Als je niet voor de allergoedkoopste gaat en de reviews goed leest, kun je prima bandjes kopen in China. Het blijft altijd een beetje een gok, en het duurt vaak lang voor je kunt zien wat je daadwerkelijk gekocht hebt. Kans dat je het horloge alweer verkocht hebt tegen de tijd dat de band binnenkomt
Deze zijn inderdaad fantastisch!
Lekker dun en toch soepel. De ‘premium’ lijn van een hoop merken houdt helaas in dat ze ook erg dik zijn. Bij de herringbone lijn van Watchgecko is dat gelukkig niet het geval.
Ik kan nu ook nato strap store aanraden. Dezelfde kwaliteit als die van Watchgecko, maar dan met betere hardware:
Mijn Miros-Time NATO banden schrob ik gewoon schoon met een afwasborstel en afwasmiddel, daarna ik spoel ze af onder de hete kraan. Moet je wel kleur-echte spullen hebben die niet rafelen.
Kan natuurlijk. Maar omdat ik ook parfum gebruik op m’n polsen (en daarin varieer) was ik m’n NATO’s wat vaker. Geen zin om dat telkens op de hand te doen.
Snap eigenlijk niet waarom men überhaupt nog nato’s draagt in plaats van de Marine Nationale straps. Die zijn 2000 keer comfortabeler, flexibel en zien er beter uit op een horloge. Mijn mening natuurlijk. Heb zelf nato’s gehad van vrijwel elk merk inmiddels. Ook die van Tudor, Phenome etc. MN straps van degelijke kwaliteit zijn tegenwoordig ook cheap en in maat af te stellen.
ps: deze was trouwens ook van CNS, ik heb hem toen gemold bij het afknippen/korter maken. Dit was de licht elastische, zat wel heerlijk maar minder kwaliteit spul dan de high end MN straps.
Dit dus.
Ook zijn die mn straps behoorlijk ‘grof’ tov de hogere kwaliteit nato’s.
Ook is de sluiting van MN straps zo dik en lelijk.
Bovendien kan elasticiteit makkelijker schuurschade aan een caseback veroorzaken. Er zijn dus genoeg redenen.
Geen echte nato want loopt niet onder het horloge door, en ook geen MN style want niet elastisch.
De bandjes van The Watch Steward dragen na enige gewenning eigenlijk erg prettig en zijn ook kwalitatief erg goed.