We moeten het wel weer snel over horloges gaan hebben en waar we naar kijken als we die aanschaffen, anders verplaats ik deze naar off topic.
On topic.
Ik kijk vooral of die niet al te lang in de etalage ligt. Ik heb het wel eens meegemaakt dat die er toch al kennelijk lang lag en de batterij derhalve na een half jaar al vervangen moest worden.
Viel wel nog binnen de garantie maar het is altijd zo een gedoe.
Ja precies, dat is wat duidelijkere taal. Zelf ben ik meer van niet teveel poespas op een horloge ik hou het meestal bij 3: Automaat, quartz, en mechanische horloge, vooral de mechanische zijn mooie stukken voor later.
Als ik kijk naar welke functies dan voor mij opgaan is dat zo min mogelijk alleen een datum of dag datum vind ik al goed, en daarnaast ben ik vooral van de dressers fan. het soort band moet goed stevig zijn, zoals een mooie dik leren of een rubberen band vind ik wel mooi maar ben toch weer het meeste weg van een metalen band.
Het merk maakt me niet echt heel veel uit maar moet wel in materiaal stevig zijn en kwalitatief gezien goed zijn.
Ja lastig is zoiets, dan is een automaat of een mechanische toch weer een oplossing voor zoiets, al is een mechanische ook een gedoe met heel de tijd goed zetten en opwinden. quartz is handig als het batterijtje het gewoon doet maar als het uurwerk het niet echt meer doet wordt het wat lastiger. dit heb ik met een pulsar chronograaf die ik nu aan het fixen ben.
haha ja dat klopt, ik heb een eigen merk wat nog op de markt moet komen hoor. de prototypes komen midden juni ongeveer, dan kan ik ze wel laten zien op het forum!
Dat is vooral bloed zweet en tranen het is een heel gedoe om daar al uberhaupt in te rollen. dus dat heeft me al bijna een jaar gekost, en dan ben je er nog steeds niet, dan begin je net… maar alles gaat natuurlijk om het eind resultaat wat er vaak nooit is dan alleen de weg. dus ja weet niet wat je precies wilt weten.
niet gek dat design! maar nee hoor… en dat is ook weer off topic om het nu over mijn horloge te gaan hebben hoe ben je er op gekomen om dat te kopen joh?
Nou ik niet… bij openen van mijn topic kreeg ik dat gelijk? en ben er ook niet verder om ook maar iets te promoten hier? dus dan toch raar dat je weer daarop moet reageren aangezien dat al weer gesloten was?
Het design/ontwerp van het horloge is het eerste waar ik naar kijk. Vind ik het mooi of niet? Daarna kijk ik naar de gebruikte materialen en de gebruikte aandrijving. Dan volgt de afwerking. En de prijs natuurlijk ook. Is het horloge in verhouding tot de geboden kwaliteit zijn prijs waard voor mij?