Waar te kopen, Maurice Lacroix?

Ik ben heel erg gecharmeerd van de Maurice Lacroix Masterpiece Double Rétrograde (zilveren versie met donkere band). Weet iemand een goed adres met scherpe prijzen waar dit horloge te kopen is (binnenland of buitenland)
Voor zover ik e.e.a. heb bekeken is het wel aantrekkelijk in het buitenland te kopen echter zit je dan wel met invoerrechten en belasting. Maar soms ook weer niet als je bijvoorbeeld erop zet dat het een gift is(?)
Waarschijnlijk zal het niet op hele korte termijn zijn maar wil me wel graag oriënteren.

Alvast dank.
George.

De nederlandse keten Van Sloun juweliers heeft ML vast in de collectie zitten, de prijzen zijn wel redelijk d8 ik zo!

Ikzelf ben niet van het internetkopen wat horloges betreft…

Ik heb al eens eerder op ons forum geschreven over GUNNEN. Stap op een juwelier af bij je in de omgeving en speel het spel open en bloot, leg de Internetprijs ernaast en laat hem vertellen wat jij moet betalen en als de prijs maar een beetje in de buurt komt van de Internetprijs GUN hem dan aan een middenstander. Dan kan je ook nog eens op hem terugvallen als je service nodig hebt.
(het lijkt wel alsof ik zelf middenstander ben…) dat is dus beslist niet zo.

Iemand die vertrouwen heeft in een webshop en de prijs is aldaar goed, kan daar met een gerust hart kopen, maar wat RHV zegt klopt natuurlijk wel. Als je zelf geen fijn gevoel hebt bij aankopen op internet, dan kun je een gesprek aangaan met een middenstander en die kan best iets voor je doen. En als je dan in de buurt komt qua prijs van internet, dan word j er allebei beter van, zeker op de langere termijn ivm garantie en een volgende aankoop. En zoals in de rest van het leven; niets is mooier dan iets waar je allebei beter van wordt en plezier aan hebt :slight_smile: Ik kan hier een mooi voorbeeld bij geven, maar daar zullen wel weer andere fora voor zijn :wink: Gr Ron

nog even dit:
Leven en laten leven!

En…als je eens wat terugleest op dit forum dan kom je wel berichten tegen van mensen die via Internet een horloge hebben gekocht of in Singapore of waar dan ook. En als er dan onverhoopt iets mis is met dit horloge simpelweg het “lef” hebben om naar de plaatselijke juwelier te gaan en te vragen dit defect te verhelpen en dan nog geirriteerd raken als ze niet (snel genoeg) worden geholpen: “Ik heb toch wereldwijde garantie” Nee, mensen zo zit de handel niet in elkaar.
Gun het je juwelier en bouw een “relatie” met hem op, dan kan je nog eens terugkomen bij 'm.
Suc6 met je besluit.
ps. stuur anders even een PB aan mij met je woonplaats, misschien dat ik je een tip kan geven.

De meesten van jullie zullen het allang weten, maar speciaal voor George herhaal ik het graag nog een keer: ik heb naar volle tevredenheid en ML MP Skeleton gekocht bij Marley Sayin
http://www.sayin-watches.com
. Bel haar eens en vraag in je eigen Moerstaal wat je weten wilt. Ze kan je ongetwijfeld verder helpen en goed meedenken over de wijze van verzenden en betalen.

Gerwin

Die truc met ‘gift’ kent de Douane inmiddels ook en dan bepalen zij de prijs van het horloge, en van het bedrag dat je alsnog even mag betalen, weg voordeel…

Beste gerwin,

Ik heb eens in Rosmalen een Phase de Lune gekocht. en gevraagd om 20 % korting. Uiteindelijk werd het 17,5 %
toch een mooie korting van zo.600 gulden destijds. Wij gingen verder als vrienden uitelkaar.

