Waar knap je op af?

Kennen jullie dat…dat je een horloge mooi vind maar dat een bepaald element of aspect je zo tegenstaat dat je afknapt op het horloge?
Het is natuurlijk heel persoonlijk en puur een kwestie van smaak maar de kleine “mercedes-” wijzer van de Submariner bijvoorbeeld, vind ik helemaal niets (de snow flake van de Black Bay vind ik dan wel weer mooi).
Ander voorbeeld voor mij: de “Hommages”. Al is het een mooi horloge, ik zou nooit geen “hommage” aanschaffen.

4 likes

Dubbele topics vind ik een afknapper

27 likes

Alle horloges met een oneven lug maat zijn voor mij direct afgeschreven.

1 like

Excuus, heb het bestaan van dit topic over het hoofd gezien.

1 like

Horloges met een datumvenster waarbij ook nog heel overbodig “date” op de wijzerplaat vermeld staat.

2 likes

De gemiddelde klant voor dat fenomeen zou het venster maar zo voor een jumping hour compli… Oh. Nee. Natuurlijk niet. :upside_down_face:

Hard maar rechtvaardig.

Ook rechtvaardig. Iets wat me tegelijkertijd aan hippie’s, slechte auto’s en bobo’s doet denken moet gewoon niet mogen op een horloge.

Altijd hommages wordt saai, dat klopt. :rofl:

4 likes

:scream:

Dat bedoel je natuurlijk precies andersom…

5 likes

Haha, nee hoor…precies zo.

4 likes

Tenen, oh wacht, 50mm horloges

2 likes

Subdials die door cijfers heen lopen.

Mercedes wijzers.

Hommages welke schaamteloze kopieën zijn.

:grin::muscle:t3:

En wat dacht je van 3 dubbele topics?

1 like

Duikers
Stalen banden
Nato straps
Horloges groter dan 40mm

1 like

Schroefjes op een achterdeksel. Al helemaal als het een duiker is. :face_with_monocle:

1 like

Datumpukkel op het glas.

5 likes

Daar wilde ik nog even op terug komen. Je hebt gelijk.




Gore kuthorloges zijn dat. Ik wil er niks meer mee te maken hebben. Bah. :slight_smile:

Nee joh, @Nickjackelson heeft half gelijk. Mercedes wijzers zijn lelijk. Snowflake wijzers zijn dat ook wel, maar toch in mindere mate.

Waarom ik kathedraal-wijzers wel kan hebben is me een raadsel. Misschien omdat het de hoed van Sinterklaas lijkt. :slight_smile:

8 likes

Bijna alles is nu wel eens gezegd en besproken op het forum. Straks kunnen we het forum sluiten. Gewoon lekker door blijven lullen ook al vallen we soms in herhaling.

15 likes

Waarom ik kathedraal-wijzers wel kan hebben is me een raadsel. Misschien omdat het de hoed van Sinterklaas lijkt. :slight_smile:
[/quote]

Ik zie juist de zak van Sinterklaas erin…

  • Datumvensters in het algemeen.
    Tandje erger: datumvenster op half vijf
    Even erg tandje: loupe op de datum.

  • Asymmetrie.

  • Lugs die boven en/of onder de pols uitsteken.

1 like

ja, dat is ook weer zo, alles is weleens gezegd, als er iemand een topic wil starten over de zin of onzin van watch winders of het uitvoeren van service van een horloge omdat “de leverancier dat aanbeveelt iedere 5 jaar”, ga je gang!