Wat vind je niet mooi aan een horloge?

Het tegenovergestelde is ook niet fijn; te weinig afstand; krijg je lelijke plekken op je band :grimacing: :sweat_smile:

5 likes

Dat is misschien niet fijn. Maar altijd te prefereren boven die :nauseated_face: lug gaps.

:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

1 like

Dat ben ik wel met je eens; lug gaps ben ik ook zeker geen fan van :innocent:

Heerlijk @Fate_Amenable_To_Change
Je had het niet beter kunnen verwoorden.
Mijn collectie kan in ƩƩn worp t kanaal in nu :grin:
Edit: dit topic moet jou wel rust geven lijkt me. Eindelijk alle frustraties kunnen uitten.
Bloeddruk weer op peil :wink:

3 likes

secondewijzer en datumaanduiding zijn volledig overbodig.

Enorme stellages op de kroon, zoals bij o.a. Panerai en sommige Ball’s. Zwarte horlogekasten. Romeinse cijfers op de dial.

Van die aanrijdbeugels inderdaad :face_vomiting:

Meestal de prijs.

2 likes

maar eerder omdat op die foto de gepolijste metalen wijzers weg vallen en je alleen de lume ziet.

Dat had ik al gezien voordat ik daarover wat opmerkte. Op een 22 inch beeldscherm zie ik dat nl. beter dan op m’n mobieltje…:slightly_smiling_face:

Overigens vind ik die Serica echt een prachtig horloge, maar mis ik de merknaam onder de 12. Wat mij betreft had die naam daar gewoon kunnen en moeten staan.

1 like

Klinkt als een echte liefhebber :rofl::+1:

1 like

Dank je. Maar ik denk dat veel mensen een veel langere lijst in hun hoofd hebben dan ze hier opschrijven, want zeg nou zelf: We maken allemaal een zekere evolutie door, en tijdens die reis komen er steeds meer dingen in beeld waar we van weten dat we het niet meer moeten doen. Althans, voor velen van ons. :slight_smile:

Hij had er inderdaad vol trots mogen staan, daar heb je gelijk in. Maar ik mis hem niet heel erg, dat valt aan de pols mee.

1 like

Ik kan veel hebben, maar ik word helemaal gek van:

1. Een datumvenster op de positie tussen de 4 en 5 uur. Die breuk van symmetrie kan ik niet aan.

2. Een lawaaiige rotor. Ooit een horloge gehad die bijna bij iedere beweging herrie maakte. Man man man, zelfs een collega op kantoor maakte er een opmerking over.

1 like

Bedoel je Graham?

afbeelding

afbeelding

3 likes

Die afschuwelijke He knop die totaal geen nut heeft.

image

6 likes

Het is wel een 300 professional. Die kroon zit er niet voor niks ook al gebruikt 99,999% van de eigenaren hem niet.

Hoort wel een beetje het gezicht van het model, al vond ik de vorige heliumventiel kroon mooier.

Ze hadden idd ook voor een automatisch heliumventiel kunnen kiezen.

2 likes

Datum is voor mij wel nuttig. Ben ik vaak vergeten. Secondewijzer is handig om iemands hartslag op te nemen.
Tja, eigenlijk is het hele horloge overbodig als je naast een kerktoren (met klok) woont…

1 like

Ik blijf de water resistant aanduiding in ft en m idioot vinden. En dan worden mensen nog helemaal idolaat ook van ā€œmeters firstā€ !

Verder zijn het mooie horloges, dat wel!

Biertap?

Wij van WC eend adviseren WC eend :duck:

1 like

Toch vreemd dat de Omega Seamaster PO Ultra deep (die 6000 meter onder water kan) m niet heeft. Dan zou je denken dat het ook wel zonder zo’n lelijke pokkel kan.

3 likes