Misschien is High End het horlogemerk met het meest betrouwbare en degelijke uurwerk?!
Ik denk dat een groot deel van de bevolking een horloge van 800 euro geen budget versie zullen noemen. Ik zou eerder alles onder de 200 budget noemen.
Daarom allemaal fraaie Patek en Apâs in jouw collectie natuurlijk
Leuk topic, zoveel mensen zoveel smaken.
Hier is mijn smaak.
High end: PP, Breguet, Lange en al die iets minder bekende merken die exotische horloges en complicaties maken, al deze merken hebben een uitzonderlijke afwerkongsgraad en derhalve erg duur. van der Klaauw.vanwege de complicaties.
Midrange: Rolex Omega, IWC Longines, Oris, Sinn, Seiko enz. Allen maken dure en minder dure modellen maar de afwerking is niet zo als bij de high end horloges.
Low end is wat moeilijker, Seiko natuurlijk, die zitten in low en midrange modellen.
Citizen hoort daar eigenlijk ook bij, bij mid en lowrange bedoel ik en bijna alle kickstart modellen.
Onderaan natuurlijk onze Russische horloges , Casio enz.
Maar dat is mijn mening en dat is natuurlijk ook niet de juiste.
De definitie maken is erg moeilijk.
Rolex is eigenlijk een moeilijk geval, bij mij hoort Rolex niet tot het topsegment vanwege het eigenlijk simpele design en massaproductie, wat voor mij een no-go is voor high end.
Dus het blijft zoveel smaken zoveel meningen.
groetjes Lenno
Dus de Royal Oak extra thin, waarvan het prachtige handgemaakte uurwerk de reputatie heeft fragiel en onderhoudsgevoelig is dus geen High-end ?,
Rolex maakt toch tegenwoordig geen quartzen meer?
Imo hangt of staat alles met wat je onder âHigh Endâ verstaat.
High End voor luxegoederen kent vele definities.
Grand Seiko welâŠ
Mijn lijstje:
Low end: aankoop tijdens lunchpauze
Midrange: is een dag na salarisbetaling te doen
High end: horloge waarbij ik beroep moet doen op mijn spaarrekening
Er zou een verband kunnen bestaan tussen Rolex en iPhone uiteraard: beide dure kwaliteitsproducten, maar als ex bezitter van 3 Golfs, weet ik dat de kwaliteit meer een idee is, dan de werkelijkheid. Nu mijn 4e Japanner en dan weet je: betaalbaar en kwaliteit bestaat wel degelijk.
High-end horloge lijkt mij de absolute upperclass. Technologische hoogstandjes, veelal met de hand vervaardigd en gedecoreerd, waarbij kosten noch moeite gespaard zijn om een top produkt neer te zetten.
Niet mee eens! Denk aan Philippe Dufour horloges. Behoort tot de top van de top qua afwerking. Zeker high end.
Heeft Rolex naast een chrono, datum en gmt, ooit een andere complicatie geproduceerd? Complicaties zijn m.i. een goede maatstaf om naar de plek van het merk te kijken. Rolex komt er dan niet best van af. Een grande date is al te moeilijk.
Je post redelijk veel in het topic, maar je antwoord is al enkele posts terug gegeven.
Kan me niet voorstellen dat een grand date al âte moeilijkâ is. Zal, ongetwijfeld, eerder een bewuste keuze zijn geweest.
Dus?
Dus, dan zou je haast verwachten dat je ook alle posts zou lezen.
Was natuurlijksarcastisch bedoeld. Rolex richt zich niet op haut horlogerie, maar op het âsimpeleâ werk tegen een topprijs. Je kunt een GlashĂŒtte met panoramadatum kopen voor de prijs van een seadweller. Overigens in zoân groot topic mis ik wel eens wat. Excuus voor mijn menselijkheid.
Je hoeft je niet te excuseren hoor, heb je graag verwezen naar het antwoord, dat je klaarblijkelijk niet eens zocht. Ben dan ook geen ster in sarcasme.
Yachtmaster II, Sky Dweller.
Dat vrijwel niemand dit doet zal niet zonder reden zijnâŠ
Regatta inderdaad. Skydweller is gmt, dat noemde ik al.
Zelfde reden dat de meesten heineken drinken, of andere a merken kopen. Perceptie.