Waar kopen jullie de horloge batterijtjes?

Goedenavond mede horloge liefhebbers

Ik ben ondertussen redelijk fanatiek geworden in de NA’s en dit hoofdzakelijk via kringloop winkels.

Vaak zijn de horloges die ik koop redelijk goedkoop.
Maar geef ik in verhouding ondertussen bijna meer geld uit aan horloge batterijen dan aan de horloges zelf!

Heb wel een zaakje in de buurt die de meeste wel heeft voor 2,- stuk van Varta maar… sommige moet ik toch echt na de juwelier a 5,- stuk.
Nou kan ik ze natuurlijk ook via Ali bestellen.
Wel een paar keer gedaan met Renata en Maxell maar ja… 3 weken wachten word je ook niet blij van…

Nou heb ik wel een paar webshops gevonden maar dan ben je bij 1 of 2 batterijen eigenlijk al meer kwijt aan de verzendkosten…

Dus de hamvraag:
wie weet een goede webshop waar je rendabel 1 of 2 batterijen per keer kan aanschaffen?

Of misschien is hier op HF wel iemand waar “wij als HF leden” ze voor een postzegel qua verzendkosten kunnen aanschaffen!
Ook top en heeft zelfs mijn voorkeur.

Neem aan dat ik niet de enige ben hier op HF die hiertegen aan loopt!

Grt Richard

1 like

Ik had laatst een paar LR44 nodig, die kosten bij de Action 42 cent voor 10 stuks(!) :grinning:

1 like

Haha dat kan natuurlijk ook!
Heb wel zn verzamel kaart van Grundig ofzo maar heb toch liever de Zilveroxide batterijtjes

Ik zou hier even kijken… :innocent::wink:

1 like

Zou wel gaan voor “verse” batterijen. De aanbieding van sebastiaanvd is interessant voor goedkope klokjes maar voor een merk horloge zou ik dit niet willen adviseren. De kans op lekken is dan zeker vrij groot en nieuwe elektronica is soms niet meer te koop of zeer kostbaar.

De Lithium batterijen op zijn foto zijn te monteren voor 01-2016 en dit zijn de langst houdbare van allen. Batterijen hebben een zekere zelfontlading, ook als ze niet gebruikt worden. Dit ligt tussen de 5 tot 10 % per jaar voor zilver-oxide en op ongeveer 2 tot 3 % per jaar voor Lithium.

Daarom staat tegenwoordig op elke verpakking batterijen een “houdbaarheidsdatum”.

1 like

Koop ze bij hobbykok of bij alles voor horloges.

1 like

Ik koop tegenwoordig meestal deze:
https://www.cousinsuk.com/product/seizaiken-3xx-mercury-free

Of energizer batterijen. Renata heeft me minimaal twee horloges gekost, begonnen te lekken terwijl ze het nog deden.

1 like

cousins levert geen batterijen meer via de post (dit was toch enkele maanden geleden het geval). Vandaar dat ik ze nu bij boley koop.

1 like

Van de week nog een pakket met batterijen ontvangen. Lithium doen ze inderdaad niet meer.

1 like

Bedankt voor de tips heren!!

Ik haal ze altijd bij: https://www.batterijenland.nl/
Ruim assortiment, ook in de betere merken en verzenden snel.

Tijdje geleden heb ik batterijen besteld bij beterbatterij.nl. Prijzen van de batterijen zijn er relatief laag, alleen (destijds) 2,95 Euro verzendkosten. Maar dat loont al snel vergeleken met de juwelier.

Afhandeling en levering was overigens probleemloos :thumbsup:

1 like