Gisteren plaatste ik een advertentie van een Seiko turtle srp777. Daar zit een aftermarket wijzerplaat in.
Die werd gevlagd als zijnde fake.
En de advertentie werd verwijderd door Jur.
Van dit horloge heb ik regelmatig foto’s geplaatst in het topic Seiko mods. En daar werd niet op gevlagd.
Mag dus wel foto’s ervan plaatsen, maar niet te koop zetten, waar ligt de grens dan ?
Nu heb ik ook Turtle’s waar een aftermarket bracelet op zit, mag dat wel of is dat ook fake ?
Vervelend, ik denk niet dat ik dit horloge persoonlijk als replica zou bestempelen. De grens is denk ik overschreden doordat er in de mod een onderdeel gebruikt is waar wel Seiko op staat, maar wat niet door Seiko is gemaakt.
Als je het in de advertentie zet dat het horloge is voorzien van aftermarket onderdelen, is dat wel zo eerlijk. En kan je ook geen commentaar krijgen lijkt me.
Een wijzerplaat niet van Seiko met ‘seiko’ erop is een fake.
Ik gebruik zelf of aftermarket waar geen seiko op staat of originele onderdelen.
Staat er seiko op de sluiting? Zo nee, dan geen probleem toch?
Dit dus.
Merk er op, maar niet van dat merk?
Fake.
Vlag.
Dus als er een horloge wordt aangeboden met bijv. een Hirsch bandje, dan is ie al “fake”?
En al dat zogenaamde “modden” is dus eigenlijk ver"faken"" van een horloge.
Maar als leek, hoe kan je zien dat een wijzerplaat waar seiko op staat, niet door seiko is gemaakt.
Plus waarom word er dan niet gevlagd als ik in een topic foto’s er van plaats ?
Dat zegt toch niemand?
Een mod met onderdelen waar een merknaam opstaat, maar die onderdelen zijn niet door dat merk gemaakt maakt het een mod met fake parts.
Aftermarket bracelets of banden is geen probleem, zolang ze maar niet doen alsof ze origineel van het merk komen door een merklogo erop te zetten.
Onderzoeken waar de wijzerplaat vandaan komt. Beste is achterhalen in welk Seiko horloge de wijzerplaat van is.
Volgens mij zag ik deze advertentie gisteren passeren en het viel me inderdaad op dat er niets in stond vermeld over de aftermarket plaat. Als ik dat goed gezien heb, lijkt me dat je niet moet klagen. Je kan van potentiele kopers niet verwachten dat ze het Seiko mods topic eerst checken
Mijn fout.
Dus als ik had vermeld dat het een aftermarket plaat was, dan was het geen probleem geweest ?
Ik probeer te begrijpen waarom je wel foto’s mag plaatsen in een topic, maar vervolgens het niet te koop aan mag bieden.
Inderdaad, lijkt me geen probleem dan
Dat lijkt me wel ja. Je moet het wel melden als er gemod is aan iets. Zeker als het aftermarket onderdelen betreft waar de leek niet van kan weten dat dat zo is.
Misschien dat de mods de verkooptopics scherper in de gaten houden?
Als ik de forum regels goed begrijp, zou die topic met foto’s ook niet mogen.
Staat er nog steeds Seiko op die plaat… dus een fake part.
Hierbij een samenvatting @Tonnieb:
-
Onderdelen waar een merknaam op staat welke niet het merk zijn gemaakt - fake / replica en dus verboden (in dit geval Seiko)
-
Onderdelen in een horloge welke zijn vervangen en waar geen merknaam op staat - toegestaan mits dit is vermeld in de advertentie.
Waarom het in het andere topic wel mag? Waarschijnlijk heeft niemand dit gevlagd omdat ze dachten dat het origineel was.
Dat denk ik van niet.
In dat topic zijn ze uitstekend op de hoogte.
Ja het was die turtle met Willard wijzerplaat? Die ga je gewoon niet vinden in die conditie. Dat zijn oude horloges. En die wijzers zagen hartstikke nieuw en gaaf uit.
Maar dat je er een paar keer mee wegkomt wil niet zeggen dat het niet mag. Dat is met autorijden of zo. Wanneer je door rood rijdt en tegen de agent zegt: Ja maar vorige keer toen ik dit deed kreeg ik ook geen boete…
Weet niet of dat slim is om te zeggen.
Nee