Wat vind je niet mooi aan een horloge?

  • De leesmap op een wijzerplaat
  • Datum
  • Skeleton wijzers, platen, alles
  • Korte wijzers
  • Romeinse cijfers
  • Overdaad aan sunburst
  • Geneuzel met overbodige complicaties
  • mind-the-gap-lugs
  • Contrasterende stiksels
3 likes

“wat vind je niet mooi aan een horloge?”
hmm,…
alle minpunten die hier opgesomd worden heb ik in de verzameling,
and i love it.

6 likes
  • Scheve datumvensters
  • Gouden markers bij een stalen kast
  • Niet verdiepte subdials
  • Alleen cijfers op 2,4,6 etc, vooral als ze afgewisseld zijn met pijlvorminge markers
  • Interne draaibezels

Maar er zijn wel uitzonderingen; horloges die ik ondanks een van de bovenstaande ergernissen toch mooi vind :blush: :blush:

2 likes

Jij snapt het leven volledig. I salute you

1 like

Cijfers. Zo’n afknapper. 1 t/m 12 is prima maar 13-24? of 5, 10, 15, etc.? Nee dank u.

We zijn toch allemaal grote jongens? We weten toch wel dat als de lange wijzer recht omlaag wijst dat dat 30 minuten zijn? Idem horloges die er bij moeten vermelden dat 2 uur ’s middags 14 is (pilot watches krijgen een vrijbrief).

Voorbeeld van m.i. prachtig horloge die verpest wordt door onnodige cijfers.

Kleine edit om mezelf duidelijker te verwoorden.

5 likes

En stel nou dat je dat alleen op de onderste helft doet en op de bovenste helft die cijfers vervangt door romeinse cijfers? Geniaal toch? /s

1 like

Brrr :grimacing: :sweat_smile:

afbeelding

Dit topic is toch wel een beetje het equivalent van waldorf en Statler.

Geniet van wat je mooi vindt en wees tevreden. Je gaat toch goddomme ook niet op een terras de hele tijd naar lelijke vrouwen kijken en aan je maten vertellen wat je er niet mooi aan vindt?

22 likes

Lange lugs. Van horloges wanneer je de diameter ziet, het interessant kan zijn, maar dan die 4 dingen ziet uitsteken en gewoon weet dat het er niet uit gaat zien op je pols.

:innocent:

5 likes

En idd romeinse cijfers.

Waar ik zelf niet van hou zijn duikers met een metalen of effen chapter ring zonder streepjes.

1 like

Moet jij niet een andere hobby? :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Op een subdial snap ik het dan wel weer. Sowieso visueel noodzakelijk om aan te geven wat voor ’n subdial het is.

Ik zou hier echt zo graag een Venn diagram van willen zien en wat er dan nog overblijft voor @Fate_Amenable_To_Change :joy:

1 like

Ik weet dat hij laatst een Credor liet zien die helemaal klopte volgens hem… Deze volgens mij!

afbeelding

5 likes

Daar heb ik nooit een hekel aan gehad. Ik prefereer een geprinte track, maar ze storen niet bijster.

Nee, niet die gewone sticks.

Eerder dit soort vierkante brede reut:

image

Nee hoor. Er blijft zoveel rommel over waar ik m’n geld nog aan kan verspillen, en m’n tijd, nu ik er bij nadenk… Niks aan de hand.

Ik wou dat ik een grotere hekel aan meer dingen had. Het kost me te veel.

Volgens mij toch echt deze.

5 likes

Het was een grapje.

Deze ook toch?

2 likes

Hier is er 1 met een 2 van je lijst…

1 like

Oh jazeker wel.

Maar je stipt een mooi punt aan:

  • Dials met steentjes en andere rommel er op.
  • Dials zonder minute track
  • Geschroefde lug bars
  • Alle non standaard lugs met non standaard bars
  • Cabuchons die niet op de kroon zitten
  • Te lange lugs
  • Lug gaps

Ik heb dus zelf een horloge met geschroefde bars om de band vast te zetten. Nooit weer dat ik zo’n ding koop. De duivel hale ze.

4 likes

Hahaha prachtig dit😂

2 likes