maar naast de rush ook: super goed ontspiegeld glas, vlak saffier, no date, een lichte ratel bij handmatig opwinden, een mooie platte case back, Spring Drive, Eco Drive of een power reserve van >60 uur
Nog een paar dagen, Jan, dan hoor ik er ook bij😉
Een doosje rode wijn de keldertrap op.
Even later. Gekleurd glas in de juiste glasbol.
Een horloge bepaalt mede de stijl van een persoonlijkheid voor de tijd heeft men het niet nodig want we hebben allemaal een telefoon
Ik kijk persoonlijk wel sneller naar m’n pols voor de tijd dan naar m’n telefoon die ik weer uit m’n zak moet halen en moet aanzetten.
(Daarom zijn polshorloges ook de zakhorloges gaan opvolgen, vanwege het feit dat het sneller af te lezen is.)
Mijn jongste zoon droomt al tijden van een Speedmaster. (Hij heeft 2 Omega x Swatch dingen).
Volgende week is hij jarig en dan geef ik hem mijn Speedy. Hij weet daar natuurlijk nog niets van. De voorvreugde van het mogen schenken maakt mij nu al heel gelukkig.
Fantastisch! Hoe oud word je zoon dan? Dat zal een onvergetelijk moment worden.
Hij heeft hem nu al sinds een aantal weken “te leen”, (durft het nauwelijks te dragen) en ik vroeg me steeds af…hoe moet ik dat horloge dan weer terug gaan vragen.
Hij wordt 29, is een hardwerkende fietsenmaker met een corresponderend inkomen en doet het prima. Ik zal box en papers voor hem inpakken. Het horloge mag hij dan houden. Leuk topic trouwens @Jrgn
![]()
Ik haal geen geluk uit horloges, maar heb wel een aardig verhaaltje dat je eraan kunt relateren.
Twee weken geleden, tijdens onze autovakantie naar Frankrijk, gingen we na aankomst (inclusief een lange autorit en uitpakken enzo…) met twee jonge kinderen op zoek naar een restaurant. Het was al rond 21.00 uur en na een paar keer pech (volgeboekt of al dicht) vonden we uiteindelijk een charmant zaakje.
Wat bleek? De eigenaar deed álles zelf: ontvangst, bediening én koken. Leuk idee, maar niet ideaal als je rammelt van de honger. Dus: even ademhalen, fles wijn besteld voor onszelf en de kinderen maakten ook vriendjes met de leeftijdgenootjes aan de tafel naast ons. Wij raakten, zittend onder de bomen en bij een mooi meer, in gesprek met de eigenaar.
Al snel vroeg hij naar mijn horloge. Niet bepaald een bekend model en ook niet iets waar je in een afgelegen zaak met vrijwel alleen locals direct vragen over verwacht
. Even later kletterde hij twee oude boxen op tafel, gebaarde dat ik ze goed moest bekijken en liep weer door, want collega’s had hij nog steeds niet.
Ik opende de dozen en zag allemaal mooi vintage spul! Niet bijzonder kostbaar, maar hij sprak er vol passie over en ze hadden allemaal een verhaal. Hij bleek thuis honderden horloges te hebben en in dertig jaar nog nooit iets te hebben verkocht.
Zo veranderde een zoektocht naar een eettent ineens in een ontzettend leuke avond, waarbij ik ook gelijk mijn Frans wat kon oppoetsen. Later kregen we zelfs nog een rondleiding door zijn zaak, die vol bleek te staan met horloges en allerlei andere verzamelde prullaria.
De kinderen zag we pas weer voor het toetje en uiteindelijk hebben we nog veel langer dan gepland zitten natafelen.
Foto’s voor de sfeer!
Mooi verhaal inderdaad ![]()
Geweldig. Ik heb 3 Alpina’s en (bijna) 3 kleinzonen. Ik zie een patroon… ![]()
Het enige dat ik soms nog wel aardig vind is een echte survivor, near mint, een originele band/gesp, zulke dingen meer.
Maak er een mooie dag van volgende week leuk om te lezen. Hoop dat je zoon het horloge gewoon lekker gaat dragen. Ik heb mijn vader een vintage zenith cadeau gedaan uit 1967 met box en papers maar hij durft hem niet te dragen en wil hem niet beschadigen.
Het wegvallen van koopdrang na het binnenharken van m’n grail…
Ding heeft zichzelf al vele vele malen terugverdiend! ![]()
De Rùst! zat op meerdere NA’s per week…
Heerlijk gelukkige nieuwe fase, vijf jaar alweer. ![]()
Wat ik heel leuk vind is 's ochtends mijn horloge om de pols te doen als ik 'm de avond ervoor heb gepoetst. Dan voelt het elke keer weer als helemaal nieuw aan
(is na 4,5 jaar ook nog krasvrij)
Het geluid van het opwinden en het tikken van het horloge. Dochterlief heeft het dan over ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response). Vooral mijn Stowa Marine levert dit op, zeker als ik het op een glazen nachtkastje leg dat als klankkast fungeert.
Maar natuurlijk zijn ook de esthetiek van horloge en bandje iets om van te genieten.
Wat is je grail dan?