Wat vind je niet mooi aan een horloge?

Dat voorrangsbord op die Tudor Black bay Hour hand
Niet mooi?
Afschuwelijk
:face_vomiting:

4 likes

Er zijn best veel designelementen die ik op voorhand niet mooi vind maar op sommige horloges toch best staan.

Aantal harde afknappers:

• afgekapte cijfers
  • datumpuist
  • niet symmetrische bezel inlays
  • storende datum/dag complicaties (mijn schoolvoorbeeld is een Tissot Visodate met zwarte plaat, prachtig horloge, maar met witte dag en datum :man_shrugging:)
1 like

Kijk naar de positionering van de KS aan de voorkant. Da’s in proportie. Zichtbodems roesten mij aan de hol, maar ik geloof dat we jouw punt van ergernis gevonden hebben. :+1:

1 like

Alstublieft, de Omega Aqua Terra Skyfall :white_check_mark:

18 likes

Prachtig.

2 likes

Dit was het eerste waar ik aan dacht , zowiezo heb ik een voorkeur voor horloges zonder datum :wink:

1 like

Ja maar die minuten cijfers… zo overbodig. Deal breaker voor mij.

:star_struck: zeker cool

2 likes

De reet, of Het hol. De hol is krom

1 like

Dit antwoord zag ik niet aankomen, maar kan je geen ongelijk geven.:ok_hand:

1 like

Precies dit dus. Alleen ben ik laatst toch gezwicht voor een stalen band op de Bulova Super Seville. (Maar leer blijft het best)

1 like

Waarom niet joh? Twisted lugs en arrow wijzersets zijn cool, lamellen zijn cool, de datum zit op de juiste plek, de kast is in proportie voor de datumpositie, de indices zijn niet lomp en de male middenschakel was toch afneembaar? Oh, en die oyster is gewoon een oyster. Ik vind de sluiting niet fijn zitten, maar da’s het enige nadeel aan dat horloge voor mij dan. Oh, en co-axiaal is tof. Weer eens wat anders.

Draag 'm in goede gezondheid man. :slight_smile:

2 likes

-Datumzweer
-Te lange lugs, behalve bij Nomos
-Romeinse cijfers, behalve bij de Santos de Cartier en bij de Nomos Club California wijzerplaten
-Zwarte en bruine dials, met hier en daar een uitzondering
-Te kleine werkjes met subdials en/of datumaanduiding in te grote kastjes
-Einzeigers
-Aspirational marketing

2 likes

Bubbles is uiteraard wel cool!

1 like

idd ziet er niet uit

In beide heb je gelijk: voorkant :ok_hand:t2:, achterzijde had dicht moeten zijn of met een uurwerk dat er netjes ingeperst is.
Soms is het jammer dat wij van die dwazen zijn die altijd imperfecties zien, door onze oog voor details bestaat perfectie niet meer.

Moet je perfectie willen? Vaak zijn het kleine excentrieke details of imperfecties die een object karakter geven.

4 likes
  • Had ik te korte wijzers al genoemd? Echt, zo erg.

De urenwijzer van die Smiths is wel aan de -te- korte kant…:slightly_smiling_face:
Maar goed, dan houden we het maar op:

binnen het genre wat ze vertegenwoordigen: :wink:

1 like

Ik weet niet of ik je moet bedanken om me hier aan te herinneren, maar toch, bedankt :laughing:

3 likes

Slecht passende bezel inlays met een tikkie ruimte zodat je er een scherpe tandenstoker tussen past. Dit euvel tegengekomen bij horloges boven de 3k… Kan echt niet…

Glimmende ceramische of ceramische gecoate bezel inlays.

Ceramische horlogekasten.

Ceramische onderdelen zoals bezel en of kast in kekke kleurtjes. Doe maar gewoon niet papi!

Te korte wijzers.

See through casebacks op horloges (en al helemaal niet op toolwatches) met een vrij standaard uurwerk. Uurwerk moet wel heel bijzonder zijn wil ik hem willen zien. Dus eigenlijk zelden.

Bizar lelijk en overdreven gekartelde draaibare bezels. Ik koop wel gewoon een cirkelzaag dan… :face_with_monocle:

Lume in aparte kleurtjes. Paars, roze, oranje, geel, enz…

1 like