen (was nota bene een Seiko ), Rusland, America, Spanje, Portugal, Singapore, China, Japan, en Belgie.
Ik gebruik altijd PostNL, aangezien dit nog een van de weinige is waar een aangetekend pakket met inhoud horloge verzekerd is (bij de meeste zijn sieraden in het algemeen nl. uitgesloten van de verzekering).
Verloopt helaas niet altijd vlekkeloos (idem als JackW meegemaakt), maar goed het is de “minst kwade” zogezegd.
Het is echt een topklok en zal niet snel uit de verzameling/collectie verdwijnen.
Loopt 1 Ă 2 seconden per 24 uur voor en is werkelijk subliem afgewerkt.
Hier wat plaatjes, de eerste drie van mij, de overige van het net geplukt.
Er staat er momenteel een te koop op WUS (Watchrecon)
Gekocht via hf, mp, ebay, scwf, wus, yahoo auctions en fb.
Verkopen doe ik via hf, wus, scwf en mp.
Ik heb naar vele verschillende landen verzonden en nooit problemen gehad met de kopers en vervoerders. Ook uit diverse landen gekocht en ook dat ging tot nu toe altijd goed.
Even afkloppen maar
Mijn beste,
Mijn horloge aankopen zijn voornamelijk via de juweliers / horlogiers gegaan.
En wat de horloge verkoop betreft, ik heb nog nooit een horloge verkocht.
Ze zijn me allen even lief!!
De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik voornemens ben om de Certina DS Multi-8 te verkopen (te fors / zwaar voor mijn pols geworden)
Dat zou dan mijn eerste verkoop zijn.
Maar enfin,
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!
Orologio Signaturis Temporis.