RHV Schreef:

Ik heb al eens eerder op ons forum geschreven over
GUNNEN. Stap op een juwelier af bij je in de
omgeving en speel het spel open en bloot, leg de
Internetprijs ernaast en laat hem vertellen wat
jij moet betalen en als de prijs maar een beetje
in de buurt komt van de Internetprijs GUN hem dan
aan een middenstander. Dan kan je ook nog eens op
hem terugvallen als je service nodig hebt.
(het lijkt wel alsof ik zelf middenstander
ben…) dat is dus beslist niet zo.

Voordat ik mijn speedmaster pro ging bestellen bij Steiner heb ik alle juweliers uit de buurt die omega leveren opgebeld en ben bij een paar langs geweest en de grootste korting die ik kon krijgen was 5 % mits ik niet met een creditcard betaalde. En dan heb je het over een speedmaster die al tijden in de etalage ligt.
Heb wel vaker gelezen over de max 20 procent korting die je bij een juwelier kunt krijgen maar is mij nog niet gelukt ook maar in de buurt hiervan te komen.

Ik weet denk ik wel welke truc jij met ‘gift’ bedoeld, hcptdg, maar Marley Sayin werkt niet met trucs. Volkomen legaal, open en eerlijk. Heeft zij ook helemaal niet nodig.

Omdat ik zie dat er nogal met kortingen wordt gestrooid wil ik ook wel prijsgeven welk prijsverschil er zat tussen de gerenommeerde dealer in Enschede (…) en Marley Sayin: 35,5%(!). Sorry, maar dan doe ik het niet voor een ‘extra bandje zonder sluiting’. En dat terwijl ik met al mijn aankopen het gunnen absoluut meeweeg, evenals zaken die niet in geld zijn uit te drukken, bijvoorbeeld net even wat meer moeite willen doen, zonder dat duidelijk is dat ik ook daadwerkelijk tot aanschaf over ga, hoe ik wordt behandeld (wordt er de tijd genomen, wordt ik gezien als één van de velen die op zaterdag even komt kijken of zien ze een potentiële klant, etc).
Maar voor een dikke 30 procent ga ik gewoon af op de goede ervaringen van de forummers die mij bij Marley Sayin voorgingen ;).

Gerwin
hcptdg Schreef:

Die truc met ‘gift’ kent de Douane inmiddels ook
en dan bepalen zij de prijs van het horloge, en
van het bedrag dat je alsnog even mag betalen, weg
voordeel…

RHV Schreef:

nog even dit:
Leven en laten leven!

En…als je eens wat terugleest op dit forum dan
kom je wel berichten tegen van mensen die via
Internet een horloge hebben gekocht of in
Singapore of waar dan ook. En als er dan
onverhoopt iets mis is met dit horloge
simpelweg het “lef” hebben om naar de plaatselijke
juwelier te gaan en te vragen dit defect te
verhelpen en dan nog geirriteerd raken als ze niet
(snel genoeg) worden geholpen: “Ik heb toch
wereldwijde garantie” Nee, mensen zo zit de handel
niet in elkaar.
Gun het je juwelier en bouw een “relatie” met hem
op, dan kan je nog eens terugkomen bij 'm.
Suc6 met je besluit.
ps. stuur anders even een PB aan mij met je
woonplaats, misschien dat ik je een tip kan geven.

Zo zit de handel JUIST in elkaar het heeft gewoon met ondernemerschap te maken.
Als juwelier zijnde moet je daar maar tegen wapenen en met iets nieuws komen zodat je ook aan je centen kan komen.Dit is gewoon de marktwerking en heeft niks met leven en laten leven te maken.
Kijk ik vind het ook jammer dat het kruideniertje op de hoek is verdwenen met de opkomst van de supermarkten maar in eerste instantie kijk je toch naar je eigen portomonnee.Maar A.Heijn was vroeger ook een kruidenier en nu een supermarkt is dus met zijn tijd mee gegaan.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat de juwelier ook met zijn tijd moet mee gaan.
Dit is niet alleen een probleem in de horlogebranche maar ook in andere concumentengoederen zoals hifi, kleding,meubels etc. etc.
Deze artikelen kan je immers ook via internet kopen.
Dat is de internetrevolutie je gaat er als ondernemer in mee of je haakt af.De meeste winkels hebben het wel begrepen deze hebben immers een website erbij.
En zeg nou zelf dit is niet iets van de laatse jaren maar is al tientallen jaren geleden begonnen.Want wie heeft er niet bij Overtoom,Conrad ,Neckerman,Sanders meubelstad etc. uit een boekje besteld en met internet is dit proces alleen maar versneld.
Een slimme oplettende ondernemer had daar lering uit moeten trekken en naar de toekomst moeten kijken.
Maar jij kan je als een moraalridder gedragen en AL ( ja allemaal anders meet je met 2 maten) je spullen in de winkel kopen,maar je kan deze ontwikkeling toch niet tegen houden.

