Dus een automatisch horloge zoals de sea dweller deepsea 3900m waterdicht maken (getest op 487, 5 BAR) is het simpele werk ?
Goh…wist ik niet. Ik maar denken dat dit best een prestatie was.
Ga vooral door…interessant om te lezen!
Hehe…citeren lukt eindelijk ook
Definities zijn passé.
Het gaat blijkbaar om de perceptie. De objective waarheid of enige vorm van meetbare standaard is irrelevant.
Je topictitel heeft een vragende stelling. Met andere woorden je vraagt andere forumleden hoe hun denken over de verschillen tussen high-mid-low. Daarna kom je met een lijst die je presenteert als een voldongen feit. Dan zijn er veel forumbezoekers die op hun manier dit proberen te weerleggen, want daar vroeg je immers om. En dan blijf je vast zitten in je eigen stramien en je staat niet open voor valide argumenten waarom het wel eens anders kan zitten (zoals jij je lijst presenteert). Vervolgens probeer je diezelfde forumbezoekers onderuit te schoffelen met feitenkennis (ik weet alles beter) waarbij je zelf er ook soms flink naast zit. No offence maar dit komt inderdaad heel erg schoolmeester achtig over.
Ik heb zowel een definitie voor low-end gegeven alsook voor high-end. Beide trouwens mijn persoonlijke visie.
Nog naar een keer dan ?
High-end horloge lijkt mij de absolute upperclass. Technologische hoogstandjes, veelal met de hand vervaardigd en gedecoreerd, waarbij kosten noch moeite gespaard zijn om een top produkt neer te zetten.
Low-end is naar mijn mening de instap in de serieuze liefhebbers markt, met uitstekende kwaliteit, goede veelal zwitserse ( of japanse) kwaliteits precisie uurwerken, en uitstekende afwerking. Meer is in feite niet nodig. Prijzen schommelen in dit segment tussen pakweg 150 voor een SKX, tot grofweg 1000 voor een prachtige Hamilton. Daarboven ga je al snel richting Midrange.
De markt hieronder is voor mij althans als horloge-liefhebber niet relevant. Ligt voor iedereen anders natuurlijk. Ik spreek hier alleen voor mezelf.
Ik zou ook lachen als een boer met kiespijn als ik 8K zou neertellen
voor een 60ties look duikhorloge.
Ik wil juist weten hoe dit forum denkt over wat bv high-end is. Hierover heb ik mijn persoonlijke mening ook gegeven.
De lijst is niet gebaseerd op mijn mening, maar is samengesteld aan de hand van de gemiddelde perceptie ( zoek dit woord anders eens op; heeft niets met een voldo gen feit te maken. Heb ik een keer of 30 herhaald inmiddels) dus hoe er wereldwijd tegen de verschillende merken wordt aan gekeken, door liefhebbers welteverstaan ( 99% vd wereldbevolking heeft nog nooit van de meeste merken gehoord, laat staan een mening hier over).
Het is juist leuk om te vernemen waarom jij of iemand anders dit niet vindt kloppen. Zolang je met goede argumenten komt, en niet alleen met onzin. Opmerkingen als “alles boven de 1000 euro is high-end want dat vind ik gewoon” kan ik weinig mee.
Het enige waar ik misschien te fel op reageer is opmerkingen als “Rolex is alleen groot geworden door marketing” of “Rolex heeft op GMT na nog nooit een complicatie gemaakt” Dan denk ik tjonge jonge, lees eens een keer iets over een merk voor je met uitgesproken meningen komt.
Aangezien deze opmerkingen aan mij gericht zijn, voel ik me verplicht om uit te leggen waarom dit niet klopt. Misschien moet ik dat niet meer doen, en het alleen nog maar denken.
Ook ik meen dit al eerder gezegd te hebben: Een hoogstandje is niet meetbaar. Een DIN standaard, ISO normering of kwantificering van zaken als MTBF wel.
Maar ik kap er mee, want ik zou niet graag willen dat je het nog één keer uit moest leggen. We kijken toch fundamenteel anders tegen de wereld aan.
Trustekusje!
En het werkelijk uitgieren van het lachen als dat duikershorloge van 8k na 10 jaar dragen nog 10k opbrengt
Ondanks dat we het absoluut niet eens zijn over dingen, kom jij tenminste wel met argumenten aan, en hebt kennis van zaken waarvoor ik respect heb.
Dus de schade blijft wat mij betreft erg beperkt
Da’s waar maar dan moet je er voorzichtig mee zijn en het moet niet gestolen of
geroofd worden.
Maar zeker, zo’n ding draag je in principe de eerste 10 jaar gratis en voor niks.
[quote=“revanderpoel, post:272, topic:147237”]
Low-end is naar mijn mening…
[/quote] Hahaha…je fantaseert maar een eind weg. Rolex adept. Morpheus here I come again!
Misschien moet jij zelf ook wat minder hoog van de toren blazen. Beginnen over wie en wat zn huiswerk moet doen terwijl ik prima op de hoogte ben van wat er gemaakt is en gemaakt wordt.
Dus wanneer mijn persoonlijke mening wordt gevraagd, en ik die geef, fantaseer ik maar een eind weg ?
Goede bijdrage man Jij voegt echt wat toe aan dit topic
Je zegt dat het allemaal niet je eigen mening is maar dat je er heel veel werk in hebt zitten om de mening van andere te verwoorden in de openingspost. Deze mening is niet gestaafd met objectieve, meetbare waarden maar (grotendeels) subjectief en gebaseerd op “perceptie”. Je vraagt dan naar input van anderen en vervolgens verdedig jij met hand en tand de stelling in je openingspost.
Schade… echt?
Je neemt de opmerkingen/kritiek van anderen veel te persoonlijk op. Je post een stelling op een open forum (met leden van allerlei pluimage) en vervolgens kan je niet omgaan met de reacties. Terwijl dat nu juist het mooie is van een open forum. Leer van de verschillende meningen en waardeer de inbreng van anderen die misschien ook wel eens je eigen mening kunnen beïnvloeden. Als je dat niet kan moet je denk ik niet zo stellig je mening op een open forum plaatsen maar in je eigen huiskamer discussiëren met gelijkgestemden.
Juist dit soort topics is geweldig en een meerwaarde voor fora zoals deze en kan ik enorm waarderen.
Maar…

Leuk topic !
Discussieren op de inhoud is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd. Even een paar uurtjes pauze. Later verder.