Voor 500 mag je hem gerust weer terugkopen hor
Denk er ff over na
Waarom Sarb033:
TL:DR : size, price, nice!
Ik mocht van mijn vader een horloge uitzoeken voor het behalen van mijn VWO (ik had 0 verstand van horloges), ik koos voor een Guess chrono voor ongeveer +/- 325 euro bij een winkel (rijmt op Kriebel).
Binnen een jaar viel echt alles van dat horloge uit elkaar: Bandje brak, de wijzertjes vielen er af, de minuut pips lieten los, de cijfers vielen er zelfs af, maar omdat er ook een barst in het glas zat viel het niet binnen de garantie. Het kon wel worden gerepareerd. Aangezien ik dit horloge van mijn ouders heb gekregen heb ik het toch maar laten repareren, kosten +/- 120 euro. Zie hier het resultaat:
Overal lijmresten en nog steeds valt dit ding compleet uit elkaar (minuut 7 en 12 missen. wijzertje weer los en het wijzertje van de secondes (onder) was scheef terug gezet.
Schade in het totaal +/- 450,-
Voor 420 euro kocht ik mijn Sarb033 (incl invoer kosten) uit Japan. Minder dus dan al dat gepruts met die Guess. Ik heb nog geen horloge onder de 2000 euro gevonden waarvoor ik hem wil afdoen. Next best is voor mij de Omega aqua terra 2503.50.00 en een aantal grand seiko’s. Voor mij is het absoluut het geld waard.
@sjoerd_K mooie mod!
Dat kon zeker veel korter.
Maar snap je punt wel, ik heb dat zelfde met mijn 017. Mijn Alfa watch, die heeft bij mij meerdere Turtles, één Pressage en nog wat zonder enig medelijden het huis uit getrapt. Zelfs de twee keer duurdere Yema zit ergens verstopt uit angst.
Dat horloge was er toch allang?! Namelijk, Hodinkee Seiko SNKL23! Dat horloge gaat zelfs voor meer dan 2 keer over de kop, geloof ik.
Mooie band!
Mooie band! Welke heb je erop zitten?
De SCVS003
Zo een spijt dat ik die van mij heb geruild…
De originele
Keek niet goed… dacht dat het een 033 was maar zie nu dat je SCVS003 om hebt
Ik ben er ook ingetrapt
Ik had op de mijne non lume wijzers Laten plaatsen en de kast was volledig gepolijst. Erg geslaagd als zeg ik het zelf
Hear hear!
Grenzen verleggen ? Dan toch niet wat ontwerp betreft
Sarb is een topper. Ongelijke veel horloge voor het geld. Ik heb de 33 en 35 gehad jaren geleden. Later voor te weinig weer verkocht toen ik nog wel eens wat flipperde.
Het verlangen naar een Sarb is echter nooit weggegaan en later een GS gekocht die mij erg aan mijn 35 deed denken. Hier nog steeds super blij mee.
Fototje voor de sfeer
Tegenwoordig met de huidige prijzen is de SARB zijn geld niet meer waard en kun je beter voor een SARX gaan. Het prijsverschil is te klein tussen de twee series dat je meer waar voor je geld krijgt bij een SARX.
Het enige wat de SARB als sterke pré nog heeft, is zijn kleinere diameter. Echter, persoonlijk weegt voor mij de sublieme ontspiegeling van de SARX vele malen zwaarder dan de diameter van de SARB.
Niet meer zo populair he die Sarb’jes ?
No shit sherlock. Ze zijn niet meer in productie dus logisch dat de interesse afneemt als ze niet meer te koop zijn en er andere modellen voor in de plaats komen.