Alles van Hublot
Wat ik niet begrijp is als iemand een duur horloge koopt en dat vervolgens aftermarket vol laat hangen met diamanten. Nou geloof ik niet dat dat een doelgroep is die vertegenwoordigd is hier op het forum, maar online zie je die onzin regelmatig voorbij komen.
Trouwens, in zijn algemeenheid is “bling” (OEM óf aftermarket!) niet aan mij besteed. Iedereen moet het vooral helemaal zelf weten maar ik hoef niet verblind te worden door de weerkaatsing van de zon in een stapel edelstenen.
Dank je Chris, nu kan ik al mijn horloges in de kliko gooien . Nee hoor, weet onderhand hoe jij over horloges denkt.
Zelf vind ik te lange lugs helemaal niets, daarnaast teveel kleurtjes op een dial, afgekapte cijfers vind ik ook niet mooi, vel gekleurde banden is ook niet echt mijn ding. Verder ben ik snel tevreden hoor
De meeste dingen die ik niet mooi vind zijn al aan bod geweest maar cross marketing met niet-horlogegerelateerde zaken zoals evenementen, films, bekende personen, automerken, sportevenementen, landingen op hemellichamen enz. vind ik echt vreselijk
Cijfers op de wijzerplaat en nodeloze verdikte markers als op de bezel van bijv. een Breitling Colt.
Overigens kennen beide ergernissen weer meerdere uitzonderingen
Een bandmaat van 22mm breed of meer. Muv een Panerai of oversized designs vind ik het een totale afknapper.
Niet per se het ontwerp maar de properties van de persoon die het horloge draagt. Als iemand een te groot horloge draagt in verhouding met z’n pols vind ik het eigenlijk in eerste instantie al gelijk een minder mooi horloge.
Maak je geen zorgen, het was een willekeurige greep uit dat topic. Dat terwijl ik de Defy wel hoog heb zitten he? Het was tenslotte de OG stalen sportreus, en ik durf te beweren dat ome Gerald G met een schuin oog naar de Defy uit 1969 heeft zitten loeren toen hij met de APRO op de proppen kwam.
Maar goed.
Even los van die Credor KS, die ik weliswaar perfect vind qua ontwerp, maar die maar 3 bar waterdichtheid doet, vind ik deze horloges om uitéénlopende redenen perfect voor mij binnen het genre wat ze vertegenwoordigen:
Dat kan een ander afgrijselijk vinden (ik weet dat er diverse Nomos haters zijn, dat de sneeuwschuiver van de GS niet altijd goed valt, dat de King Seiko puristen de datum niks vinden en dat de Tourby als groot ervaren wordt), maar dat mag mij de pret niet kreuken.
Ten eerste is mijn mening niet relevant voor jouw beleving, mag ik hopen, maar ten tweede is het belangrijk om te onthouden dat perfecte horloges niet altijd de leukste horloges zijn.
Deze is kolderiek dik en heeft een rare kroon voor dat kompas:
Deze heeft een rare 12 en is geen echte puristen-GMT:
Deze is eigenlijk te groot en heeft kolderieke klatsers van lume-brokken op de wijzerplaat zitten, en een zut lume op die big eye subdial die ook helemaal nergens op slaat:
Zo ook de Defy van @Loderoelofs: Datum op half vijf, shrouded lugs en best erge indices, maar toch een leuk ding, zeker ook omdat het een epoch vertegenwoordigt. Alleen zou hij er een mooiere notched band op moeten zetten, want dat smalle laddertje kan echt niet. Sorry.
Eén lelijk aspect aan een horloge hoeft het horloge in z’n geheel niet lelijk te maken. Of kan het juist cooler maken. Neem nu dit:

Allemaal wanstaltig lelijk, maar übercool. In mijn beleving, dan toch.
Open hart en vergrootglas, verschrikkelijk lelijk. En verder horloges zonder seconden wijzer.
Ik heb die clip wel eens gezien. 3 dagen in een deuk gelegen.
De fanboys
je kan er zoveel opnoemen.
- Nato straps, geen idee wat mensen daar zo mooi aan vinden.
- Duikers.
- te grote horloges, alles boven de 40mm, In mijn ogen onnodig.
- En zoals eerder genoemd, leren bandjes of touwtjes naast je horloge. (Dit vind ik persoonlijk bij een vrouw wat meer gedoogd) Maar dat er dan kerels van middelbare leeftijd met allerlij meuk om hun pols lopen, alsof ze nog jong zijn. Popijopi in mijn ogen.
- Stalen band bij een horloge. Leren band is the way to go voor mij.
Ik gaf je ook een knipoog Chris, een kompas op een kroon vind ik persoonlijk ook niks.
Ben het ook eens met je wat je zegt over die Baltic ook wat lume-brokken betreft.
Verder lees ik graag de meningen van anderen, hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn. Zoveel mensen, zoveel meningen. Gelukkig hebben we verschillende smaken wat horloges betreft, anders lopen we straks allemaal met hetzelfde horloge. Zijn we snel uitgepraat op het forum .
Dit is het lelijkste wat ze een horloge aan kunnen doen.
Dju zeg, dat valt nu tegen
zijn er nog horloges die je wel mooi vindt ?
Volgens mij heeft deze een ander hekel puntje wat vreemd genoeg niet eens in je lijst voor kwam:
Een te klein uurwerk voor de kast waar men probeert met een dikke ring het te verbloemen.
Ik bedenk er zojuist nog een. California dial. What the fuck.