Wat vind je niet mooi aan een horloge?

Een topic over onderdelen, ontwerpen, merken en typen horloges die je niet mooi vindt. Het gaat om de zaken te benoemen die je storen aan horloges en/of onderdelen, etc. Het gaat niet om het bekritiseren van mensen die ze dragen of collega forumisten, maar om duidelijk maken wat je stoort aan een horloge of een bepaald merk/type. Leg ook uit waarom het je stoort.

Ik trap af met horloges die in het glas (of saffier) een datumlens hebben. De bolling in het glas, meestal boven de 3, vind ik eerder een lelijk gezwel dat het hele model uit balans brengt dan een waardevolle of praktische toevoeging. Er zijn veel merken met een datumlens, het is een kenmerk van Rolex en vele andere merken, maar ook van Ć©Ć©n van mijn favo merken Tudor. Helaasā€¦

Als voorbeeld een plaatje van een Tudor Sub met datumlens. Voor mij is dit een absolute no-go. De uitpuilende datum mismaakt het hele plaatje voor mij.

23 likes

Een kroontje op je wijzerplaat, wie verzint dat nou

45 likes

Awww :disappointed:

:stuck_out_tongue_winking_eye::relieved:

3 likes

Het Mercedes logo op een Rolex wijzer :scream:

16 likes

Persoonlijk vind ik dit te steriel en weinig leven ten opzichte van aluminium

11 likes

Ik stoor me best hard aan de groene tint van C3 super luminova in het daglicht. Vooral bij een gekleurde wijzerplaat vind ik het echt niet passen. 1 van de redenen waardoor ik mijn Longines Spirit heb verkocht.

4 likes

:point_up_2:
Duidelijker kun je het niet zeggen

6 likes

Controversiele mening, maar alles qua dresser boven 38mm. Niet het ontwerp, gewoon het formaat. Ik weet dat obesitas een dingetje is en dat Aziaten schijnbaar graag dingen dragen groter dan hun pols, maar betekent dat dat de rest daar ook maar aan mee moet doen?

Daarnaast nato straps, open heart wijzerplaten en een hele roman aan tekst op de voorkant.

18 likes

Wat er nooit om de pols gaat komen bij mij:

  • Duikers (zelden een mooie gezien)
  • Nato straps (vind ik geen gezicht)
  • Te grote horloges. Liever wat kleiner. Voor mij persoonlijk max 38mm met 17,5 cm pols
3 likes
  • Open harten. Ik hoef die skere balansjes niet te zien.
  • Open tourbillons. Omdat tourbillons nutteloos zijn.
  • Mercedes-wijzers. Nuffsaid.
  • Snowflake-wijzers (al zijn die mooier dan Mercedes wijzers)
  • Schroefpushers op een chronograaf.
  • Polished center links. Of Ć¼berhaupt gepolijste facetten aan een bracelet.
  • Van die half-geĆÆntegreerde links op een rubberen band.
  • Rubberen banden die aansluiten op de kast
  • Leren banden die aansluiten op de kast
  • Sandwich dials, in 9 van de 10 gevallen zijn het slechte gimmicks
  • Dagaanduiding op 12. Zo bah, zo naar, zo totaal onnodig.
  • Datum op vier uur of half vijf. Gewoon niet doen. Maak er een no-date van.
  • Te korte wijzers
  • Gelakte blauwe wijzers. Blauwe wijzers zijn hittegeblauwd. Zolang je niet weet hoe dat moet dien je je tot gilt / staal / wit / zwart te houden. Als je je goed gedraagt mag een geel of groen accentje. Maar nooit, nooit blauw.
  • Had ik te korte wijzers al genoemd? Echt, zo erg.
  • Shrouded lugs. Zie helmet kasten. Buiten dat altijd kut met leer.
  • Helmet-kasten. Zo lelijk, ik heb geen hoofddeksel voor een halloween feest nodig, om de pols.
  • Gegraveerde balansbruggen. Zo onnodig, zo barok. Zie graveren.
  • Gegraveerde kasten. Waarom? Zie graveren.
  • Graveren. Ik heb gewoon een teringhekel aan graveren. Zeker met blad- of tribal-motiefjes. Brrr.
  • Ronde datumvensters. Nuffsaid.
  • Keramische bezels. Zielloos, doods.
  • Carbon kasten. OK, niet gecoat, maar toch lelijk.
  • Zwarte kasten. Zie coatings.
  • PVD. Coatings. Die zijn kut.
  • Jumping hours. Zie Retrograde.
  • Retrograde reut. Ik houd niet van Steampunk.
  • Elke millimeter dikte boven de 13. Onnodig. Niet comfortabel.
  • Grote vouwsluitingen. Lomp! Lomp! Lomp! Bah.
  • Diverā€™s extensions. Heremā€™ntijd, wat lomp.
  • Oorlog en Vrede op de wijzerplaat: Hou op met die tekst!
  • Cocktailprikkers als secondewijzer, inclusief Breitling, GO en Christopher Ward
  • Automaat rotors in de vorm van een lelijk logo. Jawel, JLC, looking at you, GucciGang. En GO ook, trouwens.
  • Stiksels op leren banden die een kleurelement van het horloge bevatten. Doe eens niet, die rooie / oranje / gele kut-accentjes.
  • Fluted bezels.
  • Engine turned bezels.
  • Zwevende indices.
  • Van die lelijke jaren 60 indices. Die grote.
  • Nodeloze kronen op een duikhorloge.
  • Het dragen van leren bandjes, vetertjes, touwtjes of andere reut naast je horloge.
  • Van die lompe velcro maanlandings-straps. Met godbetert nog zoā€™n ā€œpull hereā€ tab ook. Man man man man man.

