Waar kan ik een Seagull 1963 kopen?

Weet iemand waar ik een Seagull 1963 kan kopen? Ik heb op vele websites gekeken en de prijzen verschillen erg, waarbij de ene website het horloge rond de 200 euro wordt verkocht wordt op de ander het voor 300 verkocht. Weet iemand hier een (betrouwbare) website waarbij ik met iDeal kan betalen?

Oom Ali heeft de seagull vast wel. Je kan ook met ideal betalen en dan wachten een paar weken…

Er staat eentje op MP. Even zoeken op Sugess en je bent er.

Succes!

Met iDeal heb je geen aankoop bescherming voor het geval het horloge niet geleverd wordt. Daarom gebruik ik bij alle aankopen in het buitenland PayPal.
Al heeft Ali tot nu toe alles prima op tijd geleverd, meestal eerder dan de verwachte leverdatum.

1 like

Zover als ik begrepen heb zit er wel verschil in kwaliteit tussen de horloges van verschillende aanbieders.
Over deze heb ik wel gehoord dat ze van betere kwaliteit zouden zijn maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

3 likes

Kijk eens op Poljot24. Diverse uitvoeringen daar.

4 likes

Ik zou voor hked watches gaan.

1 like

Poljot24 heeft een goede reputatie en service. Heb er 7 horloges gekocht.
3 keer een keurige garantie afwikkeling mee kunnen maken. Geen ervaring met Seagull, maar die oer versie wel eens overwogen. Leuk horloge. Had begrepen dat er een verbeterde versie bij zit, met mooie zwanenhals regulering. :blush:

Heb ik heel goede ervaringen mee!

1 like

Watchunique.com ging prima bij mij. Volgens mij kwam de zending uiteindelijk uit Weesp.
Stel trouwens vooral niet te veel voor van het doosje, wat een deceptie is dat :joy:

Ik had de mijne op. https://seagull1963.com/nl/

Besteld omdat ik in al mijn onervaren wijsheid dacht dat ik dan bij de producent bestelde.

Levering was verder goed gegaan, en horloge zag er goed uit,
Zitten in België meen ik me te herinneren na wat nader onderzoek van circa 45 sec,

Je hebt verschillende aanbieders en de horloges kunnen allemaal uit verschillende fabrikanten komen.

De verschillen zitten echt in de details en het is waar jij je waarde aan hecht. Hier op een rij een aantal verschillen waar je op kan letten.

1. Wil je acryl glas of saffier glas.
  2. Wil je een ster op de kroon of zonder ster
  3. Wil je een display case back of mag deze dicht zijn
  4. Indien met display, hoe groot mag deze zijn en wil met of zonder Chinese tekens rondom het glas
  5. Wil je het uurwerk met of zonder zwanenhals
  6. Wil je 38mm, 40mm of 42mm

Het laatste punt is wat voor de meeste mensen wel belangrijk is. Welke Chinese tekst wil je op de dial? Er zijn namelijk drie verschillende teksten. Nu is bij de meesten van ons het Chinees wat roestig, maar hier heb je een vertaling van de tekst:

De dial met de dubbele tekst schijnt het dichtst in de buurt te komen van het “origineel”.

Dan is er ook nog discussie over de counter balance van de kleine wijzers van de sub dials. Bij het “origineel” hoorde 1 wijzer een counter balance te hebben en de ander niet.
Echter, tegenwoordig hebben ze geloof ik allemaal een counter balance. Zelfs de horloges die door Sea-Gull zelf zijn uitgebracht.

Wil je het dichtst bij het “origineel” komen, dan is dat die van WatchUnique: dubbele tekst op de dial. 38mm in diameter. Counter balance op een wijzer en de ander niet. Acryl glaasje voor de vintage look en standaard geleverd met gesloten case back. Echter, als je voor een display case back kiest, krijg je de gesloten case back er ook bij. Ook kun je vragen of het rode gedrukte logo op de display case back verwijderd mag worden, zodat je het prachtige uurwerk beter kan zien.

Ik had een paar jaar geleden die van mij bij Watch Unique gekocht en zag er zo uit.

Als ik hem zo zie, zou ik hem eigenlijk best wel weer willen hebben :blush:

Het woord origineel heb ik bewust tussen aanhalingstekens gezet, omdat er redelijk wat discussie is over wat nou echt het origineel was, want ook dit uiterlijk (en wat er op lijkt) schijnt nooit zo geleverd te zijn geweest, maar was een van de vele prototypes… maar dat is weet een discussie voor een ander draadje :grin:
Jody van Just One More Watch heeft een aantal video’s over deze discussie gemaakt, maar die heb je vast en zeker al bekeken.

13 likes

dit is echt een pré vind ik!

Interessant trouwens om te lezen van de “counterbalance”. Dit wist ik niet, noch was het me opgevallen. Dus ben ik even bij mijne gaan kijken, en die heeft inderdaad twee verschillende chronowijzertjes :v:
Alleen geen dubbele tekst.

Mijne komt overigens van Ali. 125 euro voor betaald, niet aangeslagen door douane. Wel even moeten zoeken naar het juiste model inderdaad (38mm, acryl, en verder zoals hierboven)

2 likes

Het verbaast me dat Poljot24 nog niet genoemd is.

https://www.poljot24.de/bestseller.html

Sloaperd, hebbie je bril niet op :laughing:

1 like

Het was mij ook nooit opgevallen totdat iemand mij er op wees. Toen besloot ik wat meer onderzoek te gaan doen, omdat ik persé het origineel wilde hebben. Gaandeweg werd dat ballonnetje dus lek geprikt hahaha.

De 1963’s die van Poljot vandaan komen zijn trouwens van goede kwaliteit. Worden door dezelfde fabrikant gemaakt waar HKD vandaan komt. De enige reden waarom ik deze niet kocht was vanwege de enkele tekst.

Nu maakt dat absoluut niet uit bij dit horloge. Het is maar net welke details we zelf belangrijk vinden haha.

1 like

Nu je het zegt… @Omega_73 was me voor. Maar zonder linkje. :wink:

3 likes

Die van mij mag gaan, voor de meelezers :joy:.
Leuk ding, 38mm, acryl en twee achterdeksels. In nieuwstaat.
Ik wil wel een Seagull movement, maar dan in een Studio Underd0g.

1 like

Jaaa die zijn ook leuk! Oh nee ik mag niet :see_no_evil:

1 like

Weet iemand of de Nederlandse webshop WatchUnique nog actief is? Zij boden de Seagull 1963 altijd aan voor ca. 190 euro. Maar de website lijkt het niet (meer) te doen.

www.watchunique.com