Waar Squale 1545 kopen?

Heren, enig idee waar deze nieuw online aan te kopen is? Kom alleen op Gnomon…

Bij mijn weten worden deze modellen speciaal voor Gnomon gemaakt en zijn dus ook alleen daar te krijgen. Die van mij heb ik daar in ieder geval ook vandaan.

Ik heb destijds ook via gnomon besteld. kwam nog wel 40 a 50 euro importkosten bovenop.

Ook bij Gnonom vandaan. Werd verzonden als horloge van $100,- Moest iets van €35,- bijbetalen dacht ik.

Wel een prachtig horloge dat zeker z’n geld waard is vind ik.

1 like

Dan kan je beter gewoon een steinhart uit Duit:wink:sland laten komen

Exact de twee waar het om gaat: ocean one of squale…:wink:

Doe ff een poll maken dan.

Volgens mij zit er qua kwaliteit geen verschil tussen en is de steinhart wel een stuk goedkoper. Sterker nog, de bezel van de steinharts ziet er een stuk hoogwaardiger uit zelfs. Daarnaast vind ik dat squale moet stoppen met die gekke hommages maken dus lekker voor de steinhart gaan :wink::wink:

2 likes

Al ooit gedaan…kwam squale als voorkeur uit…

1 like

Gebaseerd op een soort van romantisch idee dat het huidige Squale iets van doen zou hebben met het merk van weleer. Of je dat belangrijk vindt is aan een ieder voor zich maar bij deze hommage modellen gaat die vlieger toch niet op volgens mij.
Mocht je gewoon graag een dergelijk model willen zou ik voor de Steinhart gaan ook met betrekking op eventuele after service bij een probleem of onderhoud na enkele jaren dragen.

Dan is je keuze bepaalt. Mening van het forum gaat boven je eigen mening, dat weet je wel toch? :thinking:

Zou dat veel uitmaken? Pakje naar Singapore of Duitsland.
Onderhoud van een ETA kan iedere horlogemaker wel doen toch als de garantie toch al verstreken is?

Dat zal een ieder zelf moeten beslissen, voor mij persoonlijk wel.

1 like

Is dit iets voor je?

Dat is waar.

1 like

niet mee eens, alles draait toch om smaak en gevoel?
Beide voorwaarde lieten mij iig voor de Squale kiezen, vind deze echt veel mooier plus dat Steinhart mij niet kan bereiken als een merk waarvan ik een mooi gevoel krijg.

2 likes

En waarom is dat? Daar snap ik echt niks van. Squale is een leuk merk door de historie en de gave vintage duikers (duikkasten) die ze vroeger maakten. Dit soort hommages staan daar juist haaks op en doen af aan het merk imo.

Je krijgt tenminste dezelfde kwaliteit voor minder geld bij steinhart.

daar geef ik echt geen knars om en weet er dus ook niks van.
In grote lijnen weet ik dat van geen enkel van mijn merken/horloges.
Vaak druppelt deze info (vooral van het model zelf) pas binnen na aanschaf. Maar geregeld ook niet.

Zo wist ik van de Squale niet eens dat het een hommage was, vond het gewoon een gaaf ding voor de vlugge hap. Een gaaf zomerse polssieraad voor weinig geld.
Squale zie je her en der voorbij komen en was mijn gevoel ten opzichte van dit merk was juist, dus sja. DOEN.
Heb ook niet verder gekeken hoor, alles voelde goed en dus aanschaffen maar.

Steinhart komt ook zeer geregeld voorbij maar ik kan er dat gevoel gewoonweg niet bij krijgen, het voelt een beetje nep ofzo. Moeilijk uit te leggen.

Daarnaast is de datumloop voor mij echt een absolute NEE.

Nope. De kast van de Squale is echt wel beter afgewerkt. Pak ze beiden maar eens een keer naast elkaar voordat je dit roept.

2 likes

En de bezel dan? Als ik dat op de fotos bekijk is dat huul’n bij de squale als je dat vergelijkt met de steinhart.

1 like