Waar moet ik op letten? Rolex Submariner 16610

Hè iedereen,

Ik ga a.s. maandag een Rolex Submariner 16610 passen bij een bekende handelaar. Zijn er specifiek zaken waar ik op moet letten? Doos en papieren zitten erbij.
Iemand goede tips?

5 likes

Kijk even of en hoe de kast is gepolijst. Dikke, scherpe lugs, originele brush patronen nog aanwezig, enz.

2 likes

Die is toch niet wit?! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zag er bij AVW voorbij komen, die?

1 like

I know :see_no_evil: ook de Sub spookt door mijn hoofd :roll_eyes:

Nee, het gaat om dit horloge:

https://www.metropoliscollection.nl/watch-collection/rolex-submariner-date-16610-2008.aspx

1 like

Dat het wel de two tone of gouden versie moet zijn.

6 likes

Ik ervaar die struggle ook.

Als cash geen probleem is, dan de Sub. :sunglasses:

2 likes

Ziet er goed uit :+1:

3 likes

:sunglasses:

1 like

Die Polar van je is echt top, zou ook zeker iets voor mij zijn…maar die sub hé :thinking:

1 like

Brrrrr

1 like

Och man, ik maak mezelf inmiddels ook gek. DJ en Polar eruit, slanke Sub erin. Of toch weer niet.
Eerst maar eens een wapenstilstand in de kist.

Trouwens, mocht die Sub er gaan komen, grote kans dat ik eens kom passen.

3 likes

Is dat geen 116610? De 16610 heft geen Rolx op de binnenring staan.

1 like

“Overgangsmodel” dan wellicht, want heeft ook geen keramische bezel en nieuwe sluiting van de 116610. toch?

1 like

Staat: very good 87/100

Ai dat is zonde zeg, had het een 88 geweest was ik gelijk heen gescheurd. Zal hem zo eens bellen of het een 4 of 6 achter de komma is, dan kunnen we het misschien afronden naar boven.

3 likes

Ik zou als ik hem ging kopen wel willen weten waar de full service is gedaan? Ivm garantie en originalieit van eventuele vervangen onderdelen.

1 like

Welkom! Leuk!

1 like

Van 2008 t/m 2010 toch geproduceerd?

Bij zijn vaste horlogemaker. Wie dat is? Geen idee. Maar dat ga ik vast horen maandag.

Hier de gedachte om de Speedy, Seamaster, Squale en de Precista te slachtofferen voor een Sub :see_no_evil:

Die ga je niet missen. Hooguit de Seamaster, naar wat je vertelde. Maar die Sub maakt het helemaal goed.

1 like