Welkom Floris !
Veel lezen is goed, plaatjes kijken ook maar vooral horloges in het echt om de pols hebben.
Maten van de kast (38-42 mm) zegt wel iets maar lug to lug ook.
Platte of ronde pols etc.
Zo vaak maandenlang gedroomd van een horloge en bij het eerste moment dat ik hem in het echt zag en omhad… geen click of past gewoon niet goed (bij mij of mijn pols).
Ik draag veel verschillende horloges, werk/privé/sport/casual/chique/klussen/motor, maar er zijn er zat die er maar 1 of 2 dragen.
Ook wissel ik geregeld van band, staal/rubber/leer/canvas al naar gelang seizoen of kleding. Kan een horloge een totaal andere vibe geven.
Smaak ontwikkelt zich en verandert soms en is heel persoonlijk.
Voorkeur voor merken ook. Rolex rockt hard voor mij, maar ook Omega, Breitling, Seiko… en zelfs een Vostok en Invicta krijgen hier geregeld polstijd.
Het is gewoon heel fijn om een mooi horloge te dragen en je daar lekker bij te voelen…
Welkom hier, laat je niet gek maken, er is veel verschillende pluimage, een brede en gevarieerde gemeenschap die soms hard en judgemental is, maar ook heel vaak voor je klaar zal staan om samen met jou te genieten van horloges !
Have fun !
Ik wil iedereen bedanken voor de leuke en leerzame berichten!! Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ga ik doen maar tijdens het lezen van de vele topics en zien van zoveel vette horloges waar je niet meteen een groot bedrag voor kwijt bent, wordt het waarschijnlijk eerst een hele gave Seiko/Tissot diver. Dan kijken we daarna wel weer verder want wat zie ik mooie horloges voorbij komen voor op de Bucket list.
Keep Watching!!!
2 likes
Ik begon op mijn 18e interesse te krijgen in horloges, in jawel, plakmerken. Jarenlang veel plezier van gehad tot vorig jaar 13 jaar later mijn zoontje geboren werd en mijn interesse in ‘echte’ horloges aanwakkerde. Ik wilde als herinnering een mooi horloge kopen, met trots + de emotionele waarde en de hoop hem ooit te kunnen doorgeven. Na veel lezen, plaatjes kijken etc. viel ik voor de blauwe Tissot PRX Powermatic. Deze was net uit en qua prijs een mooie instapper. Bij de juwelier werden de mooie review bevestigd, en nadien sloeg het horloge virus verder toe. Ik ben inmiddels een aantal horloges rijker, waarvan 2 mooie dealtjes via de Bijenkorf uitverkoop en een buitenkansje op Vinted. Ik merk nu ruim een jaar later dat ik bezig blijf met ‘mooier, beter, nieuwer, duurder’ en tig andere redenen. Volgens mij houdt dit nooit op en dat is het leuke maar soms ook lastige aan deze hobby
. Wat ik in elk geval wil meegeven is dat ik extra trots ben op de Tissot mede door de emotionele waarde die er aan vast zit, en ik dit horloge daarnaast oprecht uiteraard ook gewoon heel mooi vind. Zo ben ik als leek begonnen, en doe dit horloge in elk geval nooit meer weg! Met alle andere tips hier ga je vast wat moois vinden. Zorg ik elk geval dat het gevoel klopt 
Bedankt voor je bericht Martynnn! Ik ben een half jaar geleden ook vader geworden. Dit is voor mij ook een van de rede voor het aanwakkeren van deze passie. Wellicht een die ik later kan delen met die kleine van mij. Tot dan zal ik het eerst vooral alleen (met jullie) moeten leren! Zin in!
1 like