Waar koop ik de beste push-pins (band pennen)? Zenith DEFY Classic probleem.

Wie weet een adres waar ik hoogwaardige stalen push-pins (band pennen) kan kopen, en waar ik die op maat kan bestellen?

Ik zoek een alternatief voor een push-pin in een Zenith DEFY die steeds weer verbuigt, en wil nu een. ander type push-pin zonder borst proberen, zodat de pin-einden wat minder lang hoeven te zijn, en het middenstuk van de push-pin wat langer wordt.

Ter info de maten:

  • tussen de lugs = 22mm
  • dikte van de push-pin = 1,45 - 1,5 mm
  • dikte van de pin-einden = 0,9 - 1,0 mm
  • lengte van de pin-einden = 1,0 mm

Afbeelding van de huidige band pennen die dus steeds verbuigen:

2 likes

Bij een bedrijf als cousinsuk kun je allerlei varianten van verschillende maten bestellen, bedoel je zoiets?

Zijn de maten die van de originele pushpins? Ik had eigenlijk niet 1.5 in diameter verwacht, zeker niet voor 22mm :man_shrugging: is 1.8 een optie?

2 likes

Dank Ivar,

Ik zal zo even bij Cousins kijken. Helaas kan de pushpin niet dikker zijn als 1,5 mm omdat het gat door het massieve eindstuk van de band maar 1,5 mm is. Daar past dus helaas geen dikkere pen door; matige constructie van Zenith…

1 like

Duidelijk, 1.5 it is.
Voor de duidelijk, de getoonde pushpin, die er in zit/zat, dat is een originele van Zenith? Of is die ooit vervangen door een andere pushpin?

1 like

Dat is een originele van Zenith. Het horloge is net terug van reparatie (onder garantie) van Zenith in Zwitserland. Tweede keer al dat de band er af ging omdat de bindpennen verbogen waren. En ze buigen nu alweer door.

Ik zoek nu zelf wat anders want drie keer terugsturen naar Zenith waar ze er dan dezelfde pennen weer inzetten heeft weinig zin.

Ik geloof dat ik er bij Cousins wel uit kom overigens, die hebben wel heel veel. Ik probeer een paar verschillende types denk ik, en kijk dan wat het sterkste is.

1 like

Snap ik. Maar wel bijzonder dat ze dat niet goed voor elkaar hebben :thinking:

Je kan ook nog bij boley kijken. Zit je iig weer in de EU. Zelf nooit besteld daar maar hebben ze ook veel keus:

https://boley.de/en/shop/136.spring-bars

1 like

Ik had het ook niet verwacht dat Zenith zo’n - toch wel - designfout zou maken. Het massieve eindschakel is eigenlijk veel te smal waardoor er veel kracht op de uiteinden van de pennen komt, en er ruimte is zodat ze kunnen buigen.

Ik heb bij Boley ook een account aangevraagd, die hebben ook veel inderdaad en ook goeie spullen lijkt het.

Semi off topic, maar voor mijn nieuwsgierigheid: om wat voor Defy gaat het?

1 like

Dit verhaal van buigende pins komt me bekend voor.

@RBK had jij een tijd geleden niet iets vergelijkbaars met een horloge in de familie?

2 likes

Ref. 95-9000-670-51-m9000; zit niet meer in de collectie inmiddels.

3 likes

Ik heb hier op HF, nadat de pennen voor de tweede keer verbogen waren, rondgevraagd of er meer mensen last van hadden. Maar daar kreeg ik toen geen positief antwoord op. Ook bij de Zenith dealer waar het horloge vandaan komt hadden ze dit nooit eerder bij de hand gehad.

2 likes

Klinkt als een standaard antwoord: Nee, goh, nog nooit eerder gezien meneer

3 likes

Ik heb dit ook al meerdere keren gehad bij mijn Seiko. Helemaal niemand die hetzelfde had.

25 likes

@RBK had het ook met een Seiko :rofl:

Wel met iets slankere polsen trouwens

3 likes

Ik kijk altijd ook even hier.

2 likes

Zo klinkt het wel inderdaad, maar ik ken de eigenaar erg goed en al heel lang; het was deze keer niet wat het lijkt.

1 like

Fat shaming :stuck_out_tongue_closed_eyes::smile:

1 like

Misschien al geopperd of passé, maar Timeparts uit -ik meen- Groningen kan je wellicht helpen.

1 like

Die hebben ook een flinke collectie inderdaad → Spring Bars - Barres à ressort - Diamètre 1.5mm - Inox 316L | Masar

Ik heb inmiddels pennen besteld bij Cousins UK.

Dank voor de tip; altijd goed voor hier in het lijstje :+1:t3:

1 like