Nou dat is lekker belangrijk in het leven. Alsof er niks anders meer bestaat tegenwoordig dan geld. Gezondheid en lieve mensen om me heen is veel belangrijker voor mij. Met mijn horloges laat ik zien dat ik niet zoals iedereen met een Apple Watch of Samsung of Garmin rondloop maar moeite doe met een origineel en leuk horloge rond te lopen. Al boeit ook weinig mensen dat tegenwoordig.
Een horloge moet er goed uitzien, niet te groot zijn, het merk moet me aanspreken (voorkeur voor een merk met een mooie heritage), een degelijk mechanisch uurwerk (hoewel ik ook wel 'n paar quartzen heb), toch wel 'n beetje serieuze WR (de meeste van m’n horloges zijn dan ook duikers), ik moet vertrouwen hebben in de verkoper en de prijs-/kwaliteitsverhouding moet -imo- kloppen. Oh ja, en ik wil een horloge irl kunnen zien en (dus) passen. Nou ja, dat zijn zo even wat dingen die mij te binnen schieten.
Ik moet hem mooi vinden. De kwaliteit en ik hecht veel waarde aan een eigen uurwerk.
Ik kijk meestal naar de verkoopster aan de andere kant van de tafel. Fuck het horloge.
Status, bling gehalte, de mening van anderen, formaat; hoe groter, hoe beter, de band moet verstelbaar zijn tot ten minste ‘los om/op de pols’…liefste iets dat een bekende voetballer of rapper ook heeft draagt (dat verschuift nu van Roleks naar Odemars Piket), de mening van anderen, daar let ik erg op…en status, de aanwezigheid van wijzers of display (altijd handig, maar optioneel), sponsoring, het moet verkrijgbaar zijn bij Gassan, Sgaap en Sitroen of Leejon Martins (van Tino, je weet zelluf), status, zie je het op Insta…voetballers, hoe de vrouwtjes er over denken, altijd belangrijk!, wat anderen ervan vinden, daar kijk ik ook altijd naar, polls op horologeforum en dan vooral van die @HanDavinci of @Fate_Amenable_To_Change…die @Mr_Broke komt ook in de buurt, status, gebruik van dure materialen zoals goud en diamant enzo…
Poeh, waar kijk ik nog meer naar…oh, er moet wel een wachtlijst voor zijn, platina, veel op Insta, de chicks, vooral de chicks, kun je ermee shinen op verjaardagen en vrijmibo’s…en status vooral…
Maar goeie vraag…
En of er een “huppeldepup ONLY” topic is op HF, ook belangrijk om op te letten voor aanschaf en keuze…
En status…en wat anderen er van vinden…
Ik let met name op bouwjaar, frisheid, sprankeling, afwerking, strakke lijnen en voeling met de binnenkant. Bij horloges idem.
- Merk en type, interesse behoorlijk uitgebreid sinds HF
- Uitstraling ( stoer, mannelijk, degelijk doch sportief )
- Materiaal ( geen leren bandje, pas vanaf mn 50e )
- Draagcomfort (diameter e.d.)
- Prijs, tot € 500,-
In deze volgorde ongeveer.
Vooral of ik het een mooi horloge vind en of ik het kan betalen. Kan ik het niet betalen op dat moment ben ik dan bereid om ervoor te sparen of niet.
Dat gedoe over uurwerken enzo vind ik totaal niet interessant. Als het een bewezen betrouwbaar uurwerk is vind ik het al goed. (moet wel prijstechnisch in verhouding zijn uiteraard).
Ik ga voor het totaal pakket, uiterlijk en innerlijk, je moet er letterlijk voor vallen, net zoals je dat doet als je op zoek bent naar een vrouw.
( in alle gevallen moet het natuurlijk wel betaalbaar zijn en ga er niet voor lenen ).
Inderdaad. Meer dan 1200 per nacht trekt bruin niet.
Altijd een leuke.
Ik moet het vooral mooi vinden om de pols. Het moet een merk zijn dat me iets doet. En dan de meest belachelijke van allemaal, want het werkt zo niet: ik moet het gevoel hebben dat al de rest van mijn horloges zo in het blauwe gedeelte mogen komen te staan, want ik zal nooit ofte nimmer nog een ander horloge dragen dan de nieuwe aanwinst.
Eender welk ander spelletje is altijd al mislukt. Mijn eerste aankoop was een Tag Heuer Link. Die is op papier exact wat ik moest hebben: niet te sportief, niet te gekleed. Stalen band maar kan ook op iets anders. Plat. Datum aanwezig. Ik heb hem dit jaar een keer een uur gedragen “omdat het anders toch te gek is”. Ik zou hem niet wegdoen, daar is hij nog te ongerept voor en ik vind hem niet lelijk, maar hij wordt slechts heel zelden gedragen. Sindsdien maak ik dus geen lijstjes meer van eigenschappen en probeer ik gewoon in de winkel te zien of het horloge iets voor mij kan zijn.
- Uitstraling, voorkeur voor sobere horloges zonder te veel fratsen
- Materiaal van de band (geen schakelband, uitsluitend leer of rubber)
- Heritage en filosofie van het merk, moet een serieus merk zijn dat mooie dingen wil maken
- Grootte, niet te groot
- Prijs. Moet in verhouding zijn met kwaliteit
- Indices. Mogen niet té puntig zijn