Waar kan ik terecht voor onderhoud/reparatie van een Mido OceanStar?

Asking for a friend (echt); waar zou ze terecht kunnen voor onderhoud/reparatie van haar Mido OceanStar (zie foto)?

Alvast dank voor de tips!

vouwfietser

4 m

Vermoedelijk zit er gewoon een ETA automaat in. Dat kan iedere horlogemaker, of hobbyist.
Voor mij ook geen probleem. Momenteel twee stuks op de werkbank.
Maar Mido Oceanstar doe ik liever niet, vaak moet het uurwerk aan de voorkant uit de kast, daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan, rotklus.

1 like

Precies, dat is het probleem met dit horloge ook inderdaad, een monocoque kast. Ik hoop dat iemand toch een adres weet waar het gerepareerd en onderhouden kan worden.

1 like

Dank Ruud. De lijst had ik al es gezien volgens mij, maar het probleem met de Mido OceanStar is dat de meeste horlogemakers dit horloge liever links laten liggen omdat het een kast heeft zonder kastdeksel en het uurwerk er aan de voorzijde uitgeprutst moet worden.

Dus het gaat niet zozeer om de dichstijzijnde horlogemaker, dan wel een horlogemaker die het wil doen. Ik zal wel es wat namen aan die vriend van me doorgeven, dan kan hij ze zelf langs bellen.

1 like

Volgens mij valt dat wel mee hoor. Je kan het allicht vragen.

Ik weet niet of je het al eens geprobeerd hebt.
Voor mij blijft stressvol en lastige klus.

Maar ik ben natuurlijk geen professional.

1 like

Ja, maar op eigen horloges.

Jij mag natuurlijk ervoor kiezen er niet aan te werken. Zo werken ook niet alle horlogemakers aan microtors.

1 like

ik heb er hier tweetal van gedaan. Weet niet of dit dezelfde periode is, maar bij die exemplaren zat er een AS (Mido 1117P) uurwerk in. Beide veel slijtage op het uurwerk van de veerton. Zou het voor mijn plezier niet nog een keer doen :laughing:

De stift is in 2 delen, met een soort T verbinding.

Dit klopt ja, en het glas er af krijgen is niet zo heel moeilijk, het terugplaatsen was voor mij echt een drama. Uiteindelijk bij mijn oma de originele Mido glastang op zolder gevonden en daarmee was het beter te doen.

Dat klinkt als een interessant verhaal!

Overigens lijkt hier het glas al verdwenen te zijn?

Mijn opa was horlogemaker! vak geleerd in Zwitserland ergens in de jaren 50. Helaas jong overleden, ver voordat mijn interesse er lag. Inmiddels heb ik een leuke werkplaats bij elkaar gesprokkeld van spullen die daar nog in huis lagen :blush:

4 likes

Triest maar fijn dat het nog gebruikt kan worden zo :+1:

1 like

Absoluut! zo blijft het toch een beetje leven.

2 likes