Verschrikkelijk dit…
Dit is dan wel weer apart…
Dit bedoel ik niet. Ziet er prima uit zo.
Ik bedoel die glimmende troep.
No worries, hij zit ondertussen op een andere band.
De punten die je aanhaalt zijn allemaal enorm correct. Buiten de datum, daar heb ik eigenlijk nooit een probleem mee gehad dat die ergens anders staat. Soms is het zelfs mooier, zoals mijn zeer purististische seiko 4004. Daar had de datum ergens anders dan vertical op 6 gewoon lelijk geweest.
Sajo, jij bent de eerste die het hoort
Lol Nazomi, jij hebt al die dials samengeperst tot 1 dial en die vindt jij dan apart. Leuk bedacht
Zegt mijn vrouw ook altijd
M’n complimenten voor jouw uitvoerige antwoord in dit topic Chris. Het meeste deel ik, maar wat ik juist mooi van Rolex vind is:
Zelfs de extra kroon van mijn mooie blauwe Seamaster vind ik ook overbodig, tenzij ik daarmee een wereldvrede reddende liquidatie zou kunnen uitvoeren.
Die is langer dan je denkt. Ik zeg dit niet omdat ik dat als middelbare man altijd tegen m’n vrouw zeg, maar eerder omdat op die foto de gepolijste metalen wijzers weg vallen en je alleen de lume ziet.
Secondewijzer stipt buitenkant minuten track aan, minuutwijzer binnenkant, uurwijzer is 60% lengte minuutwijzer.
De cijfers. Die zijn nipt te klein.
Wat vind je niet mooi aan een horloge?
Ik vind ze allemaal gruwelijk.
Ze herinneren me aan het verstrijken van de tijd.
Het aftellen, het wegtikken, en dan … de dood.
Ik begrijp niet dat men aanzienlijke sommen geld
aan deze glanzende spelbrekers uitgeeft.
Ik begrijp jou gedachten gang maar mijn persoonlijk reden is; op de bank levert het ook niks meer op, sterker nog daar moet ik betalen! En als ik mijn woning er nou haveloos bij heb liggen, dat is niet het geval dus vandaar dat ik
Heb uitgegeven aan mijn mooie liefde volle hobby! Ben een echte liefhebber en geen flipperaar🙂
• Cyclops op een datum
• Bandjes naast je horloge
• Te korte wijzers
Fijne nacht HF
@pasd hou je het nog vol?
Ja gaat prima ,nog 1 uurtje dus dat lukt ook nog wel
Tja, er is altijd wel wat, maar voor mij;
-Romeinse cijfers
-Volledig luminescente wijzerplaten
Uw glas is weer half leeg of is het een slechte trip?
Interessante lijstjes hierboven. Gelukkig verschillen smaken.
Voor mij zijn er een paar dingen waarvan ik gemerkt heb dat ik ervan weg blijf :
Verder kan ik, afhankelijk van het type horloge, wel alle soorten banden appreciëren.
Verschillende stijlen van horloges ook.
Wat vind je niet mooi aan een horloge?
In het algemeen…de prijs.
Voor mij zijn put-off’s:
Ik vind een vergrootglas op het glas om de datum beter te zien? echt niet mooi.
Rubberen banden kunnen mij ook absoluut niet meer hebberig maken.