Het is inderdaad ook niet zo dat je elke middenstander zomaar je geld hoeft te gunnen. Ik ben een keer bij een Breitling dealer bij mij in de buurt, voor een servicebeurt: nou ik kan jullie met een gerust hart zeggen dat daar weinig band mee op te bouwen is. Arrogantie ten top! Uitermate vriendelijk daarentegen tegen een jonge vrouwelijke klant die met iets teveel parels behangen, het geld kwam uitgeven van haar ‘sugardaddy’. Nog maar even niet te spreken van de net iets te kleine hond die me akelig veel deed denken aan een cavia (maar mét strikje), maar dat terzijde. Trouwens tegen cavia’s heb ik helemaal niets… En dat hondje mag eigenlijk niet naar binnen, maarrrrr voor madame werd een uitzondering gemaakt :wink: Daar laat papa dus zeker geen geld achter.

Inmiddels echter een prima dealer gevonden: Vaessen te Heerlen, een echte aanrader. Een bedrijf met historie en passie voor horloges!

Als ik van Gerswin lees dat er een verschil is van 35% dan houdt ook bij mij het gunnen op. Mogelijk dat hier dan sprake is van een overjarig model dat Marley met haar kennis van de markt dan ergens goedkoop op de kop kan tikken.
Het lijkt mij nauwelijks mogelijk dat er bij gangbare horloges dergelijke verschillen kunnen ontstaan.
Verder, ik geef mijn mening weer en ik GUN iemand vaak zijn handel, zeker als hij mij het gevoel geeft dat ook hij graag met MIJ zaken wil doen. Als iemand een andere mening heeft, prima!
In mijn werkzame leven heb ik ook veel mensen opdrachten gegund en ben er niet slechter van geworden.

Wat mij soms nogal dwars zit zijn de enorme marges die de juweliers maken op sommige merken horloges. Het zou mij niet verbazen als op sommige horloges 100% marge zit tussen inkoop en de advies verkoopprijs.
Dat is toch absurd. Toen ik mijn IWC mk 16 kocht, met een advies prijs van 2.850, kreeg ik zonder problemen een korting van 450 euro. Dat is al 15%. Dat betekent dat ze je met een glimlach 2.850 laten betalen als je niet afdingt.

Handel op internet kan blijkbaar goed bestaan, elkaar beconcurrerend, met veel lagere prijzen. Ik gun een middenstander best wat, maar alleen als hij flink korting geeft. Dan verdient ie nog steeds ruim genoeg.

Marijn.

RHV, het betrof (betreft, ik heb het horloge nog steeds) een splinternieuw horloge, dat Marley speciaal voor mij heeft ingekocht. Er staan nog steeds foto’s van ‘mijn horloge’ op haar website.

In zijn algemeenheid: voor iedereen die weet wat hij/zij wil (merk, type, etc.) is het aan te bevelen contact op te nemen met Marley. Ik ben namelijk erg tevreden over haar werk- en handelswijze (en heb verder geen banden met haar, mochten sommigen denken: o, o wat is hij toch enthousiast…;)).