Zo. Een bloemlezing van een paar zaken die ik lelijk vind, zonder daarbij te willen claimen dat mijn mening ook maar op enigerlei wijze relevant moet zijn voor de horloges die anderen willen dragen.

109 likes

Ik denk dat we het hebben :+1:, mag weer dicht :rofl:

20 likes

Ga je lekker Kees :smile:

50 likes

Gucci Gang, Gucci Gang, Gucci Gang, spent three racks on a new chain, my bitch love do cocaine.
Gucci Gang, Gucci Gang, Gucci Gang.

Ik heb dit sinds zondag al in mijn hoofd en ik word er helemaal gek van. :expressionless:

10 likes

:rofl:

Heerlijk ja. Lekker, eigenlijk. Wacht even hoor, even het spuug van mā€™n scherm vegen.

Goh. Hoe komt dat?

:stuck_out_tongue:

4 likes

Romeinse cijfers op ze wijzerplaat vind ik afschuwelijk.

Milaneser banden zijn voor mij ook een afknapper.

Skeleton wijzerplaten als die zodanig ontworpen zijn dat niet in 1 oog opslag de tijd is af te lezen.

Diamanten/steentjes op de wijzerplaat of op een andere manier in het horloge verwerkt.

Goud(kleurige) wijzerplaten.

4 likes

Alles: ja!

1 like

< rant>
Dingen die niet kloppen. Bijvoorbeeld op een chrono: de stopwatch secondenwijzer op een subdial, en dan toch een tachymeter bezel. Hoe verzin je het.
Op een regulateur: de grote dial (minutenwijzer) voorzien van romeinse cijfers t/m XII. Ja, die bestaat echt, van een redelijk gerenommeerd merk ook nog. Getver.
< /rant>

2 likes
  • Pepsi bezel
  • Subdial neemt hap uit cijfer(s)
  • Open hart
  • Een horloge waar het schier onmogelijk is de tijd af te lezen

Lijkt me wel tof om een horloge te vinden met al deze kenmerken. Zou zomaar eens mooi van lelijkheid kunnen wordenā€¦

3 likes

ā€˜Alternatieveā€™ manieren om de tijd af te lezen.

Als ik op een horloge kijk wil ik weten hoe laat het is. Als ik een cryptogram op wil lossen koop ik wel een puzzelboekje.

7 likes

ongeveer alles is al vernoemd, maar iets dat mij stoort zijn die date magnifier lenses, cyclops toestanden

3 likes