Hallo mede forum leden, dit gaat mijn eerste echte post worden op dit mooie forum, jaja en dat zo maar op een donderdag middag ! Ik woon in Eindhoven en ben op zoek naar een horloge van een merk met wat traditie in een prijsklasse van ongeveer 450-1000 Euro. Ik weet dat er nogal wat verschil tussen deze bedragen zit maar krijg misschien op korte termijn een leuke meevaller en kan dan wat meer uitgeven. Het gaat mijn ook niet om een specifiek type, meer over merken. In Eindhoven heb je genoeg te shoppen in het hogere segment maar voor de rest is het vooral mode merken zonder echt horloge traditie. Ben dan ook niet verder gekomen dan wat Tissot modellen en 1 Alfex. Waar in het Brabantse of Limburgse land zou ik beter iets van mijn gading kunnen vinden ? Merken waar ik bijv. naar op zoek ben : Hamilton-Mido-Glycine etc. dus merken uit het midden segment maar wel met een traditie in de Zwitserse horloge wereld.
Ach als het klokje pitbull bestendig moet zijn komt u toch uit bij een onverwoestbare Rus:)
Hendrik
Haha, als ik met de hond ga stoeien kijk ik wel uit ja. Een Rus gaat er ook zeker van komen, de Vostok Amphibian Classic 420380 lijkt me wel een leuke. Staat voor begin 2015 op het programma. Maar ben ook op zoek naar een Zitsers Mechanisch horloge om aan mijn bescheiden collectie toe te voegen.
als je een beetje terug scrollt in de topics kom je veel vergelijkbare vragen tegen van de afgelopen weken
als je daar door heen loopt kom je heel veel moois tegen
succes met kiezen, want dat wordt moeilijk
Hoi stadgenoot.
In het vintage segment zou Bulova ook wel iets voor je kunnen zijn.
In maastricht zitten diverse winkels die aan jou eis tegemoet komen.
Zelf heb ik een Glycine Airman 18 in de verkoop (met lichte wijzerplaat).
Op de Kleine Berg zit de " Juwelier van toen" heeft verschillende merken in de verkoop,oa. Omega.
Succes verder met je zoektocht.
Bedankt voor de tip, ben zelf niet zo een fan van vintage ( wel om te hebben maar niet om te dragen ), Heb wel een Eterna uit 1972 maar zou daar heel graag van af willen (ruilen of voor een redelijk bedrag ). ben meer op zoek naar een robuust horloge zonder al te veel opschmuck, dus geen chrono functie, tijd en datum zijn voldoende. Harde eisen zijn mechanish en saffier glas. Beetje zoals bijv. Oris big crown of wat ik mijn eerste post aangaf. Maar wel bedankt om de tijd te nemen voor een reactie !
Welkom!
Eterna noemde je hierna al. Wat te denken van Certina, Rado en Titoni?
Moet het overigens nieuw zijn? Want occasion, zijn ook Omega, Breitling, Tag Heuer, etc. mogelijk.
Pitbull-resistant horloge? http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2916642,2916642
Ik bedoel, als een een tank, vuur en zuur aankan…
Waarom moet er weer een rus van 3 tientjes geopperd worden als de TS het heeft over een horloge van 450-1000?
Ik neem aan da je al een bij de lokale bijenkorf bent gaan kijken voor inspiratie? Eindhoven heeft best een grote horloge afdelinhg (t.o.v. de bij mij bekende vestiging in Maastricht)
Certina en Rado zijn niet helemaal mijn ding beetje stom misschien maar ik vind de naam Certina een beetje raar voor een horlogemerk, jaja je moet maar iets te zeuren hebben. Titoni is onbekend bij mij zal er eens induiken. Breitling en TAG vind ik qua styling niet voor mij en wat ik van Omega mooi vind is ook als 2de hands buiten bereik.Heb in Eindhoven bij een juwelier een Alfex gezien van 1900 nu voor ik geloof 900, ben er sterk over aan het denken om een bod van 750 te doen, misschien happen ze.Die INOX heb ik al vaker bekeken zeker de moeite waard maar een tand op het glas van mijn hond en dan is het toch echt kapot, haha.
