Exact. Ik werk toevallig voor een VAG-dealer en dat is precies hoe wij het zien.
Bijzonder. Ik zou dan zeggen dat dat VAG auto’s zijn, geen volkswagens.
Het wordt een fake zodra je de mod onterecht een Seiko noemt.
Ik denk dat ze bij de Swatch group het onderscheid tussen Tissot en Omega wél heel duidelijk maken
Ja klopt alleen VAG staat voor Volkswagen Aktien Gesellschaft. Maar binnen de VAG is de hierarchie heel duidelijk.
Klopt maar daar is het prijsverschil en het verschil in klantsegment en doelgroep vaak ook een stukje groter. Binnen de vier grote VAG merken wordt er weinig onderscheid gemaakt hier.
Dan tussen Seiko horloges én Seiko movements? Zijn gemiddeld misschien goedkoper dan een auto, maar maar weinig eindklanten zullen losse movements kopen.
Dan tussen Volkswagens, Audi’s en Skoda’s
Seiko Instruments verkoopt uurwerken, geen horloges.
Seiko verkoopt horloges.
Daar zit dus in principe geen overlap tussen de doel groepen. In geval van de VAG zijn ze allemaal opzoek naar een auto.
Maar wat als je op een horloge met een SII uurwerk en aftermarket kast een Seiko plaat doet. Dan valt er wel wat voor te zeggen om dat een fake te noemen. Omdat het de illusie wekt iets te zijn dat het niet is.
Dat vind ik ook als je een seiko plaat in een invicta stopt hoor
Dan moet je alleen nog die Invicta gravure aan de zijkant van de kast weg schuren
Die 1953’s hebben geen Invicta gravure bijvoorbeeld
Wel. Het is gewoon een 4R35 die door Seiko voor andere merken is gemaakt is zo ver ik weet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich er druk om maakt.
Niettes
Dat dus
Ik vind het wel iets waar we ons met zn alleen eens goed over moeten bezinnen en ons drukker over moeten maken.
Waar ik me wel druk om maar zijn de mensen in de Seiko mod groep op Facebook die neppe platen in Steeldives gooien. Ik zie er geen kwaad van in van originele platen gebruiken voor homages.
Maar een gen seiko plaat in een steeldive? Zeker als je bestaande referenties gaat nabootsen met je mod zit je op glad ijs.
Is het een fantasie combinatie heb ik er ook geen moeite mee.
Ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt…
Seiko verkoopt uurwerken en brillen.
Dochteronderneming
Seiko Watch Cooperation verkoopt horloges.
Dochteronderneming Seiko Instruments Inc verkoopt Instruments.
Beide vallen onder de Seiko Group…
NH36 is 100% SEIKO
Volgens die logica is NH36 is 0% Seiko Watch Cooperation
Ok. Laat maar hangen
VW is nep. Daar staat geen Volkswagen…
SEIKO INSTRUMENTS INC. Lees het eerste woord eens 5 keer hardop
Dank