De Sky-Dweller is uitgerust met kaliber 9001, een zelfopwindend mechanisch uurwerk dat volledig ontwikkeld en geproduceerd is door Rolex. Dit kaliber is één van de meest complexe dat ooit ontwikkeld is door het merk en wordt beschermd door zeven patenten. De constructie, productiekwaliteit en innovatieve functies maken het bijzonder nauwkeurig en betrouwbaar.
Perceptie…
Ik las net een topic betreffende de aanschaf van een snorscooter. Een Vespa wil je niet, net zo min als een Rolex.
Voor mij is het duidelijk, je hebt iets tegen kwaliteit
Sorry, eentje nog. De Skydweller heeft een annual calendar die uniek in zijn soort is en als je kijkt naar hoe simpel ze deze doen lijken sla je stijl achterover. Ja ik ben Rolex adept, maar dit soort technische hoogstandjes zijn erg mooi natuurlijk.
Volgens mij was ik een van de weinigen die inhoudelijk op je lijstje in ging. Kennelijk lag het plaagstootje nogal gevoelig. Daar zou ik trouwens wel eens een wetenschappelijk onderzoek naar willen zien. Ik denk dat de theorie dat Rolexbezit en humor/incasseringsvermogen omgekeerd evenredig aan elkaar zijn best eens stand zou kunnen houden.
Verdiep je eens in bv een Skydweller. Lees eens een uitgebreid verslag over de technologie in dat horloge.
En al 109x gezegd: Rolex pretenteert ook geen high-end te zijn, en grande complications passen minder goed bij het merk, hun visie, en doelgroep.
Dat ze wel de kunde bezitten bewijzen ze met de Skydweller.
Jeetje, kom je met een perfect voorbeeld van high-end, maar dan weet je niet eens dat bv een door Dufour toegepaste double escapement een supercomplicatie is. Dit is de tegenhanger van tourbillon.
Dufour wordt niet voor niets the master of complications genoemd.
Ik lijk hier wel een schoolmeester. Niemand is het met me eens, maar slechts weinigen doen eerst hun huiswerk.