Al een tijdje heb ik meegelezen op dit forum en vandaag was het dan eindelijk zover om mijzelf ook te registreren. Mocht ik dit niet goed doen, in de verkeerde categorie plaatsen of mogelijk iets anders attendeer mij hier dan graag op.
Enige tijd geleden heb ik besloten om mijn eerste ‘echte’ horloge aan te gaan schaffen. Deze wil ik graag met het werk combineren (dress watch) en het budget is maximaal € 500,-. Na een behoorlijk onderzoek en een redelijke twijfel tussen de SARB065 en de SARB035 is de keuze uiteindelijk gevallen op de SARB065 Seiko Cocktail Time.
Zoals jullie waarschijnlijk al weten is deze een tijd geleden uit de productie genomen, maar nog wel via verschillende kanalen (nieuw; dit is belangrijk) beschikbaar. Echter heb ik totaal geen ervaring met horloge retailers of het eventueel importeren uit het buitenland (buitenlandse website’s, Ebay of Amazon). Welke hebben dit horloge beschikbaar, zijn betrouwbaar en hebben een redelijke prijs? Tevens vraag ik mij af of als ik de horloge bijvoorbeeld via shoppinginjapan.net/sarb065 bestel in het buitenland er nog eventueel extra kosten bijkomen voor het importeren?
Alvast veel bedankt voor jullie moeite en ik zal hier zeker nog wel even blijven rondhangen!
Bij SoloJapan heb ik hem zien staan voor € 435,- en de laatste link van @cbr gaat voor omgerekend zo’n € 340,- wat naar mijn mening echt een koopje is. Ik wacht het nog heel even af, maar als ik het zo zie ga ik hem daar zeker bestellen !
Ik heb zelf laatst een SARB033 gekocht via citiwide-online_uk op ebay. Je moet even geduld hebben (reken op zo’n 2 weken voor levering) maar heb het horloge netjes ontvangen.
Het horloge is besteld en de keuze is gevallen op de verkoper Citiwide op Ebay na het lezen van jullie advies en enkele reviews. Nu even afwachten, maar ik heb er alle vertrouwen in!
@MotoSkooly Bedankt, en ziet er heel erg netjes uit in combinatie met een blauwe leren band! Binnenkort ook maar eens oriënteren wat er mooi bij past ter vervanging van de standaard strap.
Dat is een goed idee! Die van mij kwam op blauwe aftermarket band op de originele Seiko vlindersluiting en dat bevalt goed. Ik overweeg nog een mooie Mesh band erbij te kopen, lijkt mij ook een mooie combi👍