niet gek dat design! maar nee hoor⦠en dat is ook weer off topic om het nu over mijn horloge te gaan hebben
hoe ben je er op gekomen om dat te kopen joh?
Nou ik niet⦠bij openen van mijn topic kreeg ik dat gelijk? en ben er ook niet verder om ook maar iets te promoten hier? dus dan toch raar dat je weer daarop moet reageren aangezien dat al weer gesloten was?
Nietes.
Een dress horloge draag je op een dunne leren band.
Jij bent waarschijnlijk eerder fan van sporthorloges.
Wat gebeurt hier?
Het design/ontwerp van het horloge is het eerste waar ik naar kijk. Vind ik het mooi of niet? Daarna kijk ik naar de gebruikte materialen en de gebruikte aandrijving. Dan volgt de afwerking. En de prijs natuurlijk ook. Is het horloge in verhouding tot de geboden kwaliteit zijn prijs waard voor mij?
Daarmee is de keus al lekker uitgedundā¦
Goed gevonden Ad!
Misschien verklaart dat wel het een en anderā¦
Het enige wat voor mij relevant is, is dat het horloge duidelijk laat zien aan iedereen dat het met mij financieel voor de wind gaat. De rest is echt bijzaak.
Dit icm. een zo laag mogelijke prijs.
Als ik het horloge op verjaardagen ter sprake breng noem ik uiteraard MSRP.
Dit zou zomaar eens het eerlijkste antwoord van 2023 kunnen zijn
Tenzij het een gewilde Rolex is. Dan zet ik vrolijk de āmarktwaarde/tweedehands waardeā uiteen.
Inderdaad een eerlijk antwoord haha. En waarom ook niet een beetje showing off mag wel toch.
Ikzelf kijk puur naar het ontwerp en het merk moet me aanspreken. Ben wel gevoelig voor merkbeleving ofzo. Een Grand Seiko zal ik niet snel kopen bijvoorbeeld (mijn gemis waarschijnlijk), maar een Zenith, Omega of Sinn bijvoorbeeld spreken mij qua merk wel aan.
Oftewel als GS en Zenith exact hetzelfde horloge zouden bouwen en de GS is ook nog goedkoper koop ik toch de Zenithš¤
Tuurlijk. Lekker flexen! Daar zijn horloges voor!
Als je dat zo belangrijk vindt, dan zou ik ook een andere naam nemen.
Locatieā¦locatieā¦locatie.
Ik kijk eerst of er een interessant uurwerk in zit, etaās kunnen me niet meer boeien. En of de band lang genoeg is uiterlijk vind ik niet zo belangrijk.
Het uiterlijk komt op de eerste plaats, vooral de wijzerplaat. Daarna een heleboel andere overwegingen. Teveel om op te noemen.
Geen idee eigenlijk, is ie mooi ofzo?