Maar dan heb je niet dezelfde wijzerplaat en ook nog een stapje terug in caliber. Da’s, denk ik, juist niet de bedoeling.
Top! Ik word er hebberig van
Da’s precies wat ik ook in gedachte heb, maar dan in bruin met blauw stiksel. Alleen zo’n bandje is verrek te moeilijk te vinden.
Nu we het toch over bandjes voor de 065 hebben. Deze ga ik denk nog kopen voor de zomer:
Lekker zomers maar toch chique.
Misstaat hem zeker niet. Had ik nooit verwacht, dat een Nato bij de SARB goed zou staan. Inderdaad lekker ‘s zomers.
Geen NATO maar Perlon. Maar inderdaad, geen voor de hand liggende combi.
Bruin struisvogel is mooi. Ik heb hem keer gezien en gepast bij forumlid. Maar blauw stiksel, ben ik nog niet tegen gekomen. Misschien laten maken door forumlid
Hoe meer ik horloges draag, hoe sneller ik uitgekeken raak op dat soort stiksels. Het leidt alleen maar af van het horloge.
Daarom vind ik de leren banden die Damasko verkoopt ook zo wanstaltig met die geforceerde kleuraccentjes. Bij mij zouden die NOS in de kast verdwijnen.
Kortom: Bruin struisvogel op dat ding? Top. Gaat echt mooi zijn. Die lichtblauwe perlon van @nielsrr is ook erg tof. Maar ik adviseer om het non-happy te houden.
Dat is ook de reden dat ik niet een felblauw of fluoriserend blauw stiksel wil, maar een donkerblauw stiksel vergelijkbaar met de kleur van de secondewijzer van de SARB. Je moet net het blauw van zwart kunnen onderscheiden. (Dat was altijd al de band die bij de SARB zocht.)
Daarom denk ik dat ik alleen daarin slag wanneer ik hem op maat laat maken.
Dan kom je inderdaad terecht bij Ko, of bij Hoang Dat, of op Etsy. Daar kun je banden op maat laten maken en zelf het stiksel kiezen (zie die honingbruine band met blauw stiksel bij mijn Blue Planet die ik laatst in het Seiko Only topic plaatste).
Je moet dan wel rekenen op een prijs van tussen de 40 en 65 euro.
De Hirsch Lord in cognac met grijsblauw stiksel (kleur van de wijzerplaat) is een aanrader.
Inderdaad het uurwerk is minder maar daartegen staat wel dat het horloge nu minder dik is en de prijs is ook lager dan de originele cocktail time.
Ik weet ‘t; Het is mijn fout, maar misschien moeten wij maar een apart topic aanmaken, genaamd: “De mooiste bandjes voor SARB065”?!
Of de titel van dit onderwerp veranderen
Inderdaad, had ik ook al gespot, maar helaas te lang voor mijn pols.
Dan stel ik voor: “SARB065 only”.