Gerwin

RHV Schreef:

Als ik van Gerswin lees dat er een verschil is van
35% dan houdt ook bij mij het gunnen op. Mogelijk
dat hier dan sprake is van een overjarig model dat
Marley met haar kennis van de markt dan ergens
goedkoop op de kop kan tikken.

http://www.uhrenhandel.de/store/product_info.php?cPath=321_351&products_id=3632

ff bellen

Peter

http://www.chrono24.com/web/nl/suchen/u/index.htm?showid=1218751&MODELL=Maurice+Lacroix&SORTIERUNG=1&lastshow=260&anzahlgesamt=324

Heb deze gevonden, op zich heel interessant maar denk wel dat er nog wel aardig wat kosten bijkomen. Nu kan ik me ook wel vinden in het “gunnen” aan een juwelier maar als dit minimaal een paar honderd euro scheelt…

Wat zou een gemiddelde juwelier uitgeven aan verzekeringspremie, personeel, rente over geinvesteerd vermogen, beveiliging? ik denk dat hij daar marge voor nodig heeft… maar ieder is natuurlijk vrij om te kopen waar hij wil alleen moet je niet gaan zitten piepen als een winkelier je - naar jou idee - niet goed helpt met iets dat je ergens anders gekocht - kan dus ook gewoon op vakantie zijn - hebt. Waarom zou hij jou dan helpen? Hij mag toch niks aan je verdienen! Wat zou je zeggen als je baas je vertelde dat je 20% minder loon krijgt omdat iemand anders het voor minder wil doen? Zullen een aantal van bovenstaande posters ook wel blij mee zijn denk ik. Maar misschien gunt je baas het je wel…

Max Schreef:

Wat
zou je zeggen als je baas je vertelde dat je 20%
minder loon krijgt omdat iemand anders het voor
minder wil doen? Zullen een aantal van
bovenstaande posters ook wel blij mee zijn denk
ik. Maar misschien gunt je baas het je wel…

Mooi gesproken!

Max Schreef:

Wat zou een gemiddelde juwelier uitgeven aan
verzekeringspremie, personeel, rente over
geinvesteerd vermogen, beveiliging? ik denk dat
hij daar marge voor nodig heeft… maar ieder is
natuurlijk vrij om te kopen waar hij wil alleen
moet je niet gaan zitten piepen als een winkelier
je - naar jou idee - niet goed helpt met iets dat
je ergens anders gekocht - kan dus ook gewoon op
vakantie zijn - hebt. Waarom zou hij jou dan
helpen? Hij mag toch niks aan je verdienen! Wat
zou je zeggen als je baas je vertelde dat je 20%
minder loon krijgt omdat iemand anders het voor
minder wil doen? Zullen een aantal van
bovenstaande posters ook wel blij mee zijn denk
ik. Maar misschien gunt je baas het je wel…

Heel raak Max! Persoonlijk zou ik ook niet gaan piepen. Velen van ons halen van heinde en verre de horloges. Veel van die horloges gaan voor reparatie, onderhoud, glaasje vervangen etc. nar een juwelier of een horlogemaker. Niets mis mee toch. Ik ga er (zelfs) van uit dat er meerdere forummers zijn die min of meer een relatie hebben opgebouwd met hun leverancier. Het is ze gegund, evenals de leveranciers die het werk in het verleden en heden is/wordt gegund.
Nu is het in NL niet de gewoonte om direct over geld te praten. Doe ik ook niet gauw. Maar ik heb voor mijzelf en mijn naaste omgeving (die daar niet altijd blij mee is, daar ben ik mij van bewust) de lat heel hoog liggen; iets voorbij perfectie ;). Dus wanneer ik na een introgesprek al mijn wensen op tafel leg, is het voor mij voor een heel belangrijk deel sterk bepalend wat dan de reactie van die ander is: te joviaal dat het allemaal geen probleem is en over vijf dagen alles gereed: not; eerlijk en beargumenteerd aangeven wat wel een reëele wens is en wat niet, wat mogelijk is en wat niet, mijn man (mag dan ook wat kosten hoor) en de laatste die direct alle wensen afwijst en met een standaard product komt om mij tevreden te maken, ook not. Ik lees het terug en zie dat het niet heel erg subtiel is, maar ik denk dat ik wel duidelijk ben. Ik denk ook dat wij wel op één lijn zitten, alleen andere keuzes maken.

Gerwin