Tsja je hebt nu eenmaal mensen met voorkeuren, ga er overigens wel een kopen gewoon omdat ik ze grappig vind. Ja Beijenkorf is een goede was ik even vergeten, gevalletje alzheimer light zullen we maar zeggen. Vraag me alleen af of daar ook te onderhandelen is ( vind ik een beetje een sport ) maar ga er vandaag maar eens gluren. Thanks !
In het centrum van Valkenswaard zitten verschillende juweliers met een divers aanbod van Zwitsere en Duitse horlogemerken uit het middensegment.
(tu)
mag het ook tussen de 500 en 1000 euro zijn , :+
Ik heb twee Mastino’s gehad.
Die lieten mijn horloge liever links liggen wegens een te klein hapje.
Die hadden het liefst base(honk)ballen of boomstammen.
Een goeie g-shock misschien ?
Op het verkoopgedeelte staat er een die ik ook heb en dat is imho de beste die ze ooit gemaakt hebben.
Mastino vind ik een hele mooie hond alleen jammer wat er de laatste jaren mee gebeurd is, vooral als je ziet hoe het in mijn idee zou moeten : Cane da Presa Meridionale op youtube.
Hout kan ik die van mij niet geven, dat eet ie gewoon op de hele vlonder uit zijn kennel is al verdwenen. En spelen lukt niet alles moet kapot is zijn motto.
Zoek ook geen pitbull proof horloge, wat ik ook zou kopen daar kan niets tegenop. G. shock heb ik laatst bekeken maar zou nooit wat voor mij kunnen zijn qua looks, is niet mijn ding.
Ik ben voor de uitbreiding op mijn bescheiden collectie op zoek naar een horloge wat aan een aantal eigenschappen moet voldoen : Swiss made-automaat-saffier-geen plakmerk. En niet omdat ik denk dat dat het beste is of iets dergelijks maar gewoon om dat ik besloten heb dat ik het zo graag wil. Net zoals ik binnenkort nog een el cheapo Rus gaan aanschaffen, wil het gewoon hebben.
Longines Hydroconquest in het blauw !!!
Kan je niets verkeerd mee doen en is een superklok hoor.
Als je van sportief houdt kijk dan eventueel eens naar de onderste lijn in het gamma van Oris of Fortis. Prijs/kwaliteit niet te evenaren (mijn mening natuurlijk)
En kijk eens wat er met de pitbull is gebeurt !
Allemaal heel jammer.
Ik heb het geluk gehad bij een gepassioneerd kweker te kunnen kopen.
Maar zoals met horloges bijvoorbeeld ook het geval is, kwaliteit kost geld.
Nu zou ik het zelf niet meer durven kopen. Zit te denken aan een goeie Cane Corso.
Ja daar krijg ik ook een beetje jeuk van…
Ontopic: als je wat ziet bij Bijenkorf, koop bij Kruidvat een horloge van 5 euro, lever het in bij aankoop van een horloge en je krijgt 15% korting (tot eind december meen ik). Succes!
http://baselworld.victorinox.com/2014/03/27/introducing-inox-watch/
Vraag me af of deze Victorinox ook pitbullbestendig zal zijn.
grootmokum Schreef:
http://baselworld.victorinox.com/2014/03/27/introd
ucing-inox-watch/
Vraag me af of deze Victorinox ook
pitbullbestendig zal zijn.
Ze denkt v niet
Misschien dat deze pitbull resistant is. Ik bedoel als de kaventsmann triggerfish de druk v n 10 pond c4 bom aankan, dan kan ie misschien de tanden v n ook pitbull aan?
Ok, je zult waarschijnlijk wel nieuwe springbars en bandje nodig hebben :+
Maar t horloge werkt iig nog.