Waar word jij gelukkig van? (Horloge gerelateerd)

Dat is idd wat je noemt een grail. Erg fraai.

Als ik ‘s ochtends mijn Apple Watch kan omruilen voor een echt horloge :pray:

Horloges combineren met andere bronnen van geluk: trouwring, nette schoenen, favoriete kledingstukken, de auto, de fiets, de outfit van mijn wederhelft. Zo groeien ze naar mij toe.

Dat geluk is heel bereikbaar. Deze fashion watch met Seiko quartz is oersaai. De som van zwart horloge, riem + schoenen geeft 'm toch weer een verhaal. Buiten dat is het mijn oudste horloge, namelijk uit mijn studententijd. Nu goedkoop, toen een maand aan boodschappen waard.

6 likes

11 likes

Lieve hemel, John. Hoe krijg je dat voor elkaar dan?

Het waren geen Pateks. :smiley: Ik ook vorig jaar. Van 10 horloges (jeugd/erfenis/van vóór de horlogereis) naar soms wel 10 per week. Gekkenwerk? Ik beleefde daar veel plezier aan. In plaats van youtube reviews kijken, gewoon zelf beleven wat ik zie, mooi vind en wil dragen.

Nu wat meer rust. Vandaag maar 1 horloge gekocht. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Mooi om zo een horloge cadeau te kunnen doen!

2 likes

Van goed kop koffie en een verkoper die er verstand van heeft, maar ook de tijd voor je neemt (ook al ben ik 2 uur aan de praat :rofl:)

4 likes

Bijzonder. Authentiek ook.

De week is nog jong!

2 likes

Leuke vraag.

Strap swaps! Ik draag meestal niet heel lang mijn horloges op dezelfde strap of bracelet. Het varieert van bracelet naar leer tot aan nylon nato’s. En een strap swap geeft me altijd een goed gevoel en hernieuwd gevoel van waardering voor mijn horloges.

1 like

Ja maar die had je niet hele dagen vast om echt permanent op te kijken.

En, hoe is het gelopen? Inmiddels horloge gegeven?

1 like

Maar je kijkt toch ook niet constant naar je pols? Af en toe even snel kijken hoelaat het is. Een polshorloge is dan veel sneller dan een zakhorloge.

(Misschien kijk je alleen wel constant naar je pols als je net een nieuw horloge hebt en daar heel blij mee bent :wink: )

Ik kijk toch wel heel vaak naar m’n pols. Ook als een horloge niet (zo) nieuw meer is. En dan nog heb ik vaak geen idee hoe laat het is. Dan moet ik bijna altijd nog een keer, speciaal daarvoor, kijken.

4 likes

Ik bedoel dat een smartphone en een zakhorloge niet hetzelfde zijn.

Een polshorloge is veel handiger dan een zakhorloge om te checken.

Als je je foon toch de hele dag in de hand en onder je neus hebt, is een polshorloge niet meer zo handig.
Je moet immers eerst die telefoon neerleggen en je arm draaien om naar dat polshorloge te kijken.
Als je toch al op de foon zit te tokkelen, moet je enkel je ogen even linksboven laten glijden om te weten hoe laat het is.

1 like

Fair. Maar als ik 'm in de zak heb kijk ik wel eerst naar m’n horloge.

Gisteren (en tevens vandaag) had ik de hele dag een LED-horloge om, die moet je met een knop aanzetten. Ik heb dat ding gisteren de hele middag en avond gedragen en heb 'm maar 1 keer aangezet voor de lol, want ik had inderdaad m’n telefoon aan. Dus die uitspraak van je klopt wel! :sweat_smile:

Ik merk dat ik regelmatig naar de pols kijk om mijn horloge te bewonderen maar bij het wegkijken geen flauw idee heb hoe laat het is.

3 likes

Ik word erg blij van het gegeven dat mijn horloge ruim binnen de specificaties blijft (-2/+2). Ook de lume stemt mij vrolijk. Guilty pleasure: ik blijf vaak wat langer en heel stil zitten op de wc zodat het licht uitgaat en ik nog even kan genieten van de lume. Foto’s van deze situatie laat ik maar achterwege….

3 likes

Daar kan ik ook aan relateren :joy:

1 like